چرا شکمم قار و قور می کند؟

t چرا شکمم قار و قور می کند؟


اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

 

وقتی معده ات خالی است شکم قار قور میکند. در این حالت عضلات معده منقبض می شوند و معده را فشار می دهند، ولی تنها چیز موجود در شکم شیره گوارشی است. حرکت شیره در معده خالی صدای قار و قور را تولید می کند.

احساس گرسنگی

سرو صدای معده علامت این است که احتمالاً  گرسنه هستی. همچنین اگر مقدار قند خونت پایین بیاید، احساس گرسنگی می کنی. گرسنگی بیشتر افراد را کم حوصله و عصبی می کند، ولی مهم تر از آن، باعث می شود که احساس کنی به غذا نیاز داری. بدن احتیاج به تغذیه منظم از غذاهای مختلف دارد.

چرا غذا می خوریم؟

غذا مواد اولیه ای را که بدن برای ادامه حیات به آنها نیاز دارد، در اختیار ما قرار می دهد. قسمت عمده غذا در بدن تبدیل به انرژی می شود. تمام سلول های زنده بدن برای انجام کارهایشان به انرژی احتیاج دارند. باقی مواد اولیه موجود در غذا در ساختن سلول های جدید شرکت می کنند. بیشتر سلول های بدن فقط برای چند روز یا چند ماه زنده هستند. سلول های زنده باید جایگزین سلول های مرده شوند. بچه ها برای رشد کردن نیاز به ساختن میلیون ها سلول جدید دارند. غذا همچنین دارای مواد شیمیایی مخصوصی است که بدن برای سالم ماندن به آنها نیاز دارد.

t چرا شکمم قار و قور می کند؟

نکته: انجام هر کار، انرژی مصرف می کند و بدن این انرژی را از غذا ها به دست می آورد. غذا تمام مواد مغذی ضروری برای سلامتی را در اختیار تو می گذارد.

غذاهای گوناگون:

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
9 ترفند برای اینکه هر روز موهایتان را نشویید

سه نوع ماده اولیه اصلی سازنده غذا کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها هستند. کربوهیدرات ها و چربی ها به ما انرژی می دهند و پروتئین ها علاوه بر تولید انرژی در ساخت سلول های جدید شرکت می کنند. چربی ها همچنین بدن را گرم نگه می دارند. علاوه بر این موارد، بدن به شدت، به مقادیر جزیی از ویتامین ها و مواد مصرفی محتاج است. خیلی از غذا ها دارای مخلوطی از این مواد اولیه هستند. مثلاً پنیر دارای پروتئین، چربی و چند ویتامین است.

 

 
   

t چرا شکمم قار و قور می کند؟

یادداشت سردبیر:

با تشکر از آقای آریا محمدی، که این مطلب ارزشمند را برای ما ارسال کرده اند. شما هم می توانید مطالب خود را جهت انتشار به آدرس زیر بفرستید:

info@nojavanha.com

 

t چرا شکمم قار و قور می کند؟
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “چرا شکمم قار و قور می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *