چرا انسان در دوره بلوغ به شدت به جنس مخالف گرایش دارد؟

t چرا انسان در دوره بلوغ به شدت به جنس مخالف گرایش دارد؟
t چرا انسان در دوره بلوغ به شدت به جنس مخالف گرایش دارد؟

چرا انسان در دوره بلوغ به شدت به جنس مخالف گرایش دارد؟ چرا باید با آن مبارزه کند؟ چطور این شرایط را کنترل کند؟

پاسخ مشاور در زمینه گرایش به جنس مخالف :

ابتدا لازمه که عرض کنم انسان از دوران کودکی که هویت جنسی خودش را می یابد. اوبا این مساله روبرو می شود که عده ای در اطراف او هستند که با او در جهات مختلفی تفاوت دارند. اما با ورود او به سنین بلوغ، همان طور که عرض کردید این آشنایی و اطلاع از تفاوت بین دو جنس تبدیل به یک گرایش شدید جنسی  و گرایش به جنس مخالف  می شود. که ما از آن به غریزه جنسی یاد می کنیم که نیرومندترین غریزه هاست. البته تا سال های متمادی خصوصا در سنین جوانی و بعد در میان سالی، این گرایش جنسی با شدت خودش وجود خواهد داشت و در دوران سالخوردگی از شدت آن کاسته می شود.

اما سوال اینجاست که چرا ما بیشتر در دوران نوجوانی در مورد مسأله گرایش به جنس مخالف گفتگو می کنیم؛ و هشدارهایی رو در این زمینه به دوستان نوجوون خودمون می دهیم؟

در پاسخ به این سوال باید عرض کنم که همه انسان ها در رابطه با این غریزه سه راه پیش رو دارند:

1- ارضای این غریزه جنسی از راه صحیح یعنی ازدواج کردن.

2- ارضای نامشروع این غریزه که از آن به انحرافات جنسی یاد می کنیم.

3-…

گرایش به جنس مخالف

راه اول

که بهترین راه است، فعلاً به دلیل وجود برخی شرایط اجتماعی و فرهنگی در جامعه ما (که در جای خود باید آسیب شناسی بشه)، برای نوجوانان تقریباً منتفی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
استرس چیست؟ | درمان و کاهش استرس

 راه دوم

که خب هم از لحاظ عرف جامعه و هم از لحاظ اسلام ممنوع شده و آسیب های متعددی برای آن شمرده شده، که مجال دیگری می طلبد که در این زمینه صحبت شود.

حال پاسخ سوال ما مقداری روشن تر می شود، مشاهده کردید که اولین و بهترین راهی که خداوند قرار داده ازدواج می باشد که به دلیل برخی مشکلات منتفی شده، و راه دوم نیز غیرشرعی است، خب این عوامل به همراه تحولات جسمی و روحی نوجوان، دست به دست هم داده تا شرایط ویژه ای برای نوجوانان عزیز فراهم شود.

راه سوم

خب حالا به راه سوم رسیدیم. خداوندمتعال، در این شرایط هم نوجوون ها رو فراموش نکرده و چون خالق ماست. قطعا راهی که متناسب با وجود ما و به نفع ماست به ما پیشنهاد خواهد کرد.

خداوند در سوره نور آیه 32 ابتدا می فرماید: وَ أَنْکِحُوا الْأَیامی‏ مِنْکُمْ ‏… شرایط ازدواج افراد مجرد رو فراهم کنید.

و سپس در آیه بعد می فرماید: وَ لْیَسْتَعْفِفِ الَّذینَ لا یَجِدُونَ نِکاحا…  کسانی که شرایط ازدواج رو ندارن بایستی پاکدامنی کرده و خودشون رو از حرام حفظ کنند.

در توضیح این راه باید عرض کنم که اگر ورودی های خودمان مانند چشم، گوش و دهان را کنترل کرده و از مسائلی که سبب فوران کردن آتشفشان جنسی می شود اجتناب کنیم، بسیار راحت تر و با سلامت بیشتری می توانیم این دوران را طی کنیم و آرامش روحی خودمان رو حفظ کنیم، البته باز هم خدای مهربان به فکر ما بوده و بدن ما را به گونه ای آفریده که نمی گذارد به نوجوان سخت بگذرد، در نتیجه این آتشفشان جنسی را به طریق سالم و بدون آسیب یعنی در خواب، از طریق احتلام های شبانه تخلیه می کند تا آرامش جسمی ما هم تأمین شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کدو تنبل نباشید

شاید بگویید این راه سخته مخصوصاً تو این دوره و زمونه… بله من هم موافقم، سخته اما ممکنه…

گرایش به جنس مخالف

بلوغ در اسلام به چه معناست؟

یعنی خدای بزرگ می فرماید: ای نوجوون ها شما به این درک و فهم و به این قدرت رسیدید که یک سری برنامه ها و تکالیفی رو به عهده شما بسپارم. اما جالبش اینجاست که شرایط مختلف دست به دست هم داده که از همان ابتدای امر، یک تکلیف نسبتاً دشواری به دوش نوجوان ها بیفته، که برای خیلی از بزرگترها هم به این سختی نیست! و این یعنی یک آزمایش و امتحان بزرگ و این یعنی از ابتدا اوج گرفتن و بالارفتن.

دوستان عزیز قطعا ما در زندگی تا آخر عمرمان از جانب خداوند امتحان های متعددی خواهیم شد تا توانایی های شخصی ما بروز کرده و هزینه ورود به بهشت را پیدا کنیم اما نقطه مشترک همه امتحان ها مبارزه با کشش ها و تمایلات نفسانی و درونی ماست .یعنی همین کاری که خیلی از دوستان نوجوانم در این سنین انجام می دهند، خب قطعا کُشتی گرفتن با نفس در این سنین مهارت های زیادی را در نصیب انسان می کند که در امتحان های بعدی قطعا به درد او خواهد خورد.

داستان

در آخر پیشنهاد می کنم داستان یکی از کشتی گیران ماهر که تو همین سنین، خودش رو از حرام حفظ کرد را مطالعه بفرمایید:

یکی از دختران فامیل عاشق مرحوم رجبعلی خیاط شده بود. بالأخره در یک مکانی پنهانی، ایشان را دعوت به گناه و رابطه نامشروع می کند.ولی مرحوم رجبعلی خیاط در آن هنگام که موقعیت گناه نیز فراهم بود به خدا می گوید: ای خدا تو همیشه مرا امتحان می کنی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قلدری و راه‌های مقابله با آن

یک بار هم می خواهم تو را امتحان کنم. مرحوم خیاط از محیط گناه فرار می کند؛و همین که بیرون می آید خدا علاوه بر اجر اخروی، یک هدیه بزرگ در دنیا به او می دهد و آن هدیه این بود که باطن افراد برای او مکشوف شده و چشم برزخی پیدا می کند. (منبع: کتاب کیمیای محبت که اگه پیدا کردید حتماً بخونید… خوندنی است!)

از امام صادق(ع) نقل شده: اگر کسی چشمش به زنی افتد و چشم از او بردارد و به آسمان اندازد، یا ببندد، هنوز چشم بهم نزده که خداوند حور العینی (همسرهای بسیار زیبا در بهشت) به او تزویج نماید. (منبع:مکارم الأخلاق)

عزیزان شما هم می تونید، مثل خیلی از این کشتی گیران معروف… پس بسم الله…

کاربران عزیز

شما می توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

۱- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

۲- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

t چرا انسان در دوره بلوغ به شدت به جنس مخالف گرایش دارد؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *