کاردستی سرکلیدی بابانوئل

کاردستی سرکلیدی
t کاردستی سرکلیدی بابانوئل

سرکلیدی بابانوئل از یک طرف می تواند یک هدیه مناسب و زیبا برای بهترین دوستتان باشد و از طرفی می تواند وسیله تزئینی زیبایی برای آویز کنار کیفتان باشد. ساخت یک سرکلیدی بامزه کار سختی نیست. فقط باید کمی حوصله و هنر به خرج بدهیم.

وسایل مورد نیاز برای  کاردستی سرکلیدی بابانوئل

قلاب
نخ یا کاموا
دو عدد مهره کوچک مشکی و یک عدد مهره قرمز

شیوه کار 

اگر هنوز قلاب بافی را آموزش ندیده اید و پایه و زنجیره زدن با قلاب را بلد نیستید می توانید به بخش های پیشین بخش آموزش کاردستی مراجعه کنید و به راحتی اصول اولیه قلاب بافی را یاد بگیرید.

برای شروع بافت سرکلیدی ده عدد زنجیره ببافید و آن را به شکل دایره درست کنید. برای شروع بافت 3 عدد زنجیره به اندازه یک پایه ببافید. سپس 10 عدد پایه به رنگ صورتی داخل دایره ببافید. با این کار اولا صورت بابانوئل تشکیل می شود و ثانیا قسمت ریش ها و سر بابانوئل برای مراحل بعدی بافت مجزا می شود.

کار را با کاموای سفید ادامه بدهید

کار را با کاموای سفید ادامه دهید و 20 عدد پایه دیگر ببافید تا دایره کاملا پر شود. در این مرحله 3 عدد زنجیره بزنید و بافتن را از روی بافت سفید شروع کنید. روی بافت های صورتی را در این مرحله اصلا نبافید.

اکنون روی سر هر پایه، یک پایه و 3 زنجیره ببافید. بافت را تا جایی ادامه دهید که به بافت صورتی ردیف اول برسید. سپس نخ سفید را جدا کنید و انتهای نخ را در بافت های قبلی محکم کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش و ایده برای ساخت ماسک گربه زیبا و جذاب

حالا سراغ کاموای قرمز بروید

ادامه بافت را با نخ قرمز برای کلاه بابانوئل ادامه دهید. ابتدای بافت را با سه زنجیره شروع کنید و پس از آن 9 عدد پایه قرمز روی بافت صورتی ببافید. سپس سه زنجیره بزنید. به جای ادامه دادن، بافت را وارونه کنید و مجددا روی همان بافت قرمز قبلی شروع به بافت کنید. با این تفاوت که به جای 9 پایه 8 پایه بزنید.

در انتها 3 زنجیره و در ردیف بعد 8 پایه ببافید. بافت را به همین ترتیب ادامه دهید تا آخرین پایه نیز بافته شود. در انتها 10عدد زنجیره ببافید و در آخرین پایه آن را کور کنید و انتهای نخ را در بافت های قبلی محکم کنید. با این کار حلقه آویز سرکلیدی بابانوئل نیز بافته می شود.

چشم ها و دماغ را با سوزن و نخ متصل کنید و از سرکلیدی زیبای خود لذت ببرید.

اختصاصی نشریه‌ی ‌اینترنتی نوجوان‌ها – رقیه مستقیم

t کاردستی سرکلیدی بابانوئل
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *