چگونه سطح زبان انگلیسی‌مان را بسنجیم؟

تعیین سطح زبان
t چگونه سطح زبان انگلیسی‌مان را بسنجیم؟

چگونه سطح زبان انگلیسی‌مان را بسنجیم؟

اگر به فکر یادگیری زبان در آموزشگاه زبان انگلیسی افتاده‌اید حتماً نام آزمون تعیین سطح به گوشتان خورده است. برای ثبت‌نام در هر آموزشگاه، قبل از هر کار از شما این آزمون گرفته خواهد شد. اما چرا یک تعیین سطح استاندارد در آموزش زبان انگلیسی اهمیت دارد؟ اصلاً چنین آزمونی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ چگونه سطح زبان انگلیسی‌مان را بسنجیم؟
یکی از موارد دیگری که این روزها زیاد به چشم می‌خورد تعیین سطح آنلاین است. شاید برایتان سؤال باشد این آزمون چه مشخصه‌هایی دارد. اگر می‌خواهید جواب تمام این سؤالات را پیدا کنید با ما همراه شوید.

نقش تعیین سطح استاندارد در آموزش زبان انگلیسی

برای هر فردی که می‌خواهد زبان دومی را یاد بگیرد آموزش اهمیت زیادی خواهد داشت. باید بدانید اولین قدم مهم در آموزش زبان انگلیسی تعیین سطح شماست. برای شرکت در هر دورۀ آموزشی لازم است بدانید در چه مرحله‌ای قرار گرفته‌اید. در واقع سطح زبان شما مرتبط با تمامی مهارت‌هایی است که در آن دارید، از جمله نوشتن، شنیدن، صحبت کردن و خواندن. در بسیاری از موارد زبان‌آموز در یکی از مهارت‌های مرتبط تسلط بالایی داشته و در مورد دیگری ضعف دارد. چیزی که مهم است مجموعۀ چهار مورد بالاست. بدون کسب مهارت‌های لازم در تمامی این‌ها نمی‌توانید در یادگیری زبان به موفقیت برسید.

استاندارد جهانی برای تعیین سطح زبان

شاید عبارت CEFR برای شما آشنا باشد. این لغت اشاره به استانداردی برای سطح‌بندی سواد انگلیسی افراد دارد. در تمام دنیا از CEFR برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌شود. در واقع با این استانداردها میزان توانایی شما در هر زبانی ارزیابی خواهد شد. ما در استاندارد فوق شش سطح متفاوت را داریم. در یک آموزشگاه زبان انگلیسی پس از انجام مصاحبه‌های اولیه با فرد متقاضی و انجام تست‌های لازم سطح زبان او مشخص خواهد شد.
در آموزشگاه زبان سفیر نیز ما آزمون‌های تعیین سطح را داریم. چه در تعیین سطح حضوری و چه در تعیین سطح آنلاین به تمامی این معیارها توجه شده است. شما برای شروع در آزمون شرکت کرده و بعد بر اساس توانایی خود ادامه خواهید داد. رعایت استانداردها در این آزمون‌ها باعث تعیین درست سطح زبان‌آموز شده و به همین علت اهمیت زیادی دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش مکالمۀ انگلیسی (درس 57)

آزمون تععین سطح زبان

تعیین سطح زبان انگلیسی برای چه کسانی مورد استفاده است؟

استانداردهای تعریف شده در CEFR برای هر موسسه‌ای که قصد آموزش زبان انگلیسی داشته باشد مورد استفاده است. در بسیاری از مراکز می‌بینیم این استانداردها جایگزین سیستم‌های قدیمی مورد استفاده در تعیین سطح زبان انگلیسی شده‌اند. اغلب آموزشگاه‌های زبان انگلیسی اهداف و روش‌های آموزشی خود را بر اساس نتایج آزمون با این استاندارد مشخص نموده‌اند. سیستم CEFR امروزه در اغلب کشورهای اروپایی استفاده می‌شود. و بسیاری از مراکز فعال در کشورهای آسیایی نیز این روش را در سیستم آموزشی خود جای داده‌اند.

سطوح مختلف در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

CEFR دارای سطوح مختلفی است که بر اساس قواعد خاصی تعیین شده‌اند. در کل در این استاندارد ما شاهد شش سطح مختلف خواهیم بود. کمترین سطح برای افراد سطح A1 است. در واقع A1 برای ابتدایی‌ترین افراد می‌باشد که هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند. به ندرت پیش می‌آید افراد بزرگسال در سطح A1 انتخاب شوند.
در انتها سطح C2 را خواهیم داشت. C2 بالاترین سطح پذیرفته شده در استاندارد CEFR است. این سطح برای افرادی با بیشترین توانایی در زبان انگلیسی می‌باشد. کسی که در چنین سطحی پذیرفته شده باشد یعنی تسلط بسیاری خوبی بر تمام جنبه‌های زبان انگلیسی دارد.

اهمیت تعیین سطح استاندارد در آموزش زبان انگلیسی

در بحث آموزش زبان انگلیسی تعیین سطح هم برای زبان‌آموز و هم برای مدرس اهمیت بالایی خواهد داشت. و چه بهتر که در طول این روند از استانداردهای روز دنیا استفاده کنیم. در واقع استفاده از CEFR به ما قالبی کلی را نشان می‌دهد که بر اساس آن می‌توانید با موفقیت میزان تسلط خود را ارزیابی نمایید.
اساتید نیز بر اساس یک آزمون تعیین سطح استاندارد می‌توانند با نیازها و نقاط ضعف زبان آموزان خود آشنا شوند. در نتیجه با شناخت دقیق میزان تسلط فرد، بهترین روش آموزش را در پیش خواهند گرفت. توجه به میزان سواد زبان افراد می‌تواند راهنمایی برای تهیه برنامۀ خاص و پیش بردن مسیر درسی مطابق با آن باشد. و این یعنی اطمینان از پیشرفت زبان‌آموز در هر آموزشگاه زبان انگلیسی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
از عجایب زبان انگلیسی چه می دانید؟

تعیین سطح زبان انگلیسی

تعیین سطح زبان انگلیسی آنلاین چیست؟

شاید قصد شرکت در آزمون‌های تعیین سطح را داشته باشید اما به نوعی برای شما میسر نباشد. بسیاری از افراد به دلایل شخصی امکان حضور فیزیکی در آموزشگاه را ندارند. ما برای این گروه تعیین سطح آنلاین را در نظر گرفته‌ایم. در آزمون‌های آنلاین محدودیتی برای زمان شرکت در آزمون یا مکان شما وجود ندارد. سهولت شرکت در این آزمون‌ها و دسترسی راحت به آن‌ها باعث شده است افراد زیادی از این روش تعیین سطح استقبال کنند.
باید بدانید بهترین حالت برای برگزاری یک آزمون استاندارد، انجام آن به هردو شکل کتبی و شفاهی است. در نتیجه کلیۀ توانایی‌های فرد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. البته فعلاً بسیاری از مراکز آموزشی تنها آزمون‌های کتبی را آنلاین برگزار می‌کنند. هنگام  این تست شما محدودیت زمانی خواهید داشت ودر پایان می‌توانید با توجه به سطح زبان خود نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایید.

در آزمون تعیین سطح چه مواردی پرسیده می‌شود؟

نمی‌توان مشخص کرد دقیقاً چه سؤالات خاصی در این آزمون پرسیده خواهد شد. اما در کل می‌توان گفت در آزمون‌های شفاهی اول از شما خواسته می‌شود در مورد خودتان اطلاعات بدهید. سپس بر اساس جوابی که مطرح می‌کنید سختی یا آسانی سؤال بعدی انتخاب می‌شود. در نهایت سطح زبان شما مشخص خواهد شد.
در آزمون‌های کتبی نیز اغلب سؤالات از آسان شروع شده و به تدریج سخت‌تر می‌شوند. می‌توان گفت قالب خاصی برای سؤالات آزمون تعیین سطح وجود نداشته و از تنوع بالایی برخوردار است.

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی نوجوانان در آموزشگاه سفیر

در این مقاله به طور کلی توضیح داده شد که آزمون‌های تعیین سطح به چه منظور برگزار شده و چه اهمیتی دارند. شما با استاندارد کلی CEFR آشنا شدید، استاندارد جهانی برای ارزیابی سطح سواد زبان‌آموز. درباره تعیین سطح آنلاین در آموزش زبان انگلیسی اطلاعات کسب کرده و فهمیدید در چه زمینه‌هایی از شما سؤال می‌شود.آزمون تعیین سطح در آموزشگاه سفیر برای تمام رده‌های سنی از کودکان تا بزرگسالان انجام می‌شود در نهایت اگر برای ثبت‌نام یا تعیین سطح سؤالی دارید می‌توانید به سایت سفیر به آدرس https://gosafir.com/fa مراجعه کرده یا از طریق شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

 

t چگونه سطح زبان انگلیسی‌مان را بسنجیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *