کاردستی سینی موزائیکی با رِزین

سینی
t کاردستی سینی موزائیکی با رِزین

ایده‌ی ساخت لوازم خانگی شیک که با نوآوری و خلاقیت همراه باشد، بسیار هیجان‌انگیز و لذت بخش است، به ویژه اگر بتوانیم از این لوازم در جشن‌های دوستانه استفاده کنیم و ابتکار عمل خود را به دوستانمان نشان دهیم. سینی موزائیکی یکی از ابتکارات ویژه است که تمام ویژگی‌های فوق را دارد. پس با ما در ساخت سینی موزائیکی رزینی همراه باشید.

وسایل لازم برای ساخت کاردستی سینی موزائیکی

سینی چوبی

سی دی قدیمی

چسب چوب

چسب گرم

رزین

قیچی

شیوه‌ی کار

معمولا سی دی‌ها دو لایه‌ای هستند. یک لایه فویل فلزی و یک لایه پلاستیک روی سطح آن‌ها است. ابتدا سی دی را از وسط با قیچی نصف کنید. سپس لایه‌ها را به آرامی با انگشتانتان از یکدیگر جدا کنید.

سینی‌ای که انتخاب می‌کنید حتما باید عمق داشته باشد، زیرا باید فضا برای کار در عمق سینی موجود باشد.

سی دی

لایه‌ی فلزی را به قطعات کوچکتر و نامنظم برش بزنید. دقت داشته باشید در کار نمای موزائیک، هر چه قطعات از لحاظ هندسی ظاهر نامساوی‌تری داشته باشند، کار زیباتر خواهد بود. سپس قطعات را کف سینی طوری کنار هم قرار دهید که کمترین فضا بین قطعات ایجاد شود. نوع چینش قطعات بستگی به سلیقه‌ی شما دارد.

کاردستی سینی موزائیکی با رِزین
کاردستی سینی موزائیکی با رِزین

در لیوان پلاستیکی حدود ۱/۲ لیوان را رزین بریزید و ۱/۲ لیوان هم الکل، سپس به وسیله‌ی یک چوب، مواد را با هم مخلوط کنید تا مواد کاملا یک دست شود. میزان رقیق کردن رزین باید طوری باشد که مایع نه زیاد سفت و نه زیاد شُل باشد. بهتر است رزین را در لیوانی رقیق کنید که لبه داشته باشد و برای ریختن مایع مناسب باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی سر تخت ابتکاری

کار ساخت سینی موزائیکی را با دقت ادامه دهید

سینی را در جایی کاملا ثابت قرار دهید. سپس با دقت از ابتدای سینی شروع به ریختن رزین روی سطح سینی و قطعات سی دی کنید.

این مرحله را با دقت و صبر انجام دهید، زیرا مواد باید بین قطعات به صورت یکنواخت گسترده شوند. پس از این که تمام سطح کف سینی با رزین پوشیده شد، ۲۰ دقیقه صبر کنید.

رِزین

حباب‌هایی هنگام ریختن مواد رزین ایجاد می‌شود. بهتر است با نوک چسب گرم که کاملا داغ است، روی حباب‌ها ضربه بزنید تا حباب از بین برود و سطح سینی کاملا صاف و یک دست شود.

t کاردستی سینی موزائیکی با رِزین

در پایان کافیست سینی را به مدت ۲۴ ساعت در جایی ثابت قرار دهید و روی آن را با تخته‌ای کاملا بپوشانید تا مانع از ریختن گرد و غبار به سطح سینی شوید. پس از خشک شدن، سطح سینی کاملا شفاف و رنگین کمانی خواهد بود.

کاردستی سینی موزائیکی با رِزین
کاردستی سینی موزائیکی با رِزین

رقیه مستقیم

t کاردستی سینی موزائیکی با رِزین
5/5 - (1 امتیاز)

‫1 نظر ارسال شده در “کاردستی سینی موزائیکی با رِزین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *