چگونه از یک نمای معمولی عکسی خیره کننده بگیریم؟

عکس های جذاب
t چگونه از یک نمای معمولی عکسی خیره کننده بگیریم؟

مناظر اطراف ما به خودی خود بسیار معمولی به نظر می‌رسند، اما عکاسان با نگاه متفاوت خود از همان مناظر معمولی، گاهی عکس های جذاب می‌گیرند که بسیار تماشایی است و این همان نکته‌ای است که باعث می‌شود هر کسی که دوربین داشته باشد، عکاس نشود بلکه کسانی عکاس خوبی می‌شوند که علاوه بر دوربین، دید عکاسانه نیز داشته باشند. به عکس پایین نگاه کنید، عکس جذابی است اما در همان نگاه اول منظره این چنین به نظر نمی آمد.

عکس های جذاب

منظره‌ای که به طور عمومی همه آن را می‌دیدند، می تواند عکس های جذاب زیادی داشته باشد

عکس های جذاب

بیابانی همراه با تک درختی خشکیده و مقداری بوته‌های خار، منظره‌ای است که چندان خیره کننده نیست و عکسی کاملا معمولی را ایجاد کرده است. در چنین موقعیتی باید فکر کرد و با حوصله و صرف وقت بهترین نما را از همین صحنه معمولی خلق کرد. در این جا چهار عنصر تک درخت، خورشید، آسمان آبی و سنگ‌ها وجود دارند. در ابتدا سعی کردم تا عکسی ضد نور از درخت بگیرم، بنابراین به سمتی رفتم که آفتاب مستقیم به طرف من می‌تابید.

عکس های جذاب

اما با توجه به تابش مستقیم خورشید در دوربین و بزرگی آن نسبت به درخت تصویر راضی کننده‌ای نبود، بنابراین با تغییر زاویه و نزدیک‌تر شدن به درخت، عکس بعدی را گرفتم.

عکس های جذاب

در این عکس خورشید کاملا پشت درخت پنهان شده و از درخت فقط سایه‌ی آن در مقابل آسمان آبی پیداست، اما هنوز آن تصویر دلخواه به دست نیامده است. با کمی دیگر تغییر زاویه‌ی دوربین، شعاع کوچکی از نور خورشید از پشت درخت پیدا شد، مثل این که ستاره‌ای از میان شاخه‌ها سرک می‌کشید. فکر می‌کنم این همان عکسی است که می‌تواند بیننده را به خود چذب کند.

عکس های جذاب

کمی حوصله و صرف وقت همراه با فکر و دید عکاسانه همیشه می‌تواند از مناظری پیش پا افتاده تصاویری خلاقانه و عکس های جذاب به وجود آورد.  

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویر جعلی به جای تصاویر واقعی

t چگونه از یک نمای معمولی عکسی خیره کننده بگیریم؟
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “چگونه از یک نمای معمولی عکسی خیره کننده بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *