مواد غذایی موثر برای مقابله با پیری

t مواد غذایی موثر برای مقابله با پیری

مقابله با پیری (8)

تلاش برای جوان ماندن و مقابله با پیری قدمتی به اندازه ی تاریخ بشریت دارد. همه می دانیم که پیر شدن امری اجتناب ناپذیراست اما تلاش برای حفظ سرزندگی و شادابی و استفاده از روش های صحیح می تواند این روند را به تاخیر بیندازد. به نظر می رسد که بهترین راه برای مقابله با روند پیری استفاده از غذاهای سالم، طبیعی و مناسب است  که باعث می شود  پوست شما روشن تر و جوان تر به نظر برسد.تحقیقات نشان می دهد که مصرف غذاهای مناسب در طول روز آسیب های سلولی و روند پیری را کاهش می دهد. در این مطلب با تعدادی از این مواد غذایی آشنا می شویم.

آجیل

مقابله با پیری (1)

آجیل ها همیشه جزو وعده های غذایی سالم محسوب می شوند و بدون داشتن کالری و چربی اضافی مواد مغذی و ویتامین های ضروری بدن را فراهم می کنند. چربی موجود در آجیل چربی اشباع نشده است و کلسترول خون را پایین می آورد و از سکته قلبی جلوگیری می کند. آجیل ها منبع غنی امگا 3 و آنتی اکسیدان ها هستند. مصرف 4/1 فنجان گردو می تواند 91 درصد امگا3 نیاز غذایی انسان رو برطرف کند.

ماست

مقابله با پیری (2)

ماست منبع غنی پروتئین و باکتری های مفیده که کالری پایینی دارد و سیستم گوارشی انسان را تقویت می کندهم چنین شامل فسفر، کلسیم و ویتامین B12 است. اگر می خواهید دندان ها و استخوان های قوی داشته باشید باید عادت کنید از ماست این منبع غنی کلسیم را در سفره های خود داشته باشید.

سیر

مقابله با پیری (3)

فواید سیر از قرنها پیش شناخته شده است .مصرف سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث کاهش فشار خون و کلسترول می شود.سیر می تواند بصورت یک عامل ضد ویروسی و ضد قارچی عمل کند و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

ماهی

مقابله با پیری (4)

ماهی ها منبع غنی امگا 3  هستند و پروتئین قابل جذب آن ها زیاد است  که باعث کاهش چین و چروک پوست می شود و مصرف منظم ماهی برای داشتن قلبی سالم و پوستی شاداب بسیار اهمیت دارد.

چای سبز

مقابله با پیری (5)

چای سبز یه نوشیدنیه گیاهی است  که نه تنها برای سوختن کالری های اضافی بدن مفیداست بلکه کمک می کند تا پوستی شاداب تر داشته باشید و جوان تر به نظر برسید.مصرف چای سبز کلسترول، بیماری های قلبی و سرطان رو کاهش می دهد.

کاکائو

مقابله با پیری (6)

شکلات ها چیزایی هستند که همه بهشون علاقه مند هستند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند که برای قلب و کلیه بسیار مفید هستند. هم چنین باعث کاهش چین و چروک و کک و مک صورت می شوند.کاکائو پیری زودرس را کاهش می دهد و از دیابت نوع 2 پیشگیری می کند.

عسل

مقابله با پیری 9

عسل دارای خاصیت مرطوب کنندگی است که پوست را شاداب می کند و چین و چروک های پوست را از بین می برد. عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدان است  که پیری را به تاخیر می اندازد. هم چنین می شود از عسل به عنوان ماسک صورت استفاده کرد به این صورت که آن را روی صورتتون ماساژ بدهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید.

توت فرنگی

مقابله با پیری (7)

توت فرنگی دارای خاصیت آنتی اکسیدان است  که باعث می شود پوست باطراوت و شاداب بماند. مصرف مداوم توت فرنگی یکی از راه های مقابله با پیری است. هم چنین از پوره ی توت فرنگی می شود به عنوان ماسک برای جلوگیری از چین و چروک پوست استفاده کرد.

منبع: 2nafare.com

t مواد غذایی موثر برای مقابله با پیری
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چه غذاهایی بخوریم که افسرده نشویم؟

‫1 نظر ارسال شده در “مواد غذایی موثر برای مقابله با پیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *