کوچک ترین ویولن در جهان

ویولن
t کوچک ترین ویولن در جهان

ویولن اولین بار از دل کدام فرهنگ بیرون آمد؟ در این باره نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی آن را متعلق به ایتالیا می دانند و برخی دیگر معتقدند اولین بار در میان عرب ها پیدا شد و بعد از آنجا به اروپا رفت. ویولن از هرجا که آمده باشد در قرن 9 میلادی در اروپا وجود داشته و در قرن 16 میلادی به شکل تکامل یافته اش رسید.

ویولن

گاسپارو برتولتی، از اولین سازندگان ویولن در ایتالیاست و آنهایی که اختراع آن را متعلق به ایتالیا می دانند می گویند برتولتی مخترع اصلی ویولن است. پس از او افرادی تلاش کردند تا در طرح ویولن برتولتی تغییراتی ایجاد کنند اما انگار که روش ساخت ساز او یک راز باشد هیچ کس نتوانست پس از سه سده در ساز او تغییری ایجاد کند.

ویولن یک ساز پیچیده است. شاید به ظاهر آن نخورد اما واقعیت این است که از 58 قطعه تشکیل شده است. جالب است بدانید ویولن در طرح های اولیه خود مانند گیتار سوراخی روی بدنه داشت که به مرور حذف شد.

کوچک ترین ویولن جهان

ویولن

یک موسیقیدان اسکاتلندی ویولنی را طراحی کرده است که تنها 3.81 سانتی متر اندازه دارد و به عنوان کوچکترین ویولن دنیا شناخته می شود.

«دیوید ادوارد» که خود یک عضو سابق از ارکستر سمفونیک اسکاتلند است نوازنده ویلن «سل» است و البته حرفه موسیقی را به خاطر تولید اسباب بازی های مینیاتوری رها کرده است.

ویولن

این هنرمند بیشتر زمان خود را در طول روز صرف ساخت وسیله های مختلف از جمله عروسک ها و ماشین های کوچک و مینیاتوری می کند. همچنین او وسایل عجیب با اندازه های کوچک می سازد که از میان آن ها می توان به ریش تراش های مینیاتوری اشاره کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویری از آمستردام سفیدپوش

این هنرمند ۷۶ ساله می گوید: «من برای این ویلن کوچک بسیار زحمت کشیده ام و مدت های زیادی وقت خودم را صرف آن کرده ام. این ساز با تمام جزئیات ساخته شده است و به درستی نیز کار می کند».

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

  • سفری هیجان انگیز به جشنواره های برف و یخ
  • درختان زیبای جهان

t کوچک ترین ویولن در جهان
امتیاز به این نوشته

‫7 نظر ارسال شده در “کوچک ترین ویولن در جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *