نکات مهم برای سلامتی در سفرهای نوروزی

t نکات مهم برای سلامتی در سفرهای نوروزی
t نکات مهم برای سلامتی در سفرهای نوروزی

نوروز فرا رسیده. اکثر شما نوجوانان عزیز برنامه سفری هرچند شده کوتاه در پیش دارید. امیدواریم در سفرهای نوروزی به شما خوش بگذرد و از تعطیلاتتان لذت ببرید. اگر چند نکته کوچک اما مهم را انجام دهید از پیشامدهای ناخوشایند جلوگیری خواهید کرد و به این ترتیب خاطره ای خوش را برای خود به ارمغان می آورید.سفرهای نوروزی فرصتی خوب برای تجربه‌ی لحظات خوش و استراحت است. برای حفظ سلامتی در این سفرها، به نکات زیر توجه کنید:

نکته هایی برای مسافرانی که سفرهای نوروزی طولانی دارند:

اگر مدت سفر شما طولانی باشد امکان مریض شدن شما وجود دارد. بهتر است بدترین پیشامدها را پیش بینی کنید تا با جلوگیری از آنها لذت سفری خاطره انگیز را از دست ندهید.

    • مقدار کافی آب بنوشید و از آب‌های بسته‌بندی استفاده کنید.
    • از میوه‌ها به عنوان میان‌وعده استفاده کنید و آن‌ها را قبل از مصرف خوب شستشو دهید.
    • از غذاهای آب‌پز، کبابی و تنوری استفاده کنید و از سوسیس و کالباس پرهیز کنید.
    • غذاها را کاملاً بپزید و از خوردن سبزی‌ها به صورت خام خودداری کنید.

دستانتان را بشویید:

میکروب و ویروس ها همه جا هستند. در هر زمان ممکنی سعی کنید دستانتان را بشویید. پیشنهاد می کنیم کرم یا صابون یا مایع دست شویی قابل حمل و کوچکی همیشه به همرا ه داشته باشید.

 ویتامین به همراه داشته باشید:

ممکن است در سفر به اندازه کافی نتوانید مواد مغذی همیشگی را به بدنتان برسانید. می توانید در صورت ممکن از میوه و سبزیجات استفاده کنید و در غیر این صورت ویتامین های مورد نیاز بدن را به صورت قرص به همراه داشته باشید و در زمان مناسب و با مشاوره پزشک و بزرگترها مصرف کنید.

سفرهای نوروزی

وسایل آشپزی:

اگر می خواهید آشپزی کنید از تمیز بودن وسایل مورد استفاده در آشپری مطمئن شوید. گاهی اوقات مسافران از وسایل عمومی استفاده می کنند که مسافر قبلی نیز از آنها استفاده کرده است و اگر بهداشت را در این مورد رعایت نکنید احتمال مریض شدنتان بیشتر می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه می توانیم یک کامپیوتر مناسب برای خود بخریم؟ (4)

از رفتن به رستوران های خلوت خودداری کنید:

بیشتر رستوران های خوب شلوغ هستند و زیاد مشتری دارند. چون بیشتر آنها بهداشت را رعایت می کنند و مشتری های محلی زیادی دارند. اگر می بینید بعضی رستوران ها یا غذا خوری ها بدون مشتری هستند پس بدانید که حتما دلیلی وجود دارد.

غذای خام مصرف نکنید:

غذاهایی که به طور کامل پخته نشده اند عامل بیماری هستند. از پخت کامل غذاها اطمینان حاصل کنید. برخی گوشت ها، تخم مرغ نیمرو یا غذاهای دریایی مانند سوشی که از ماهی خام است ممکن است شما را مریض کنند.

سفرهای نوروزی

 پزشکی را برای خود در نظر بگیرید:

در کنار محل استقرارتان درمانگاه یا پزشکی را در نظر بگیرید تا در صورت لزوم یا نیاز به آمپول یا درمان سرپایی سرگردان خیابان های ناآشنا نباشید. پیشنهاد می کنیم داروهای مورد نیازتان را همیشه به همراه داشته باشید. اگر عینکی هستید نسخه عینک تان را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم مجبور نباشید برای عینک مجدد به چشم پزشک مراجعه کنید.

به نکات ابندایی بیشتر توجه کنید:

برخی نکات ابتدایی آنقدر گوشزد شده اند که برخی اوقات آنها را فراموش می کنیم. مثلا اینکه از افرادی که مریض هستند دور بمانیم یا اینکه محل اسکان خودمان را تمیز نگه داریم و…
اما همین نکات ریز می توانند سلامت ما را تضمین کنند و خاطره ای خوش از سفر برایمان به جای بگذارند.

با رعایت این نکات، سفر نوروزی خوبی را تجربه خواهید کرد. از لحظات خوش و به یادماندنی این سفرها لذت ببرید! 🌸🌞

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شعر زیبای برف از اخوان ثالث

آداب و رسوم ویژه برگزاری عید نوروز در استان اصفهان

t نکات مهم برای سلامتی در سفرهای نوروزی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *