چگونه احساس خود را نسبت به زندگی تغییر دهیم؟

چگونه احساس خود را نسبت به زندگی تغییر دهیم؟
t چگونه احساس خود را نسبت به زندگی تغییر دهیم؟

در هر سنی که باشید، در زمانه ای که پول، شهرت و زیبایی مورد ستایش جامعه قرار می گیرد، اگر از آن ها بی بهره باشید، احساس خوبی به زندگی نخواهید داشت. احساس بد شما به زندگی الزاما چیز بدی نیست بلکه می تواند تبدیل به انگیزه ای برای پیشرفت و رشد شما شود.باید همواره به یاد داشته باشید که احساس رضایت شما از زندگی باید از درونتان ایجاد شود و نه بیرون. پس نگاهی به درون خود داشته باشید تا نیروهای بالقوه را در زندگی خود پیدا کنید.

با اطرافیان خود مهربان باشید

t چگونه احساس خود را نسبت به زندگی تغییر دهیم؟

باور داشته باشید یا نه، این اولین و مهم ترین قدم برای ایجاد احساس مثبت درونی در شما است. مهم نیست که چه کسی هستید. شما می توانید به طرز شگفت انگیزی تاثیر مثبت و یا منفی بر جهان اطراف خود داشته باشید و تا زمانی که با خودتان مهربان نباشید نمی توانید بر دیگران نیز تاثیر مثبتی بگذارید.

تحقیقات نشان داده است وقتی کار خوبی برای دیگران می کنیم، احساس خوب بودن درون ما رشد می کند. بنابراین حتی اگر احساس خوبی نسبت به خودتان ندارید، با دیگران با مهربانی رفتار کنید تا انرژی مثبت آن را دریافت کنید. گاهی یک ارتباط چشمی، یک لبخند و یا یک کلام با ملاطفت می تواند تاثیر شگرفی بر زندگی دیگران داشته باشد.

تا زمانی که به آن برسید، ادای آن را در آورید

احساس خوب به زندگی

در برخی موقعیت ها وقتی احساس خوبی به خودتان و زندگی ندارید، سعی کنید به خوب بودن تظاهر کنید. برای مثال اگر یک روز صبح بی حوصله از خواب بیدار شدید، مقابل آینه به خودتان لبخند بزنید. ممکن است احمقانه به نظر برسد اما واقعا در تغییر حال شما موثر خواهد بود. براساس تحقیقات، حتی لبخند غیر واقعی هم می تواند موجب ایجاد احساس سرخوشی در شما شود.

به فضایل و ارزش های عمیق تر توجه داشته باشید

احساس خوب به زندگی

گاهی اوقات شما احساس بدی نسبت به زندگی دارید چون به دنبال چیزهای سطحی هستید. مثل اموال بیشتر، ماشین، خانه، پول و یا زیبایی ظاهری.چیزهای سطحی، گذرا هستند و عمر موقتی دارند اما برخی صفات مانند عشق، عزت نفس و صداقت پایدار هستند. شکرگزار زیبایی طبیعی، شخصیت خوب و خانواده و دوستان مهربان خود باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راز هایی درباره نوشتن کتاب های هری پاتر

یک لیست از صفات و مشخصه های مثبتی که دیگران شما را با آن ها می شناسند تهیه کنید. ویژگی های خوب خودتان و دیگران را شناسایی کنید و آن ها را ارزشمند بدانید. دیگران را نه به خاطر مادیات و یا ظاهر بلکه به خاطر خصوصیات اخلاقی مثبت شان تحسین کنید. برای مثال به دوست خود بگویید که قدردان هستید که می توانید همیشه به او تکیه کنید و از حمایتش برخوردار شوید

گفت و گوی درونی خود را تغییر دهید

احساس خوب به زندگی

در تنهایی به خودتان چه می گویید؟ آیا دائما خودتان را سرزنش می کنید؟ آیا خودتان را با دیگران مقایسه می کنید؟سعی کنید همیشه با خودتان مهربان باشید. در ذهنتان یک گفت و گوی مثبت داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس و سطح رضایتمندی تان بیشتر شود و از اضطراب، افسردگی و احساس حقارت یا تنهایی رها شوید.

به افکار خود توجه کنید. آیا آنها به شما کمک می کنند تا احساس خوبی داشته باشید یا موجب احساس ضعف در شما می شوند؟ اگر درگیر افکار منفی هستید، آن ها را تغییر دهید. برای مثال به جای آنکه به خودتان بگویید من بی خاصیت هستم و توانایی انجام کاری را ندارم، به یاد بیاورید که انسان ارزشمند و توانمندی هستید و کمی به زمان نیاز دارید تا توانایی های خود را تقویت کنید.با خودتان همانطور صحبت کنید که با یک دوست بسیار عزیز گفت و گو می کنید. با شفقت و دلسوزی صحبت کنید و ویژگی های مثبتتان را به یاد داشته باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه بر ناسازگاری های شناختی خود فائق آییم؟!

 مجتبی ناطقی

t چگونه احساس خود را نسبت به زندگی تغییر دهیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *