گردنبند

t گردنبند

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل لازم 

مروارید درشت

ملیله کوچک

مهره متوسط

نخ و سوزن

شیوه ساخت 

ابتدا نخ بلندی را که طول آن به اندازه ی سه برابر دور گردن خودتان باشد درنظر بگیرید. بافت را با یک ملیه کوچک شیشه ای شروع کنید. سپس  2 عدد مروارید درشت به وسیله سوزن از نخ رد کنید. برای بافت بهتر است از نخ های ابریشمی استفاده کنید و بافت را از وسط نخ شروع کنید.

یک عدد ملیله از سوزن رد کنید این یک عدد هر ردیف به عنوان سر مروارید باید رد شود بعد از آن 5 عدد ملیله دیگر هم اضافه کنید تا مجموع ملیله ها 6 عدد بشود.

یک عدد مروارید یا مهره کوچک تر بین آن ها و مجددا 5 ملیله دیگر از سوزن رد کنید. مروارید ها را پایین کشیده تا به انتهای مروارید درشت برسند سپس سوزن را از انتهای مروارید دوم و ملیله انتهایی با هم رد کنید. به این ترتیب یک ردیف ملیله در کناره دو مروارید قرار می گیرد.

مجددا 5 ملیله یک مهره کوچک و 5 ملیله دیگر از سوزن رد کنید و برای بار دوم سوزن را از مروارید رد کنید.

ردیف بعد ابتدا  یک عدد مروارید درشت مجددا 5 ملیله و یک مهره و 5 عدد ملیله بعدی را از نخ رد کنید و سوزن را از مروارید جدید عبور دهید و به همین ترتیب بافت را ادامه دهید.  

طول این بافت به اندازه گردن یا دست شماست در پایان انتهای نخ را در یکی از ملیله ها ی پایانی محکم کنید و برای متصل کردن از قفل های مخصوص گردنبند و دستبند که در بازار است استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

گردنبند (6)

گردنبند (7)

گردنبند (1)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گل مو

گردنبند (2)

گردنبند (3)

گردنبند (4)

گردنبند (5)

 

t گردنبند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *