کلیسای نتردام خاطره مشترک همه مردم

نتردام
t کلیسای نتردام خاطره مشترک همه مردم

کلیسای نتردام بیشتر از آن که ساختمانی تاریخی برای مردم پاریس باشد، در ذهن بسیاری از کسانی که رمان گوژپشت نتردام نوشته ویکتور هوگو را خوانده اند زنده است اما در اتفاقی باور نکردنی در 15 آوریل 2019  اتش سوزی مهیبی بخش هایی از این کلیسا را فرا گرفت و قسمت های مهمی از آن فرو ریخت. این ساختمان تاریخی که سالانه بیش از 13 هزار گردشگر از سراسر دنیا به دیدن آن می آمدند، اکنون آسیب فراوانی دیده است و به همین علت تاثر مردم و هنرمندان را برانگیخت. 

تاریخچه کلیسای نتردام

ساخت این کلیسا در سال 1163 میلادی آغاز شد و تا 200 سال بعد یعنی 1345 به اتمام رسید. این کلیسا اتفاقات تاریخی فراوانی از جمله تاج گذاری ناپلئون را به خود دیده است. این کلیسای 700 ساله نیاز به تعمیر داشت و همین عملیات تعمیر باعث آتشوزی در آن شد. در همان ساعات اولیه مقامات دولتی قول دادند که کلیسا را مانند اول بازسازی کنند و در 24 ساعت اول کمک های زیادی نیز جمع آوری شد اما این بازسازی حداقل به 20 سال زمان نیاز دارد. 

در همان روز های اول بیش از یک میلیارد یورو برای کمک به بازسازی این کلیسا جمع آوری شد و این کار انتقاد بسیاری را برانگیخت که در طی سال های گذشته فجایع بزرگ انسانی در جهان رخ داده است و اگر چنین همدلی و جمع آوری کمکی اتفاق می افتاد، می توانست کمی از رنج بشر را کاهش دهد. 

طرح های زیر نمونه هایی از احساسات هنرمندان برای این کلیسای تاریخی است.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شگفتی هایی درباره دنیای حیوانات که تا به حال نمی دانستید

t کلیسای نتردام خاطره مشترک همه مردم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *