چگونه یک فیلم آموزشی تهیه کنیم؟ (۱)

t چگونه یک فیلم آموزشی تهیه کنیم؟ (۱)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

ساخت فیلم های آموزشی می تواند یک راه بسیار جالب برای آموزش به دیگران باشد. شما می توانید از این طریق دانش خود را با دنیا به اشتراک بگذارید. با دسترسی آسان و محبوبیت بسیار زیاد سایت هایی مانند یوتیوب (که بیش از 1 میلیارد کاربر دارد)، فیلم های آموزشی یک راه عالی برای آموزش دیگران است. در دنیای ارتباطات و اطلاعات که امروزه در دستان ما قرار دارد، این راه بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است زیرا بسیار شبیه به کلاس درس است اما شما در خانه خود بدون نیاز به جا به جایی های طولانی می توانید دانشی را یاد بگیرید یا دانش خود را در اختیار دیگران قرار بدهید. سایت های اشتراک گذاری فیلم در ایران نیز مانند آپارات نیز گزینه مناسبی برای اشتراک گذاری فیلم ها ست.

1- به جزئیات فنی توجه کنید

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (1)

برای فیلم برداری با کیفیت تجهیزات لازم را فراهم کنید. ببینید که چقدر می توانید هزینه کنید، آیا می خواهید که آموزش را با کیفیت متوسط توسط گوشی های هوشمند فیلم برداری کنید یا اینکه با دوربین پیشرفته که میکروفن داشته باشد با کیفیت بسیار بالا فیلم برداری را انجام بدهید. حتما قبل از فیلم برداری اصلی چند تا نمونه کار از خود بگیرید تا به آن کیفیت مطلوب که می خواهید برسید. قبل از فیلم برداری به جزئیاتی مانند نور، فضای کار و… حتما توجه کنید.

2- مکان مناسب برای فیلم برداری انتخاب کنید

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (2)

یک مکان خوب برای فیلمبرداری، جایی است که شما احساس راحتی می کنید و می توانید تجهیزات لازم را برای فیلم های آموزشی خود آماده سازید. علاوه بر این، شما به محلی ساکت که در آن سر و صدای اطراف مزاحم نباشد نیاز دارید، به دلیل اینکه صداهای اضافی ویدئو شما را به کلی خراب می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی ده فناوری جدید برتر در سال ۲۰۱۷

3- یک نرم افزار برای ادیت و ویرایش فیلم ها انتخاب کنید

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (3)

یک ابزار مانند Windows Movie Maker (برای کامپیوتر) یا iMovie (برای mac) می تواند برای ویرایش ویدیوی آموزشی شما بسیار مفید باشد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد با ویرایش فیلم ها، اضافه کردن و ویرایش موسیقی و صوت فیلم خود را بسازید و آن را به اشتراک بگذارید.

4- یک منبع مناسب برای اشتراک گذاری ویدئوی های خود پیدا کنید

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (4)

شما می توانید در سایتی مانند یوتیوب ویدیوی آموزشی خود را برای جهان ارسال کنید تا همه آن را ببینند. این سایت گزینه ای عالی است و به شما امکان می دهد تا فیلم ها را به راحتی بارگذاری کرده و به اشتراک بگذارید. بسیاری از مردم تصمیم می گیرند ویدیوهای آموزشی خود را به YouTube آپلود کنند. اما سایت های ایرانی مانند آپارات، یوتیوپ فارسی و… نیز گزینه های خوبی هستند.

5- حتما قبل از درست کردن ویدئو در اینترنت سرچ کنید که نمونه کار شما را نساخته باشند

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (5)

باید مطمئن شوید که نمونه مشابه آموزش شما وجود ندارد. جستجو سریع در یوتیوب یا گوگل به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چه نوعی از فیلم ها در حال حاضر درباره این موضوع وجود دارد. از وجود یک ویدیو مشابه غافل نشوید. بسیاری از افراد ویدیوهای متعدد را تماشا می کنند تا چیز جدیدی را یاد بگیرند. ویژگی ساخت ویدیو خود را نسبت به بقیه مشخص کنید و چیزهایی را به فیلمتان اضافه کنید که در آموزش های دیگر نیامده است.

بسیار خوب شما آماده هستید تا فیلم آموزشی خود را بسازید و آن را با دنیا به اشتراک بگذارید. در مطلب بعد نحوه ساختن و به اشتراک گذاشتن آن را خواهیم گفت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کوچک ترین شارژر دنیا!

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t چگونه یک فیلم آموزشی تهیه کنیم؟ (۱)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *