چگونه از موی های خشک مراقبت کنیم؟

t چگونه از موی های خشک مراقبت کنیم؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

همان قدر که متخصصین پوست و مو به مراقبت از پوست تاکید دارند، به همان اندازه به مراقبت از مو نیز تاکید می کنند. انواع مو عبارتند از: خشک، چرب و معمولی. در اینجا به نحوه مراقبت از موی خشک می پردازیم.

چند عامل وجود دارد که مو را خشک کرده یا آن را بدتر می کند. آفتاب، کلر و آب شور، مو را خشک می کند. در عین حال، استفاده از سشوار و اتوی مو و رنگ و دکلره کردن می تواند مو را خشک و بدتر کند. راه هایی وجود دارد که از خشک شدن مو جلوگیری می کند و آن را نرم و شاداب می نماید.

شامپو

مراقبت از مو (2)اولین نکته ای که باید توجه داشت انتخاب شامپوی مناسب است. متناسب با موی خود شامپو را انتخاب کنید. بسیاری از شامپو ها مواد شوینده ای به نام سولفات دارند که کثیفی و روغن اضافی را از بین می برند ولی به مو آسیب می زنند.

مرطوب کننده

 بعد از هر بار استفاده از شامپو، از نرم کننده مناسب برای موهای خشک یا آسیب دیده استفاده کنید.

به طور منظم موهای خود را شانه بزنید: موهای خشک و آسیب دیده بیش تر در معرض شکستن هستند زیرا شکننده هستند. دلیل اصلی کشیده شدن زیاده از حد به دلیل استفاده از شانه یا برس نامناسب است. استفاده از برس یا شانه با دندانه های درشت می تواند از آسیب دیدگی موها جلوگیری کند.

موهایتان را با ملایمت خشک کنید

با استفاده از یک حوله موهای خود را با ملایمت خشک کنید تا آسیب نبینند. به جای آن که موی خود را محکم به هم بزنید، با فشردن می توانید آب اضافی را به آهستگی بگیرید به گونه ای که با لباس ابریشم رفتار می کنید.

استفاده از گرما را کم کنید

مراقبت از مو (1)استفاده از گرما را برای فرم دهی مو به یک بار در هفته محدود کنید و در همان مصرف از پایین ترین تنظیمات بر روی سشوار، اطوی مو و فرکننده ی برقی استفاده نمایید. برای این که زمان بین حالت دهنده های برقی مو را از دست ندهید، از شامپو برای موهای خشک استفاده کنید. بعد از استفاده از محصولات فرم دهی مو مانند ژل یا موس و قبل از استفاده از  فرم دهنده های برقی، اسپری محافظت گرمایی یا سرم روی مو بزنید. این کارها مانند سپر عمل می کنند که از آسیب گرمایی جلوگیری می کنند.

موی خشک در طول زمان به دلیل آسیب دیدگی زیاد بدتر می شود. چیدن قسمت های آسیب دیده تنها راه خلاصی از آسیب وارده است.

علاوه بر کارهایی که در بالا توضیح داده شد، راه های دیگری نیز وجود دارند که موی آسیب دیده را احیا می کند:

در خانه علاوه بر نرم کننده ای که بعد از استعمال شامپو به مو می زنید، از درمان های نرم کننده عمیق که حاوی موادی همچون پروتئین گندم، آمینو اسید یا پانتنول هستند استفاده نمایید. این مواد به مو کمک می کنند تا برای چند روز نرم تر، صاف تر و درخشان تر شود.

در سالن زیبایی، کراتین می تواند یکی از راه های نرم کردن موی خشک باشد. آرایشگران مو را با پروتئین کراتین با استفاده از گرما می پوشانند. این کار به نرم شدن پوست رویی مو کمک می کند و در نتیجه باعث نرم شدن و درخشان شدن تا حدود 4 هفته می شود. اگر موی نسبتا خشک و وزدار دارید، تفاوت محسوسی را خواهید دید ولی اگر کاملا از شکل بیفتد، این تفاوت را نخواهید دید.

با این حال، باید بدانید که سلامت کراتین هنوز مورد سوال است. برخی از انواع کراتین حاوی یا دارای مقادیر نامطمئن فرمالدئید، یک ماده شیمیایی در ارتباط با مشکلات سلامتی از جمله سرطان، هستند.

چه زمانی باید به متخصص پوست و مو مراجعه کرد؟

بیماری تیرویید، ناهنجاری های خوردن غذا و سایر مشکلات سلامتی می توانند موجب خشکی شدید مو شوند. اگر متوجه تغییرات ناگهانی یا محسوس شدید، به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

t چگونه از موی های خشک مراقبت کنیم؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
میان وعده‌های خوشمزه‌ای که صد درصد لاغرتان می‌کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *