آموزش عکاسی؛ نقاشی با نور

نقاشی با نور
t آموزش عکاسی؛ نقاشی با نور

تکنیک نقاشی با نور

نقاشی با نور تکنیکی بسیار جذاب است و زمینه ای برای بروز خلاقیت عکاس فراهم می کند. این تکنیک علاوه بر زیبایی های صوری می تواند از نظر محتوا نیز جذاب باشد.

روش کار نقاشی با نور بسیار ساده است. با وسیله ای مثل نور فلاش موبایل یا لیزر های رنگی می توانید این روش را امتحان کنید. برای این کار شما به سه پایه یا وسیله ای جایگزین مثل صندلی یا چهارپایه نیاز دارید. دوربین عکاسی شما نیز باید  دیافراگم و شاتر  آن قابل تنظیم باشد.

دوربین را روی سه پایه قرار دهید. توجه کنید محیطی که در آن عکاسی می کنید باید کاملا تاریک باشد. سرعت شاتر را روی B بگذارید. عملکرد سرعت B به ابن صورت است که مادامی که دست شما روی دکمه شاتر قرار دارد پرده شاتر نیز باز است و بنابراین نور محیط را دریافت می کند. حالا شما می توانید با لیزر خود شروع به نقاشی در محیط کنید که پس از اتمام عکاسی شاهد عکس های جذابی خواهید بود.

توجه کنید که قبل از تاریک کردن محیط، عمل فوکوس یا واضح سازی را انجام دهید زیرا در غیر این صورت عکس های شما مات می شوند. برای این کار در دوربینی که تنظیمات آن روی فوکوس خودکار است، کافیست یک بار دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید.

اکنون به تصاویر زیر دقت کنید:

نقاشی با نور

 

نقاشی با نور

نقاشی با نور

نقاشی با نور

 

همان طور که دیدید در تکنیک نقاشی با نور می توان از اشیا یا سوژه های انسانی استفاده کرد. همواره به این موضوع توجه کنید که تکنیک ها در حقیقت ایزاری هستند ،که عکاسان بتوانند به وسیله آن اندیشه و پیام های خود را جذاب تر و بهتر به مخاطب خود برسانند. و استفاده صرف از تکنیک در عکاسی به خودی خود نمی تواند جذابیت کافی داشته باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چند نمونه نقاشی برای معلم عزیزم

یاسمین الهیاریان

 

t آموزش عکاسی؛ نقاشی با نور
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “آموزش عکاسی؛ نقاشی با نور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *