چگونه یک فیلم آموزشی تهیه کنیم؟ (۲)

t چگونه یک فیلم آموزشی تهیه کنیم؟ (۲)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

1- آماده شدن برای فیلم برداری

موضوع مورد علاقه خود را پیدا کنید، سعی کنید موضوعی را که بیشتر درباره آن می دانید و ارزش آموزش دادن دارد انتخاب کنید.

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (8)

2- متنی از صحبت ها و کار هایی که می خواهید انجام بدهید آماده کنید و تا زمانی که دوربین آماده فیلم برداری می شود تمرین کنید تا مشکلی پیش نیاید.

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (1)

3- به جلوی دروبین بروید و چندین بار متن آموزشی خود را اجرا کنید و از خودتان فیلم بگیرید تا اعتماد به نفس کافی برای فیلم اصلی را کسب کنید. البته شما می توانید این تمرین را مقابل آینه هم اجرا کنید.

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (2)

4- لباس مناسب و مجلسی و شیک برای خود انتخاب کنید و با آن لباس جلوی دوربین چند بار تمرین کنید تا به آن نتیجه مطلوب خود برسید. لباس مناسب اجرای شما را تاثیر گذارتر خواهد کرد. 

فیلم.آموزشی.سایت نوجوان ها (13)

شروع فیلم برداری

در صورت امکان، ضبط صدا را به کسی بسپارید، برای فیلم برداری نیز بهتر است از دوستی کمک بگیرید تا شما تمرکز بیشتری روی اجرای خود داشته باشید و بتوانید روی محتوای مورد نظر خود تمرکز کنید. علاوه بر این، فیلم بردار شما می تواند بازخورد کار را به شما بدهد و می تواند به چیزهایی مانند نور و صدا توجه کند.

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (4)

به هنگام اجرا سعی کنید مخاطب به شما اطمینان کند و کاملا مطمئن شود که شما در این موضوع آموزشی مسلط هستید. استفاده از منابع اصلی و نحوه بیان و اجرا به این موضوع کمک می کند.

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (5)

در قدم بعد وقتی فیلم برداری شما تمام شد، فیلم خود را به کامپیوتر انتقال دهید تا ویرایش های لازم را انجام دهید و آن را بر روی فضای مجازی به اشتراک بگذارید. سعی کنید فیلمی بدون اشتباهات و کاملا مرتب را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید، استفاده از موسیقی مناسب و همچنین عنوان بندی تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه می توانیم یک کامپیوتر مناسب برای خود بخریم؟(1)

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (6)

بعد از اینکه در فضای مجازی ویدیوی خود را آپلود کردید حتما روزانه به بازدیدها سر بزنید و اگر کسی سوالی از شما داشت به سوالات پاسخ دهید و فعال باشید تا کار موفقی در آموزش مجازی داشته باشید.

فیلم آموزشی.سایت نوجوان ها (7)

 

t چگونه یک فیلم آموزشی تهیه کنیم؟ (۲)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *