گلاب و موارد استفاده درمانی و بهداشتی آن

t گلاب و موارد استفاده درمانی و بهداشتی آن
t گلاب و موارد استفاده درمانی و بهداشتی آن

موارد استفاده گلاب برای داشتن پوست و موی زیبا

گلاب به روش های مختلف برای پوست و مو استفاده می شود. ارزان ترین و راحت ترین راه ترکیب گلاب در درمان های زیبایی است. این مایع برای تمام انواع پوست ها از پوست خشک تا پوست چرب مناسب است. خاصیت ضدعفونی کننده دارد یعنی پوست شما را بدون مشکل نگه می دارد و با پوست کاملا سازگار است.

گلاب

پاک کننده صورت

تمیز کردن پوست یک بخش بسیار مهم در زیبایی پوست است. بعد از شستن صورت با صابون مخصوص خود، مخلوط یک قاشق غذاخوری گلاب و چند قطره گلیسیرین را به پوست خود بمالید و سپس آبکشی کنید. بهترین پاک کننده مناسب برای تمام انواع پوست است. هر نوع آرایش یا کثیفی را از پوست پاک کرده و پوست را به طور عمیقی تقویت می کند.

کنترل چربی اضافی

این مایع بهشتی  برای پوست چرب بسیار خوب است زیرا ترشح چربی را کنترل می کند. اگر پوست چرب دارید، مقداری گل سر شور را با گلاب مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. این خمیر را به صورت بمالید و پس از مدت 20 دقیقه بشویید. با این کار منافذ پوست تمیز شده و ترشح چربی کنترل خواهد شد. از این خمیر می توانید 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

کاهش کورک و جوش

2 قاشق سوپ خوری آبلیمو را با گلاب مخلوط کنید. مخلوط را به پوست بمالید و به مدت 25 دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب گرم بشویید. این مخلوط در کاهش کورک و جوش موثر است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خواص گوجه سبز

 

موهای فر و وز دار

گلاب و گلیسیرین را به مقدار مساوی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه به پوست سر با ملایمت بمالید. پوست سر را به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید و بگذارید تا نیم ساعت روی سر بماند. موی خود را مانند همیشه بشویید و خشک نمایید. این کار را 3 تا 4 بار در ماه انجام دهید. گلیسیرین پوست سر را مرطوب می کند و وزی مو را کمتر می نماید.

موی آسیب دیده

اگر استفاده زیاد از محصولات حرارتی، مانند شسوار و اتوی مو، به موی شما آسیب رسانده است، از گلاب به عنوان درمان آسیب ایجاد شده استفاده کنید. یک لیوان گلاب را با روغن جوجوبا و 2 کپسول ویتامین E مخلوط کنید. مخلوط را کاملا به هم بزنید. موی خود را خیس کنید، این مخلوط را به پوست سر خیس بمالید و تا 10 دقیقه ماساژ دهید. سپس موی خود را طبق معمول بشویید.

 

t گلاب و موارد استفاده درمانی و بهداشتی آن
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *