۱۰ روش ساده برای کاهش وزن دختران و پسران نوجوان

روش های کاهش وزن دختران و پسران نوجوان
t 10 روش ساده برای کاهش وزن دختران و پسران نوجوان

فرقی نمی‌کند که دختر باشید یا پسر، در هر صورت وقتی در سنین نوجوانی باشید، بدون شک به هیکل و اندام خود اهمیت بسیاری خواهید داد. به عنوان یک نوجوان، احتمالا بسیار برایتان پیش آمده است که از چاقی و اضافه‌وزن خود احساس خجالت کرده باشید. هرچند که چنین احساسی اشتباه است و باید خودتان را هرطور که هستید دوست داشته باشید، اما راهکارهای بسیاری برای کاهش وزن شما وجود خواهد داشت.

کاهش وزن می‌تواند سلامتی بدنی شما را افزایش دهد و شما را به نسخه بهتری از خودتان تبدیل کند. با کاهش وزن و استفاده از راهکارهای ساده برای این کار، می‌توانید اعتماد به نقس خود را از آنچه که هست نیز بیشتر کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی نوجوان ها، می‌خواهیم در کنار هم، روش های ساده برای کاهش وزن دختران و پسران را مرور کنیم. این روش‌ها همگی عملی هستند؛ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

1. برای خودتان اهداف واقعی تعیین کنید

قبل از شروع به تلاش برای کاهش وزن، بهتر است که به درک درستی از وضعیت خود برسید. با داشتن آگاهی کامل از آن چیزی که در حال حاضر هستید، می‌تواند برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. برنامه‌ریزی بهتر نیز به شما کمک می‌کند که برای رسیدن به اهداف خود بیشتر تلاش کنید و کمتر ناامید شوید. امید و پشتکار برای رسیدن به وزن دلخواه، بسیار مهم است. در این مرحله می‌توانید ابتدا BMI بدن خود را محاسبه کرده و وزن ایده ال خود را پیدا کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اطلاعات عمومی بدن ما (سیستم اسکلت)

پذیرفتن واقعی خودمان روشی ساده برای کاهش وزن

پیشنهاد مطالعه: علت شلختگی نوجوانان

2. لاغری را از قدم‌های کوچک شروع کنید

برای آنکه بتوانید زودتر به وزن مورد علاقه خود برسید، بهتر است که قدم‌های کوچک بردارید. از قدیم گفته‌اند رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. برای لاغری نیز بهتر است همین روش را در پیش بگیرید، اینطوری می‌توانید مطمئن باشید که انگیزه شما در طول زمان، از بین نخواهد رفت. از کوچک‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای لاغری در این مرحله بردارید، آن است که غذای خود را بیشتر بجوید یا اینکه در بشقاب‌های کوچک‌تر غذا میل کنید.

اولین قدم برای کاهش وزن نوجوانان دختر و پسر

3. مصرف نوشیدنی‌های شیرین را متوقف کنید

نوشیدنی‌های قندی، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش وزن به شمار می‌روند. یکی از راهکارهای ساده برای کاهش وزن دختران و پسران نوجوان، آن است که مصرف این نوشیدنی‌ها را کاهش دهند. نوشابه‌های معمولی، کوکاکوکلا، اسپرایت، نوشابه‌های انرژی‌زا، حتی قهوه و چای شیرین نیز می‌تواند منجر به افزایش وزن شما شود. این نوشیدنی‌ها نه‌تنها می‌توانند موجب افزایش وزن شوند، بلکه می‌توانند احتمال ابتلا به دیابت را نیز افزایش دهند.

پیشنهاد مطالعه: علت گرسنگی مداوم نوجوانان

4. از غذاهای مقوی استفاده کنید

برای کاهش وزن، باید مقدار کالری دریافتی خود را به صورت روزانه کنترل کنید. اما مهم‌تر از این کار، آن است که از غذاهای مقوی و مفید در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. غذاهایی که به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید، باید مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما را تامین کنند. به عنوان نوجوان، وجود کلسیم و فسفر در خوراکی‌های رژیم غذایی‌تان بسیار اهمیت دارد.

توجه به کالری دریافتی برای کاهش وزن نوجوانان

پیشنهاد مطالعه: سن نوجوانی چند سالگی است

5. مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید

از بهترین راهکارهایی که می‌توان از آن‌ها برای کاهش وزن دختران و پسران نوجوان استفاده کنید، مصرف میوه و سبزی بیشتر است. میوه‌ها و سبزی‌های دارای مقادیر زیادی از فیبر هستند. فیبر می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تضمین کند و همین‌طور در کنار آن، باعث کاهش اشتهای کاذب شود. با کاهشت اشتها و افزایش احساس سیری، کالری کمتر دریافت خواهید کرد و در نتیجه، روند لاغری را سرعت خواهید بخشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکاتی جالب و خواندنی درباره ابولا

مصرف میوه و سبزی برای کاهش وزن

6. مصرف چربی را قطع نکنید

خیلی از افراد این طور گمان می‌کنند که با حذف تمام غذاهای چرب از رژیم غذایی، می‌توانند به کاهش وزن خود کمک کند. اما از راهکارهای کاهش وزن دختران نوجوان و پسران، آن است که چربی‌ها مفید را در رژیم غذایی خود حفظ و چربی‌های اشباع و غیرمفید را کاهش دهند. برخی از چربی‌ها برای بدن ضروری هستند و عدم دریافت آن‌ها از طریق منابع مختلف، می‌تواند منجر به بروز عارضه‌هایی در بدن شود.

پیشنهاد مطالعه: مهارت دوست یابی در نوجوانان

7. فعالیت بدنی داشته باشید

اینکه بخواهید فقط با تغییر رژیم غذایی به وزن دلخواه خود برسید، هرگز ممکن نخواهد بود. برای اینکه بتوانید سریع‌تر به هدف خود برسید و همین طور نتیجه بهتر و ماندگارتری کسب کنید، بهتر است که در کنار مصرف برخی از مواد خوراکی و قطع برخی دیگر، فعالیت بدنی منظم نیز داشته باشید. منظور از فعالیت بدنی آن نیست که بروید باشگاه ثبت‌نام کنید یا به‌صورت حرفه‌ای ورزش کنید؛ بلکه برخی از نرمش‌های و حرکات ورزشی خانگی نیز می‌تواند به بهترین شکل به شما کمک کند.

8. برنامه غذایی منظم داشته باشید

از دیگر چیزهایی که می‌تواند به عنوان روش های ساده برای کاهش وزن دختران نوجوان و همین طور پسران استفاده شود، داشتن وعده‌های غذایی منظم است. اینکه هر وعده غذایی را در چه ساعتی میل کنید، می‌تواند کمک بزرگی به سلامت شما بکند. خوردن وعده‌های غذایی خارج از ساعات تعیین شده توسط متخصصان، می‌تواند استعداد چاقی را در شما پرورش دهد یا برعکس، باعث عدم جذب مواد مغذی و لاغری بیش از حد شما شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکات مهم برای سلامتی در سفرهای نوروزی

9. قبل از آنکه احساس سیری کنید از خوردن دست بکشید

از زمانی که معده پیام سیر شدن را به مغز برساند، چند دقیقه‌ای طول خواهد کشید. برای آنکه بتوانید از زیاده‌روی و پرخوری در این مدت جلوگیری کنید، بهتر است قبل از آنکه احساس سیری کنید از خوردن دست بکشید. خیلی از ما تا زمانی که احساس ترکیدن نکنیم، از پای سفره بلند نمی‌شویم! همین باعث می‌شود که به مرور زمان دچار اضافه‌وزن شویم و هرچه بیشتر از وزن دلخواه خود دور شویم.

پیشنهاد مطالعه: کادو برای پسر نوجوان

10. از مکمل‌های کاهش وزن استفاده نکنید!

در نهایت، آخرین نکته‌ای که برای کاهش وزن باید به یاد داشته باشید، آن است که هرگز نباید به سراغ قرص‌ها و مکمل‌های لاغری بروید! این محصولات همگی از دم کلاهبرداری هستند و اصلا واقعیت ندارند. برای لاغری و کاهش وزن در دوره نوجوانی تنها کافی است که کمی اراده داشته باشید، پشتکار به خرج دهید و اندکی صبر کنید. با مصرف این قرص‌ها با سلامت خود بازی نکنید.

پیشنهاد مطالعه: کادو برای دختر نوجوان

سوالات متداول

مهم‌ترین چیز آن است که خودمان را هرطوری که هستیم بپذیریم. برای رسیدن به اهداف خود نیز تنها داشتن اراده، امید و انگیزه کافی است.

بله. توجه به کالری دریافتی برای لاغری بسیار مهم است؛ اما در کنار آن، باید به مقوی و مفید بودن مواد غذایی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

میل کردن غذا به موقع و سر ساعت، می‌تواند بدن ما را تنظیم کرده و در راه رسیدن به وزن دلخواه، سرعت و سهولت را بیشتر کند.

منابع

kidshealth

healthline

t 10 روش ساده برای کاهش وزن دختران و پسران نوجوان
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *