کاردستی سرکلیدی بابانوئل

کاردستی سرکلیدی
t کاردستی سرکلیدی بابانوئل

سرکلیدی از یک طرف می تواند یک هدیه مناسب و زیبا برای بهترین دوستتان باشد و از طرفی می تواند وسیله تزئینی زیبایی برای آویز کنار کیفتان باشد. ساخت یک سرکلیدی بامزه کار سختی نیست. فقط باید کمی حوصله و هنر به خرج بدهیم.

وسایل مورد نیاز برای  کاردستی سرکلیدی

قلاب
نخ یا کاموا
دو عدد مهره کوچک مشکی و یک عدد مهره قرمز

شیوه کار 

اگر هنوز قلاب بافی را آموزش ندیده اید و پایه و زنجیره زدن با قلاب را بلد نیستید می توانید به بخش های پیشین بخش آموزش کاردستی مراجعه کنید و به راحتی اصول اولیه قلاب بافی را یاد بگیرید.

برای شروع بافت سرکلیدی ده عدد زنجیره ببافید و آن را به شکل دایره درست کنید. برای شروع بافت 3 عدد زنجیره به اندازه یک پایه ببافید. سپس 10 عدد پایه به رنگ صورتی داخل دایره ببافید. با این کار اولا صورت بابانوئل تشکیل می شود و ثانیا قسمت ریش ها و سر بابانوئل برای مراحل بعدی بافت مجزا می شود.

کار را با کاموای سفید ادامه بدهید

کار را با کاموای سفید ادامه دهید و 20 عدد پایه دیگر ببافید تا دایره کاملا پر شود. در این مرحله 3 عدد زنجیره بزنید و بافتن را از روی بافت سفید شروع کنید. روی بافت های صورتی را در این مرحله اصلا نبافید.

اکنون روی سر هر پایه، یک پایه و 3 زنجیره ببافید. بافت را تا جایی ادامه دهید که به بافت صورتی ردیف اول برسید. سپس نخ سفید را جدا کنید و انتهای نخ را در بافت های قبلی محکم کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت بوقلمون

حالا سراغ کاموای قرمز بروید

ادامه بافت را با نخ قرمز برای کلاه بابانوئل ادامه دهید. ابتدای بافت را با سه زنجیره شروع کنید و پس از آن 9 عدد پایه قرمز روی بافت صورتی ببافید. سپس سه زنجیره بزنید. به جای ادامه دادن، بافت را وارونه کنید و مجددا روی همان بافت قرمز قبلی شروع به بافت کنید. با این تفاوت که به جای 9 پایه 8 پایه بزنید.

در انتها 3 زنجیره و در ردیف بعد 8 پایه ببافید. بافت را به همین ترتیب ادامه دهید تا آخرین پایه نیز بافته شود. در انتها 10عدد زنجیره ببافید و در آخرین پایه آن را کور کنید و انتهای نخ را در بافت های قبلی محکم کنید. با این کار حلقه آویز سرکلیدی بابانوئل نیز بافته می شود.

چشم ها و دماغ را با سوزن و نخ متصل کنید و از سرکلیدی زیبای خود لذت ببرید.

اختصاصی نشریه‌ی ‌اینترنتی نوجوان‌ها – رقیه مستقیم

t کاردستی سرکلیدی بابانوئل
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *