بازی طناب کشی

بازی طناب کشی
t بازی طناب کشی

بازی طناب کشی بود. از شدت کشش و لیز خوردن طناب ،تمام پوست کف دستم رفته بود . حسابی از رمق افتاده بودم اما فکر برنده شدن علی و رفقاش هم بدنم را می لرزاند .بیست سانت دیگه مانده بود که به پارچه قرمز رنگ وسط طناب برسیم کف پاهام روی زمین کشیده می شد انگار اکبر و رضا هم توانشون را از دست داده بودند. علی با تمام قدرت فریاد زد بکش مرتضی !

ماشالله فقط یک کم دیگه مونده یا علی!  …  پشت سرم را نگاه کردم اکبر و رضا چشمهاشونو بسته بودند و با تمام توان طناب را به طرف خودشان می کشیدند . سرم را چرخاندم و با تمام قدرت طناب را به طرف خودم کشیدم و فریاد زدم : بچه ها خدا قوت … علی یارتون بکشید … ناگهان هر سه تایی از پشت در هوا رها شدیم و به زمین خوردیم . چشم که باز کردم نفسی تازه کنم پارچه قرمز و طناب را دردست خودم دیدم  …  بازی طناب کشی

شرح بازی طناب کشی :

در فرهنگ لغت فارسی، کلمه بازی برابر با سرگرمی، مشغولیت، تفریح، لعب، کار، ورزش و حتی فریب آمده است . با توجه به وسعت کشور ما بیشتر از 150 نوع بازی سنتی در ایران وجود داشته که به مرور زمان و تغییر شیوه‌های زندگی، متاسفانه نسل امروز با بسیاری از آنها نا آشناست. بازیها در دو گروه فضای باز و فضای بسته تقسیم‌بندی می شود و این امکان را داردکه در هر مکان و شرایطی بتواند اجرا شود .

بازی طناب کشی هم یکی دیگر از بازی های مشهوری است که درهر دو فضا قابل اجراست. تعداد افراد شرکت کننده بین 8 تا 10نفر دردو گروه است . طناب استاندارد مورد نیاز به طول کل نفرات یا 33 متر از جنس کنف و ضخامت 10تا 12 سانت می باشد  توجه داشته باشید که هیچ گره یا حلقه های در طناب وجود نداشته باشد .

یک رشته پارچه قرمز در نقطه مرکزی طناب آویزان می شود و دو رشته پارچه زرد در دو طرف پارچه قرمز به فاصله 4 متر از نقطه وسط برای قضاوت بهتر بسته و آویزان می شود . برای شروع بازی افراد انتخاب شده هر تیم روبه روی هم صف کشیده و طناب را از یک سمت با هر دو دست (بدون دستکش ) میگیرند . یعنی طناب از بین دو دست و بازوی بازیکن ها رد شود.بازی طناب کشی

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت

هیچ مانعی نباید باعث شود که طناب آزاد حرکت نکند . پا های بازی کن ها به طرف جلو دراز می شود و جلوتر از زانوها قرار می گیردو در تمام مدت اجرای بازی بدن حالت کششی دارد. با سوت داور بازی شروع می شود و تیمی برنده خواهد بود که بتواند زودتر به نقطه مرکز طناب یا همان رشته قرمز رنگ دست پیدا کند .

پیشنهاد مطالعه:

۲۰۰ سوال بازی حقیقت یا جرئت برای نوجوانان

t بازی طناب کشی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *