اولین اختراعات (بخش اول)

t اولین اختراعات (بخش اول)
t اولین اختراعات (بخش اول)

اولین اختراعات همیشه در تاریخ پیشرفت بشر مهم اند چون آنها حکم اولین قدم هایی را دارند که انسان در مسیر بهبود زندگی برداشته است. در این مطلب نگاهی می اندازیم به برخی از این اختراعات.

محافظ صورت در طوفان های برفی

اولین اختراعات

کانادا یکی از کشورهای سردسیر دنیاست که بارندگی های شدید دارد. در زمان های گذشته که امکانات فراوان نبودند رفت و آمد در هوای برفی کانادا، که گاه به طوفان برفی تبدیل می شد، بسیار سخت بوده است. بوران ها به حدی شدید بوده اند که افراد نمی توانستند چشم هایشان را باز نگه دارند و برای همین حرک کردن بسیار دشوار بود. محافظ صورت در سال 1939 اختراع شد تا به افراد کمک کند بتوانند در هوای برفی سنگین چشم هایشان را باز نگه دارند.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

اولین اختراعات ، گربه مصنوعی

اولین اختراعات

موش ها از روزهای دور یکی از مشکلات انسان ها در زندگی شهری و روستایی بوده اند. در گذشته انواع سموم و فناوری های دفع حیوانات مزاحم وجود نداشته بنابراین گاه محصولات کشاورزی که انبار شده بودند در اثر دستبرد موش ها از بین می رفتند! گربه مصنوعی اختراعی ارزشمند برای کمک به کشاورزان بود. موش ها تشخیص نمی داند که این گربه ها مصنوعی هستند و با دیدن آنها پا به فرار می گذاشتند. این اختراع در سال 1963 ثبت شد.

روزنامه خواندن با دستگاه نمابر

t اولین اختراعات (بخش اول)

دستگاه نمابر (دورنگار) در سال 1902 اختراع شد. این دستگاه می تواند اطلاعات را اسکن کند و از سیستمی به سیستمی دیگر با فاصله های بسیار دور ارسال کند. در سال 1983 استفاده جالبی از این دستگاه شد. طی این خلاقیت، از روزنامه ها عکس برداری می شد و با استفاده از دستگاه به سیستم های دیگر ارسال می شد. به این ترتیب مطالب و اخبار به دست کسانی که به روزنامه دسترسی نداشتند می رسید.

دوچرخه ای برای جاده های خاکی

اولین اختراعات

اولین دوچرخه 2300 سال پیش از میلاد ساخته شد. البته شمایل آن با چیزی که ما امروزه از دوچرخه در ذهن داریم کاملا متفاوت بود. دوچرخه ها در مسیر گذر زمان پیشرفت کردند و پیچیده تر شدند. در مسیر این پیشرفت و در سال 1932 دوچرخه ای در پاریس برای حرکت کردن در جاده های خاکی طراحی شد. شاید همین دوچرخه الگوی طراحی دوچرخه های صحرایی امروز بوده باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه در هر سنی سوخت و ساز بدنمان را بالا ببریم؟

اولین اختراعات ، رادیوکلاه

t اولین اختراعات (بخش اول)

رادیوکلاه در سال 1931 در آمریکا اختراع شد. هدف از این اختراع، کمک به افراد پر مشغله ای بود که می خواستند هنگام راه رفتن در خیابان اخبار را هم دنبال کنند. آنها کلاه را که پوشش مرسوم جامعه بود بر سر می گذاشتند و در حین قدم زدن از آخرین اتفاقات باخبر می شدند!

نگه دارنده سگ

اولین اختراعات

در سال 1940 وسیله ای اختراع شد تا به صاحبان سگ ها کمک کند. مهار کردن سگ در خیابان یکی از مشکلات اصلی کسانی بود که سگ داشتند. همچنین افراد نیاز داشتند با روشی سگ های نگبان را در جای خود نگه دارند تا به افراد آشنایی که به خانه نزدیک می شدند حمله نکنند. بنابراین این وسیله ساخته شد تا افراد راحت تر بتوانند سگ هایشان را کنترل کنند.

محفظه نگه دارنده کودک

زندگی آپارتمانی در کنار مزیت های فراوان مشکلاتی هم دارد. یکی از این مشکلات، فضای کوچک خانه و نبودن فضای باز است. بشری که از خانه هایی با فضاهای باز و بزرگ به آپارتمان ها کوچ کرد حالا نیاز به فضای باز را به شدت احساس می کرد. این مسئله خصوصا درباره کودکان آشکارتر بود. برای سلامتی کودک نیاز بود که او ساعت هایی را در فضای بیرون باشد. اما چنین چیزی برای همه مادران ممکن نبود. بنابراین محفظه نگه دارنده کودک اختراع شد تا بشود کودک را برای مدتی بیرون از فضای سرپوشیده خانه نگه داشت. این اختراع در سال 1937 ثبت شد.

اولین اختراعات ، سونای خانگی

اولین اختراعات

سونا اتاقی گرم است که برای اهداف متفاوت از آن استفاده می شود. یکی از این اهداف، استفاده درمانی است. سونا در دو نوع خشک و بخار ساخته شده است. دقیقا مشخص نیست که اولین سونا در چه سالی ساخته شد اما گفته می شود اولین سونا متعلق به کشور فنلاند و یا روسیه بوده است. در سال 1962 سونای خانگی اختراع شد تا افراد در خانه خود بتوانند از مزیت های سونا بهره مند شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با این لوازم آرایشی خود را به مرگ نزدیک تر می کنید!

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t اولین اختراعات (بخش اول)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *