بزرگ ترین مجسمه پرنده در جهان

عقاب
t بزرگ ترین مجسمه پرنده در جهان

مجسمه غول پیکر عقاب در هند از جمله جاذبه های گردشگری هندوستان، کشور عجایب است. هند، کشوری با مذاهب گوناگون و سلیقه های متفاوت است که هر جای آن برای جهانگردان جاذبه ویژه ای دارد. کسانی ک

د ه قصد دیدن جهان را دارند مطمئنا هندوستان را هم در فهرست دیدنی ها خود قرار می دهند. دهلی نو، تاج محل، کاخ دریاچه، کاخ هوا محل، معبد طلایی آمریتسار، مرداب های کرالا، واراناسی، غارهای آژانتا، پارک ملی کانها و جزیره هولاک از معروف ترین جاذبه های گردشگری هند است. اما اکنون جاذبه ای جدید به دیدنی های هند افزوده شده است.

مجسمه غول پیکر عقاب در هند

مجسمه غول پیکر عقاب در هند بزرگ ترین مجسمه پرنده جهان است. این عقاب بزرگ برای هندی ها کاملا آشنا است و یکی از شخصیت های حماسه ملی هندی ها یعنی «رامایانا» است. رامایانا همان ارزشی را در فرهنگ هندی دارد که شاهنامه در فرهنگ ایران دارد. در بخشی از افسانه رامایانا گفته شده است که عقابی در حال جنگ با رامایانا و برای حفاظت از الهه «سیتا»، به زمین سقوط می کند. این مجسمه نیز عقاب را در حال سقوط به زمین نشان می دهد.

مجسمه غول پیکر عقاب در هند

ده سال کار برای ساخت مجسمه غول پیکر عقاب در هند

یک هنرمندی هندی به نام «راجیو آنچال» ده سال تلاش کرد تا توانست این عقاب بزرگ را بسازد. البته این عقاب در حقیقت یک مرکز گردشگری است که گردشگران بعد از بالا آمدن از یک تپه می توانند در آن جا به تفریحاتی مانند تیراندازی، پینت بال، سنگ نوردی بپردازند. این مجموعه یک موزه دیدنی نیز دارد.

مجسمه غول پیکر عقاب در هند از دم تا سر ۲۰۰ فوت طول دارد و بلندی آن به ۱۰۰۰ فوت می رسد و از این جهت بزرگ ترین مجسمه از یک پرنده در دنیاست. این مجسمه نمادی مذهبی نیز به شمار می رود و بسیاری از افرادِ معتقد، به ساخت این تندیس غول پیکر کمک کرده اند.

مجسمه غول پیکر عقاب در هند

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عشق سلفی و کارهای خطرناک

t بزرگ ترین مجسمه پرنده در جهان
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *