چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟

تعطیلات
t چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟

چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟

چطور از تعطیلات استفاده کنیم؟ این سوالی است که با نزدیک شدن به تعطیلات از خودمان می‌پرسیم. همه ما بعد از چند ماه درس خواندن، در انتظار تعطیلات آرامش‌بخش نوروز هستیم. اما چطور می توانیم ایام تعطیل خوب و شادی داشته باشیم؟ با توجه به اینکه تعطیلات در طول سال محدود و کوتاه هستند، استفاده بهینه از این زمان اهمیت ویژه‎‌ای دارد.با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آن اشاره شده است، می توان تعطیلات را به بهترین شکل ممکن سپری کرد.

برنامه ریزی کنید

t چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟

اگر بدانید که دقیقا دوست دارید چه کارهایی انجام دهید، احساس بهتری خواهید داشت. پس باید فعالیت های مورد علاقه خود را اولویت بندی کنید و یک لیست از کارهای مدنظرتان تهیه کنید.
می توانید در تعطیلات از فروشگاه‌های مجازی خرید کنید. حتما نیازی نیست که پول زیادی خرج کنید. اغلب اوقات با خریدهای کوچک و کم هزینه هم می توان خوشحال شد.

همچنین می‌توانید از پلفرم‌های ارائه‌ی فیلم استفاده کنید و فیلم‌های جذاب ببینید. یا در کلاس های آموزشی مجازی ثبت نام کنید و مقدمات یک هنر یا فن را بیاموزید. هر کدام از این فعالیت‌‌ها که باشند فرقی نمی‌کند. مهم این است که از ابتدا تا انتهای تعطیلات را طبق برنامه پیش بروید تا حتی یک ساعت هم از تعطیلاتتان به بطالت نگذرد.

روز خود را با خوابیدن تا ظهر هدر ندهید

چطور از تعطیلات استفاده کنیم؟ پیشنهادهایی برای تعطیلات بهتر

استراحت کردن در روزهای تعطیل بسیار لذت بخش است اما می توانید صبح ها زود بیدار شوید تا از زمان بهترین استفاده را ببرید. هر شب قبل از خواب، به کارهایی که به شما برای شروع روز آینده انگیزه می دهند فکر کنید، مانند ورزش کردن، دیدن یک فیلم و یا خواندن یک کتاب جدید.
صبح ها صبحانه مورد علاقه خود را که در روزهای غیر تعطیل برای آن وقت ندارید، آماده کنید. یا چیزهای جدید را امتحان کنید، مثل فرنی یا پنکیک. حتی گاهی می توانید صبحانه‌تان را در تراس یا حیاط خانه بخورید. جذاب شدن برنامه صبحانه باعث می‌شود تا هیچ صبحی را از دست ندهید.

چطور از تعطیلات استفاده کنیم؟ مجازی به سفر بروید

t چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟

 می دانیم که این روزها به خاطر کرونا قرار است در خانه بمانیم اما می توانید به شکل مجازی به سفر بروید و از سراسر دنیا دیدن کنید! برنامه های گوناگونی هستند که به شما این امکان را می دهند مجازی از شهرها و کشورهای دیگر دیدن کنید. با جست‌وجو در گوگل می توانید با این برنامه ها آشنا شوید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونگی کمک اولیا به فرزندانشان در امور درسی

در صورت امکان با دوستان خود بیرون بروید

وقت گذراندن درکنار دوستان می تواند به آرامش شما کمک کند. بنابراین در این مورد هم مانند مورد پیش، اگر امکان آن وجود دارد،  به دیدار دوستانتان بروید. فراموش نکنید برای تفریح نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. برای مثال، یکی از بهترین گزینه ها، پیک نیک در یکی از پارک های نزدیک به خانه است. صرف یکی از وعده های غذایی هم در فضای بیرونی می توانده ایده خوبی باشد.

t چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟

در خانه از تعطیلات خود لذت ببرید

t چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟

اگر دوست ندارید از خانه بیرون بروید اشکالی ندارد. برای داشتن اوقات فراغت خاطره انگیز، حتما نیازی به سفر و یا تفریح بیرون از خانه نیست. گاهی اوقات می توانید در خانه بمانید و موسیقی گوش دهید، فیلم ببینید، بازی کامپیوتری کنید، کارهای هنری و دستی انجام بدهید و یا کتاب بخوانید.

چطور از تعطیلات استفاده کنیم؟ فضای مجازی را رها کنید

چطور از تعطیلات استفاده کنیم؟ پیشنهادهایی برای تعطیلات بهتر

اگر مراقب نباشید به راحتی گرفتار فضای مجازی می شوید و تمام تعطیلات خود را از دست می دهید. بهترین راه حل، اختصاص دادن یک زمان خاص و کوتاه از روز به این کار است. می توانید خود را با کارهای دیگر سرگرم کنید تا فرصتی برای درگیر شدن با فضای مجازی نداشته باشید. در روزهای غیر تعطیل به اندازه کافی وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می کنید. پس فعلا فضای مجازی را رها کنید.

ورزش را فراموش نکنید

t چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟

همیشه نیاز نیست که در روزهای تعطیل فعالیت های خاصی انجام دهید. کمی برای آرامش جسمی و روحی خود زمان بگذارید. حتما روزی حداقل نیم ساعت ورزش کنید. برای اینکه در خانه بمانید می توانید از ورزش ها و نرمش های خانگی کمک بگیرید. یک گزینه خوب دیگر، پیاده روی اطراف خانه و یا کوهنوردی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نمیتونم با دوستام ارتباط برقرار کنم| ارتباط موثر

چطور از تعطیلات استفاده کنیم؟ کتاب، کتاب، کتاب

چطور از تعطیلات استفاده کنیم؟ پیشنهادهایی برای تعطیلات بهتر

یکی از تفریحات جذاب که نسبت به سایر تفریحات هزینه کمتری هم دارد، کتاب خواندن است. از تعطیلات خود استفاده کنید و سراغ کتاب هایی بروید که همیشه دوست داشتید بخوانید و تا به حال فرصت آن را نداشتید. کتاب خواندن موجب آرامش شما خواهد شد و از همه مهم تر از تلف کردن زمان در فضاهای مجازی و استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه و یا کامپیوتر جلوگیری می کند.

 ترجمه‌ی مجتبی ناطقی

t چگونه از تعطیلات لذت ببریم؟
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *