کاردستی کیف عینک

t کاردستی کیف عینک

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل لازم 

قوطی مقوایی خالی چیپس

اره کوچک و سمباده نرم

پارچه رنگی و سفید و درفش و سوراخ کن

چسب رازی و چسب چوب

مقوا و مقداری روبان

مداد و قیچی

بست کوچک در کمد چوبی همراه با پیچ هایش

شیوه ساخت

اگر چنانچه قوطی چیپس مقوایی در دسترس نداشته باشید می توانید از استوانه مقوایی دستمال آشپزخانه و 2 عدد در قوطی سس مایونز استفاده کنید. 20 سانت از استوانه ی مقوایی را به وسیله اره جدا کنید. دقت داشته باشید که در طی برش استوانه دچار فشار و شکستگی نشود. این اندازه بدنه جعبه شما را تشکیل می دهد و به سلیقه و بلندی عینک شما بستگی دارد و قابل تغییر است. سپس طول استوانه را نیز بزش بزنید و به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید و لبه های آن را با سمباده نرم حالت دهید.

%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b9%db%8c%d9%86%da%a9-1

پس از این که لبه ها کاملا صاف شد ابتدا قسمت بیرونی را به چسب آغشته کنید و پارچه دلخواهتان را روی آن بچسبانید و برای این که کیف از داخل نیز جلوه بهتری داشته باشد یک لایه پارچه کنفی سفید را طوری روی آن بچسبانید که لبه پارچه قبلی زیر آن قرا گیرد. هر دو قسمت زیر و داخل استوانه را به همین شکل با پارچه بپوشانید. برای یادگیری بهتر به تصاویر زیر توجه فرمایید.

%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b9%db%8c%d9%86%da%a9-2

برای پوشش سر وانتهای کیف، ابتدا در قوطی را روی مقوا قرار دهید و یک دایره به اندازه آن از مقوا جدا کنید. سپس مقوا را روی پارچه هم رنگ پوشش خارجی کیف قرار دهید و مقوا را روی پارچه بچسبانید. پس از آن مقوا را روی قسمت داخل در استوانه بچسبانید.

%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b9%db%8c%d9%86%da%a9-3

برای این که دو قسمت کیف را به هم متصل کنید ابتدا روی سمت راست و چپ یکی از قسمت ها علامت گزاری کنید. سپس روی علامت ها را با درفش سوراخ کنید. سپس بست را روی سوراخ قرار دهید و پیچ هایش را روی آن بپیچید. هر دو بست را به همین شکل به کیف متصل کنید.

%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b9%db%8c%d9%86%da%a9-4

ما بین دو قسمت کیف در بطری را قرار دهید و با چسب قسمتی که به وسط دو لبه متصل است را بچسبانید. برای قفل کیف ابتدا با پانچ روی دهانه کیف، هم قسمت بالا و هم قسمت پایین 2 سوراخ ایجاد کنید و مقداری روبان از دو سوراخ عبور دهید تا دسته های کوچکی برای کیف درست شود. سپس قفل مخصوص کیف را روی  دهانه کیف متصل کنید. کاردستی کیف عینک زیبای شما آماده است از خلاقیت خود لذت ببرید.

%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b9%db%8c%d9%86%da%a9-5

%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b9%db%8c%d9%86%da%a9-6

t کاردستی کیف عینک
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی شمع در گل نیلوفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *