گفتگو با گزارشگر نوجوان فوتبال محمد مهدی عباسیان

گزارشگر نوجوان
t گفتگو با گزارشگر نوجوان فوتبال محمد مهدی عباسیان

گزارشگر نوجوان فوتبال

فوتبال یکی از علاقه مندی های مهم نوجوان ها ست . گزارشگری فوتبال هم بین نوجوان ها طرفدار زیادی داردو این بار با گزارشگر نوجوان فوتبال، محمد مهدی عباسیایان به گفتگو نشسته ایم .

خودتان را معرفی کنید.

محمدمهدی عباسیان متولد 1387 و ساکن خرم آباد لرستان.

چطور به ورزش و فوتبال علاقه مند شدید؟

از کودکی بعضی وقت ها به صورت اتفاقی که از شبکه ورزش یا شبکه سه فوتبال پخش می شد و پدرم تماشا می کرد کم کم به فوتبال علاقه مند شدم.  بعد از آن هم یک بازی فوتبال روی تبلتم نصب کردم و دیگر بعد از چند ماه بازی کردن با آن بازی خیلی به فوتبال علاقه مند شدم؛ تا حدی که برای تماشای بازی های جام ملت های آمریکا تا نیمه شب بیدار می ماندم.

گزارشگر فوتبال –محمد مهدی عباسیان

 

چطور اطلاعات فوتبالی خود را افزایش دادید؟

یکی از دلایلی که اطلاعات فوتبالی بسیار زیاد و بالایی دارم این است که علاقه بسیار زیادی به فوتبال دارم. چون در هر کار علاقه بسیار مهم است و دلیل دیگر تماشای خیلی زیاد فوتبال است.

 انتخاب حرفه گزارشگری فوتبال چطور به ذهنتان رسید؟

ابتدا فوتبال بازی می کردم اما  با توجه به این که اطلاعات فوتبالی عالی داشتم و به نظرم گزارشگری شغلی می آمد که هم در جامعه ارزش بالایی دارد و هم شغل جذابی است . البته به آن هم علاقه داشتم به سمت گزارشگری رفتم.

 در این زمینه چه مقام هایی دارید؟

من در مسابقات زیادی شرکت نکرده ام اما در مسابقه مداد آبی در رشته مجری گری و مصاحبه گری ورزشی رتبه دوم را کسب کردم. در چالش گزارشگری عباس قانع هم تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتم و به دلایلی حذف شدم.

گزارشگر نوجوان

چه مسابقاتی را گزارش کرده اید؟

سابقه گزارش برای تیم شهرداری بروجرد در لیگ دسته سوم فوتبال کشور را دارم . در برنامه قاب امید شبکه امید نیز به عنوان مهمان حضور یافتم.

ویژگی های یک گزارشگر فوتبال چیست؟

یک گزارشگر فوتبال اول باید استعداد گزارشگری را داشته باشد . صدایش برای گزارشگری مناسب باشد . در مرحله دوم باید اطلاعات فوتبالی خیلی خوبی داشته باشد؛ البته در این راه علاقه هم خیلی مهم است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با هانیا جناب نوجوان موفق در رشته موسیقی

 کسانی که می خواهند این حرفه را تجربه کنند از کجا شروع کنند ؟

مهم ترین ویژگی برای یک گزارشگر فوتبال، اطلاعات فوتبالی آن است که باید در اولین حرکت اطلاعات فوتبالی خود را افزایش دهند.البته در این کار علاقه هم خیلی مهم است و آن شخص باید به فوتبال علاقه داشته باشد.

گزارشگر فوتبال –محمد مهدی عباسیان

الگوی شما در گزارشگری کیست ؟

قطعا عادل خان فردوسی پور . چون ایشان یک نابغه گزارشگری هستند و البته در کنار گزارشگری تحصیلات خود را هم ادامه داده و مدرس دانشگاه می باشد.

بازیکن و تیم مورد علاقه محمد مهدی؟

بازیکن مورد علاقه من در ایران مهدی طارمی است چون واقعا یک بازیکن کاملا هستند و همه کار در زمین انجام می دهد،  گل می زند و هم گل می سازد و بازیکن فوق العاده ای است. اما بازیکن مورد علاقه من در اروپا کریستیانو رونالدو است ؛چون همیشه در حال تلاش کردن است و به نظر من بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.  چون همیشه در سخت ترین شرایط تلاش کرده است که به موفقیت برسد و مزد تلاش خود را هم گرفته است . تیم مورد علاقه من هم پرسپولیس است چون واقعا فراتر از سطح ایران بازی می کند و همیشه هم مزد تلاش خود را می گیرد البته مزد این تلاش ها پنج قهرمانی پیاپی بوده است.

چرا پرسپولیسی ها و استقلالی ها با هم کل کل میکنند ؟

به نظر من به خاطر این است که هر شخص چه استقلالی و چه پرسپولیسی دوست ندارد جلوی هوادار رقیب کم بیاورد . برای همین همیشه سعی می کند که تیم خود را بهتر جلوه دهد. البته زیبایی فوتبال به همین کل کل هاست.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگوی ویژه با مهدی حب درویش؛ رکورددار روپایی جهان

گزارشگر فوتبال –محمد مهدی عباسیان

هدف و برنامه اقای عباسیان  به عنوان یک گزارشگر نوجوان برای آینده چیست ؟

قطعا اولین و مهم ترین هدف من برای آینده قبول شدن در رشته پزشکی است . مهم تر از هر کاری برای رسیدن به آن تلاش می کنم و بعد از درس یکی از مهم ترین هدف های زندگی من گزارش فوتبال در شبکه سه و ورزش و حتی گزارش به زبان هایی به غیر از فارسی مثل انگلیسی.

از سوتی و تپق هایتان تعریف کنید؟

یک روز که بازی شهرداری بروجرد و پیروزی نگین خورموج را در ورزشگاه گزارش می‌ کردم؛ یک تعویض برای تیم خورموج انجام شد و اسم آن بازیکنی که وارد زمین شده بود را به من دادند و باید تعویض را در حین گزارش اعلام می کردم. اسم بازیکن تیم خورموج حسین بود اما فامیلی آن بازیکن خیلی سخت بود و من اول اسم آن بازیکن را بدون فامیلی اعلام کردم و بعد یک فامیلی الکی برای آن بازیکن به کار بردم که همین جا هم از او معذرت خواهی می کنم .

بیچاره بازیکن،  بهترین خاطره آقا مهدی گزارشگر نوجوان فوتبال؟

یک‌ روز ظهر بعد از  کلاس مجازی یک شماره ناشناس با گوشی پدرم تماس گرفت بار اول پدرم جواب نداد. بار دوم که تماس گرفتن با اصرار من پدرم جواب داد .  آن شخصی که تماس گرفته بود گفت من روابط عمومی برنامه قاب امید هستم و از شما دعوت می کنم که در برنامه ما حضور پیدا کنید . در آن لحظه بهترین خاطره زندگی من برایم اتفاق افتاد.

حس شما به این کلمات چیست ؟

عادل فردوسی پور : عشق

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با یلدا آه مند نویسنده ، خبرنگار و مجری نوجوان

ایران : زندگی

جام جهانی : هیجان

گزارشگر فوتبال : هنرمند

پدر : قهرمان

مادر : فداکار

توپ : لذت

آفساید : پوچ

گزارشگر فوتبال –محمد مهدی عباسیان

بهترین بازی فوتبالی که دیدید چه بازی بوده ؟

بهترین بازی فوتبالی که من دیدم بازی پرسپولیس و استقلال بود. همان بازی معروف چهار تایی که با درخشش مهدی طارمی چهار دو به سود پرسپولیس به پایان رسید . پرسپولیس در آن بازی قدرت واقعی خودش را به رخ کشید.

بهترین گل تاریخ از نظر شما :

گل قیچی برگردون زلاتان ابراهیموویچ مهاجم افسانه ای و تمام نشدنی تیم ملی سوئد که با پیراهن همین تیم یک گل تماشایی به ثمر رساند.

 چقدر اهل مطالعه هستید و به ما کتاب معرفی کنید؟

به تازگی به مطالعه علاقه مند شده ام . چند ماهی است که کتاب می‌خوانم؛ اما در طول همین چند ماه کتابهای زیادی را خواندهام  و رمان باغبان شب را به شما معرفی می کنم. چون واقعا یک کتاب بسیار خواندنی است که نوشته جاناتان آکسییر هست.

صحبت شما با نوجوانان:

به نوجوانان می گویم که راه خود را از همین حالا با توجه به استعدادی که دارند  برای آینده انتخاب کنند وبه آن مسیری که علاقه و استعداد دارند بروند. البته مهم ترین سخن من با نوجوانان این است که همیشه برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند.

t گفتگو با گزارشگر نوجوان فوتبال محمد مهدی عباسیان

کلام آخرگزارشگر نوجوان فوتبال:

تشکر می کنم از کسانی که این مصاحبه را می خوانند امیدوارم مورد قبول واقع شده باشد البته یک خواهش عاجزانه دارم از مسئولین تمام شهرستان ها که به استعداد ها توجه ویژه داشته باشند و از آن ها حمایت کنند. با تشکر?

گفتکو سجاد زین العابدین

گفتگو با نوجوانان موفق ایرانی را در صفحه یک فنجون گپ بخوانید

t گفتگو با گزارشگر نوجوان فوتبال محمد مهدی عباسیان
4.7/5 - (3 امتیاز)

‫2 نظر ارسال شده در “گفتگو با گزارشگر نوجوان فوتبال محمد مهدی عباسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *