چگونه انسان خوبی باشیم؟

چگونه انسان خوبی باشیم؟
t چگونه انسان خوبی باشیم؟

در پاسخ به سوال چه طور انسان خوبی باشیم ، به چیزی بیشتر از فداکاری و مهربانی با دیگران نیاز داریم. در این راستا باید پیش از هر چیز، خودمان را آن طور که هستیم بپذیریم و دوست داشته باشیم. در اینجا به چند راهکار برای خوب بودن اشاره خواهیم کرد:

 خوب بودن برای شخص شما دقیقا به چه معنا است

چگونه انسان خوبی باشیم؟

برخی فکر می کنند خوب بودن یعنی به دیگران آسیب نرساندن. اما خوب بودن نه تنها به معنای کمک به دیگران، بلکه به معنای کمک به خودتان نیز هست. یک انسان خوب در ذهن شما چگونه است؟ یک لیست از مشخصات این فرد تهیه کنید.

یک الگو انتخاب کنید

چه طور انسان خوبی باشیم

داشتن یک الگو در این مسیر به شما کمک می کند. الگوی شما چه ویژگی هایی دارد؟ برای بهبود جهان و بهبود زندگی خودش چگونه عمل می کند؟ شما چگونه می توانید از او الگو برداری کنید؟
این ها سؤالاتی است که باید به آن ها پاسخ بدهید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

چه طور انسان خوبی باشیم

با مقایسه خودتان با دیگران، زمان و انرژی خود را هدر می دهید. روی توانایی ها و داشته های خودتان تمرکز کنید و آن ها را تقویت کنید.

خودتان را دوست داشته باشید

چه طور انسان خوبی باشیم

اگر می خواهید تاثیر مثبتی بر دنیا داشته باشید باید، پیش از هر کاری، به خودتان عشق بورزید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جملات انگیزشی رونالدو

نقاب از چهره بردارید

چه طور انسان خوبی باشیم

هرگز سعی نکنید کسی باشید که نیستید. حقیقت خود را بپذیرید و با آن کنار بیایید. برای خاطر خودتان، انسان خوبی باشید نه برای قضاوت و نگاه دیگران. به یاد داشته باشید که هرکس مسیر زندگی خاص خودش را دارد. پس با تقلید کردن از دیگران نمی توانید مشابه آن ها زندگی کنید. مسیر خود را طی کنید و به هویت خودتان احترام بگذارید.

تغییرات کوچک ایجاد کنید

چه طور انسان خوبی باشیم

هیچ کس به ناگهان تغییر نمی کند و در نتیجه نمی تواند در دنیای اطراف خود نیز تغییر ناگهانی ایجاد کند. باید با تغییرات کوچک شروع کرد. این تغییرات کوچک انرژی مثبت زیادی ایجاد می کنند که به شما کمک خواهد کرد. برای این کار هدف گذاری کرده و میزان پیشرفتتان را بررسی کنید.

خیرخواهانه عمل کنید

چه طور انسان خوبی باشیم

به دیگران کمک کنید. می توانید با کارهای کوچک مانند یک لبخند، تاثیر مثبتی روی آن ها داشته باشید. برای مثال اگر کسی با شما بی ادبانه و توهین آمیز رفتار کرد شما مودبانه واکنش نشان دهید. شاید همیشه همه با آن فرد رفتار بدی داشته اند و او مودب بودن را یاد نگرفته است.

تاثیر مثبتی بر محیط اطراف خود داشته باشید

چه طور انسان خوبی باشیم

لازم نیست کارهای بزرگی انجام دهید. به محیط زیست توجه داشته باشید، سعی کنید در بازیافت زباله سهیم باشید. آشغال ها را در طبیعت رها نکنید. مواد غذایی طبیعی مصرف کنید و از تولیدات خانگی و روستایی حمایت کنید. مصرف گرایی را کنار بگذارید و اگر لباس ها و لوازمی دارید که دیگر مورد استفاده شما نیستند آن ها را به دیگران اهدا کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده هایی جالب از تزیین خودکار برای جشن خودکار

آرام باشید

چه طور انسان خوبی باشیم

در زندگی عجله نداشته باشید. آرام باشید و از چیزهای کوچک لذت ببرید. برنامه ریزی داشته باشید. اما در عین حال در لحظه زندگی کنید. در برابر دیگران صبور باشید و مثبت اندیشی را فراموش نکنید. با خودتان، دیگران و دنیا در صلح و آرامش باشید.

بخشیدن را تمرین کنید

چه طور انسان خوبی باشیم

بخشیدن اشتباهات دیگران گاهی بسیار سخت است. اما این کار به شما کمک می کند تا از زندگی لذت ببرید و به آرامش برسید.

صداقت و همدردی با دیگران را فراموش نکنید

چه طور انسان خوبی باشیم

با دیگران و با خودتان صادق باشید. اگر قولی داده اید به آن عمل کنید. دروغ نگویید و روراست باشید. اما فراموش نکنید که صداقت به معنی بی ادب بودن و یا بی رحمانه رک بودن نیست.

برای این که انسان خوبی باشید، با دیگران همدردی کنید. مشکلات آن ها را درک کنید و در کنارشان باشید. شنونده خوبی باشید و آن ها را قضاوت نکنید. سعی کنید خود را به جای آن ها بگذارید تا راحت تر درکشان کنید. گاهی با یک جمله ساده می توانید به دیگران آرامش بدهید و نشان بدهید آن ها را می فهمید.

خسیس نباشید

چه طور انسان خوبی باشیم

اموال، مثبت اندیشی، شادی و مهربانی خود را با دیگران تقسیم کنید. بخشنده باشید و از خودخواهی دوری کنید. برای مثال غذای خود را با دیگران سهیم شوید. با کارهای کوچک این چنینی، مهربانی و انرژِی مثبت را در اطراف خود گسترش می دهید.

به دیگران احترام بگذارید

چه طور انسان خوبی باشیم

برای آن که انسان خوبی باشید؛حتی اگر نظر کسی را قبول ندارید با او بی رحمانه یا بی ادبانه رفتار نکنید. مهربانی و رفتار منصفانه را فراموش نکنید. پشت سر دیگران حرف نزنید. اگر با آن ها مشکلی دارید آن را مودبانه و رو راست با خودشان در میان بگذارید. با دیگران آن طور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع مدل های کیک تولد امام زمان برای نیمه شعبان

 مجتبی ناطقی

t چگونه انسان خوبی باشیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *