کتابخانه های دوست داشتنی

t کتابخانه های دوست داشتنی
t کتابخانه های دوست داشتنی

کتابخانه یکی از اعضای ثابت خانه هایی است که افراد آن اهل مطالعه و دانش اند. شاید در گذشته کتابخانه‌ها از تنوع کمتری برخوردار بوده اند اما امروزه آنها هم همسو با تحولات دکوراسیون داخلی تغییر کرده اند و شکل های متنوع بی شماری یافته اند.

اما پیش از آنکه نگاهی به کتابخانه‌های جدید بیندازیم خوب است کمی درباره کتابخانه بدانیم.

کتابخانه

کتابخانه در لغت به فضایی گفته می شود که در آن کتاب نگهداری می شود. این فضا می تواند فضایی کوچک و شخصی در خانه و یا فضایی وسیع و عمومی در محیط های اداری باشد. بشر، پیشرفت دانش و فناوری خود را غیر مستقیم به کتابخانه‌ها مدیون است. چون اگر کتاب خانه ها نبودند شاید کتاب ها با این کیفیت از گذشته های دور حفظ نمی شدند. این موضوع را زمانی بهتر درک می کنیم که متوجه می شویم با از بین رفتن کتابخانه‌های بزرگ در طول تاریخ، بخش مهمی از اطلاعات و تاریخ بشر از میان رفته است.

قدیمی ترین کتابخانه دنیا

آنطور که یافته ها بیان می کنند قدیمی ترین کتابخانه‌ی دنیا متعلق به سومریان بوده است. سومریان متمدن بودند و در 3500سال قبل از میلاد در منطقه بین النهرین زندگی می کردند. قدیمی ترین خط نیز در دنیا خط میخی است که سومریان آن را ابداع کردند و بعدها مورد استفاده دربار پادشاهی هخامنشی ایران نیز قرار رفت. پس می توانیم بگوییم سومریان کسانی بودند که به دانش و ثبت و نگهداری آن اهمیت می دادند.

کتابخانه

بزرگ ترین کتابخانه جهان

بزرگ ترین کتابخانه جهان کتاب خانه بریتانیای لندن است که 150 میلیون نسخه منبع دارد. پس از آن، کتابخانه کنگره آمریکا، کتابخانه ملی فرانسه و کتابخانه عمومی شهر نیویورک از بزرگ ترین کتاب خانه های دنیا هستند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
در تصویر زیر چه می بینید؟

همچنین از میان کتابخانه‌های دانشگاهی، دانشگاه هاروارد با دارا بودن بیش از 16 میلیون منبع، بزرگ ترین کتاب خانه از نظر منابع است.

کتابخانه‌های متفاوت

حالا نگاهی می اندازیم به طرح های جالب کتابخانه‌ها. شاید شما هم یکی از آنها را برای کتاب خانه خانه‌تان انتخاب کنید.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t کتابخانه های دوست داشتنی
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “کتابخانه های دوست داشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *