چرا پسران نوجوان ظاهر خود را نمی پسندند؟

پسران نوجوان
t چرا پسران نوجوان ظاهر خود را نمی پسندند؟

بسیاری از پسران نوجوان به هنگام بلوغ به ظاهرشان فکر می کنند و ممکن است از وضعیت ظاهری خود ناراضی باشند. آن ها به اندازه دختران در پای آینه وقت می گذرانند و هر چند که ممکن است از این مشکل صحبتی نکنند اما بر روی رفتار آنان موثر است.

تصوری که شما از ظاهر خود دارید روی رفتار اجتماعی شما موثر است و اگر این نارضایتی از بدن و ظاهرتان زیاد باشد حتما روی اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارد و باعث پایین آوردن اعتماد به نفس شما خواهد شد.

t چرا پسران نوجوان ظاهر خود را نمی پسندند؟

خودتان را بشناسید 

البته لازم نیست که ظاهر و بدن شما به حدی کاملا عالی برسد تا شما رضایت داشته باشید، بلکه کافیست که خودتان را بشناسید و تصور خوبی از ظاهرتان داشته باشید، زیرا باید بدانید که دوران بلوغ باعث تغییراتی در ظاهر و رفتار شما می شود، پس باید سعی کنید به خوبی از خودتان محافظت کنید.

باید بدانید که همه پسران نوجوان  در یک زمان دچار تغییرات بلوغ نمی شوند، پس خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، زیرا ممکن است شما اولین نفر در بین جمع دوستانتان باشید که صدایش تغییر می کند و یا آخرین نفری باشید که موهای صورتش رشد می کند.
این مسائل نباید روی شما تاثیر منفی بگذارد. به هرحال این تغییرات به مرور در همه رخ خواهد دارد.اگر می خواهید نسبت به بدن و ظاهر خود در این دوران حس بهتری داشته باشید می توانید توصیه های زیر را جدی بگیرید.

پسران نوجوان

نکات مثبت 

نکات مثبتی را در مورد بدن و ظاهر خود پیدا کنید و به آن ها فکر کنید. این تمرکز مثبت می تواند برای شما اعتماد به نفس بیشتری ایجاد کند.
مثلا اگر می توانید در پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری یا رشته های مختلف ورزشی مانند فوتبال فعالیت کنید، حتما این کار را انجام دهید و سعی کنید در این رشته ها به موفقیت برسید. رقابت با نوجوان های هم سن و سالتان روحیه بهتری به شما می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اهمیت برقراری ارتباط با دیگران در اجتماع

تغییرات بدن پسران نوجوان

تغییرات بدن خود را جدی بگیرید و بدانید که در این روزها طول قد و بخش های بدن شما تغییر می کند. بنابراین اگر کفش و یا شلوارتان کوچک می شود و یا آستین پیراهنتان کوتاه می شود، بدانید که کاملا طبیعی است و نباید به عنوان یک پسر نوجوان نگران شوید.

تفریحات سالم برای نوجوان ها

سعی کنید با تفریحات سالم روحیه بهتری داشته باشید و از اندوه و نگرانی دوری کنید. نوجوانها برای گذر از دوران بلوغ به انرژی بیشتر و روحیه مثبت نیاز دارند.

پسران نوجوان

ورزش و رژیم غذایی نوجوان ها

شما در کنار ورزش حتما به یک رژیم غذایی مقوی و سالم نیاز دارید تا بدنی سالم داشته باشید. خوردن غذاهای چرب و فست فودها ظاهر شما را خراب می کند. می توانید از یک مشاور تغذیه برای این کار کمک بگیرید. به عنوان یک پسر نوجوان نباید با چاقی ظاهر خود را بدشکل کنید.

ترک رفتارهای ناسالم 

اگر می خواهید حس خوبی نسبت به بدن و ظاهر خود داشته باشید، هرگز به دنبال استفاده از سیگار و دیگر چیزهای مضر نباشید، چون این گونه موارد به شدت شما را مضطرب و نگران می کنند.نوجوان سالم کسی است که از همه رفتارهای ناسالم و پرخطر دوری می کند

بهداشت نوجوان ها

بهداشت بدن خود را جدی بگیرید. به طور مرتب دوش بگیرید. از دندان، مو و پوست خود مراقبت کنید. لباس های تمیز بپوشید تا به این ترتیب تصور بهتری از خود در ذهن داشته باشید. آنچه که یک پسر نوجوان را در مرکز توجه قرار می دهد توجه او به بهداشت فردی و اراستگی است که نباید با خود آرایی اشتباه گرفته شود.

کارهای گروهی پسران نوجوان

سعی کنید بخشی از وقت خود را به جای این که به تنبلی و استراحت بی موقع بگذرانید، صرف کمک به دیگران نمایید. این کار می تواند نوعی خوشحالی و تصور ذهنی بسیار خوب در شما ایجاد کند.
مثلا در تکالیف خواهر کوچکتان به او کمک کنید، در شستن ظرف ها به مادرتان کمک کنید و حتی در کارهای گروهی در مدرسه و یا محله شرکت نمایید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فواید بی نظیر مصرف منظم "خیار" را بشناسید

این کارها می تواند تصوری خوب از ظاهر و بدن برای پسران نوجوان ایجاد کند و به شما کمک کند که به راحتی از روزهای دوران بلوغ عبور کنید و به دوران بالاتری قدم بگذارید و آرامش در زندگیتان ایجاد شود.

t چرا پسران نوجوان ظاهر خود را نمی پسندند؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *