پرحرفی کاری مثبت یا منفی است ؟

پرحرفی کاری مثبت یا منفی است ؟
t پرحرفی کاری مثبت یا منفی است ؟

اگر شما فرد پرحرفی باشید و زیاد صحبت کنید مردم کمتر به سخنان شما توجه می کنند و ارزش حرف هایتان، هر چند مفید و خوب، در نگاه شنوندگان کاهش می یابد.حرف زدن و خجالتی نبودن خوب است اما زیاد حرف زدن و پرحرفی خوب نیست. برای آنکه به مقدار مناسب و در زمان صحیح صحبت کنید نیاز است که چند نکته را مدنظر قرار دهید:

دلیل پرحرفی خود را شناسایی کنید

پرحرفی

تمایل به صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن افکار از این طریق، در همه انسان ها وجود دارد و به افراد کمک می کند تا روابط اجتماعی خود را بسازند و یا حتی در شرایط های خاص از طریق صحبت کردن بر استرس و نگرانی های خود غلبه کنند. از خودتان بپرسید که آیا برای فرار از اضطراب و فشارهای ذهنی به پرحرفی رو آورده اید؟ اگر این طور است سعی کنید به روش های دیگر استرس و اضطراب خود را کنترل کنید و به آرامش برسید. سعی کنید در این زمان ها کمی با خودتان خلوت کنید، سکوت کنید و اجازه دهید دیگران صحبت کنند.

از فضای مجازی و تکنولوژی کمی فاصله بگیرید

پرحرفی

اغلب اوقات نیاز به صحبت کردن ناشی از قرار گرفتن در فضای مجازی و غرق شدن در حجم زیادی از اطلاعات، نوشته ها، اخبار و اظهار نظرها است. خوب است که زمان هایی از روز را بدون تکنولوژی و فضای مجازی باشیم و از آنچه که موجب عدم تمرکز ما می شود دوری کنیم. جایگزین های دیگری برای تکنولوژی پیدا کنید؛ کارهای هنری، مطالعه کتاب و یا ورزش می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند.در برابر اخبار و حوادث، هنر واکنش نشان ندادن و آرام بودن را تمرین کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده هایی جالب برای ساخت کاردستی روز مادر

افکار خود را روی کاغذ بنویسید

پرحرفی

اگر اطرافیان شما علاقه ای به شنیدن صحبت هایتان ندارند آن ها را برای خودتان در جایی بنویسید. نیاز نیست که نوشته هایتان معنا و مفهوم خاصی داشته باشند و یا به لحاظ ادبی ارزشمند باشند. آزادانه هر آنچه را که در ذهنتان جریان دارد بنویسید.

سکوت کنید و احساس ناراحتی نداشته باشید

پرحرفی

احتمالاً وقتی در کنار دیگران سکوت می کنید و هیچ کس حرفی نمی زند، احساس می کنید معذب هستید. سعی کنید این احساس را از خود دور کنید. در سکوت بنشینید و به این موضوع فکر کنید که نیاز نیست همیشه با اطرافیان در گفتگو و تعامل باشید.

به جای پرحرفی شنونده خوبی باشید

پرحرفی

وقتی کسی با شما صحبت می کند در سکوت به او گوش دهید، تمرکز کنید، در لحظه حال حضور داشته باشید، به صحبت های طرف مقابل با دقت توجه کنید و مسائلی که ممکن است شمارا وادار به حرف زدن کند از ذهن دور کنید. اگر سخنی دارید بعد از تمام شدن حرف های طرف مقابل آن ها را بیان کنید.

قضاوت کردن را کنار بگذارید

پرحرفی

وقتی به حرف های کسی بدون قضاوت گوش می دهید او احساس آزادی، پذیرش و آرامش می کند و شما نیز در نگاهش دارای احترام و جایگاه می شوید.شنیدن نظرات و حرف های دیگران بدون قضاوت آنها به شما یاد می دهد تا بردبار باشید. در بحث ها شرکت کنید اما نقطه نظرات مخالف با ایده هایتان را سرکوب نکنید. قضاوت نکردن به معنی آن نیست که حتماً به صحبت ها و نظرات دیگران اعتقاد داشته باشید، بلکه به معنای احترام به ایده های متفاوت و پذیرش تفاوت ها است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش ساده گره روسری (ویدئو)

پرحرفی را کنار بگذارید و در زمان های مناسب صحبت کنید

پرحرفی

مهم ترین نکته آن است که تا زمانی که کسی خواهان شنیدن حرف های شما نیست، سکوت کنید.
سعی کنید از موضوعات مورد بحث در هر جمع و گروهی دور نشوید. از حرف های نامربوط، نامناسب و نا به جا، دوری کنید. در زمان صحبت از مثال های ساده و عقلانی استفاده کنید. آهسته صحبت کنید و در صورت نیاز قبل از هر جمله ای کمی درنگ کنید. اگر متوجه بحث نیستید، با سؤال های کوتاه و مناسب منظور طرف مقابل را بفهمید و اجازه دهید دیگران هم نظرات خود را مطرح کنند.

مجتبی ناطقی

t پرحرفی کاری مثبت یا منفی است ؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *