چگونه تلفن اختراع شد؟

اختراع تلفن
t چگونه تلفن اختراع شد؟
اختراع تلفن

گراهام‌بل

الکساندر گراهام‌بل در ۱۸۴۷ در اسکاتلند به دنیا آمد. او با این که نتوانست به اندازه ی دانش آموزان دیگر به مدرسه برود و تحصیلات آکادمیک کسب کند اما با تلاش خود و خانواده توانست در بین دانش آموزان ممتاز متوسطه قرار بگیرد.

الکساندر در آغاز جوانی با شیوع بیماری سل دو برادرش را از دست داد. همین زمان بود که به دیگر اعضای خانواده به کانادا کوچ کرد.

در سال بعد از آن به آمریکا مهاجرت کرد و در مرکز آموزش ناشنوایان مشغول به کار شد. او در زمان استراحتش روی ارسال ارتعاشات و ساخت دستگاهی کار می کرد که بتوان با آن، حتی با وجود فاصله مکانی، با یکدیگر صحبت کرد. و البته او توانست دستاوردهای مهمی به دست آورد.

اختراع تلفن

اولین پیام تلفنی گراهام‌بل با دستگاهی که خود اختراع کرده بود رد و بدل شد. او توانست با دستیارش توماس واتسون صحبت کند. در این پیام تلفنی یکی از آنها در اتاق زیر شیروانی بود و دیگری در طبقه پایین و در اتاق کار. این یعنی این دو نفر به صورت طبیعی به هیچ وجه نمی توانستند صدای هم را بشنوند.

اولین جمله تاریخی که با تلفن گفته شد این بود: «آقای واتسون بیا اینجا با تو کار دارم.»

در نهایت تلفن در تاریخ دهم مارس ۱۸۷۶ به ثبت رسید. بعد از دو هفته خانمی به نام الیت گری توانست دستگاهی مشابه به تلفن اختراع کند اما طرح بل کاملتر و بهتر به نظر می رسید.

اختصاصی نشریه ی اینترنتی نوجوان‌ها – سوسن قریشی

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
این غذاها روحیه را تقویت می کنند!

t چگونه تلفن اختراع شد؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *