چگونه یک نوجوان باهوش باشیم؟ | راه های باهوش شدن

راه های باهوش شدن
t چگونه یک نوجوان باهوش باشیم؟ | راه های باهوش شدن

آیا شما می خواهید یک نوجوان باهوش باشید؟ برای هوشمند بودن باید کارهایی مانند درس خواندن، برنامه ریزی برای آینده و… را انجام بدهید، این که چه تصمیماتی برای خود بگیرید یا چه کارهایی انجام بدهید؟ همه‌ی این‌ها عاملی برای بالا بردن هوش شما و راه های باهوش شدن هستند. در این مطلب به برخی از این راه‌ها اشاره شده است.

درس خواندن

راه های باهوش شدن

سعی کنید که زمان را مدیریت کنید و بر روی درس‌هایتان تمرکز کنید. با درس خواندن می‌توانید به همه‌ی اهداف خود برسید، باید تعادل را بین زمان و اطرافیان خود حفظ کنید، شاید در ابتدا سخت باشد اما شدنی است. مواظب باشید که روابط دوستانه با فضاهایی که در آن قرار دارید به درس خواندن شما لطمه وارد نکند.

فعالیت

راه های باهوش شدن

سعی کنید در کلاس فعال باشید و در بحث‌های گروهی شرکت کنید. شاید اوایل برای شما دشوار باشد که در جمعی از دوستان و همکلاسی‌هایتان در مورد موضوعی بحث کنید و درباره آن از معلمان خود سوال کنید، این راهکار باعث می‌شود شما بسیار بهتر یاد بگیرید و برای آینده شما هم بهتر است.

کمک بگیرید

راه های باهوش شدن

هر وقت که احساس کردید به کمک نیاز دارید، از افراد بزرگ‌تر کمک بگیرید. افراد موفق همیشه کسانی هستند که سوال می‌پرسند و سخت تلاش می‌کنند تا به هدف خود برسند. اگر در درس یا در مبحث دیگری به مشکل برخورد کردید، سوال خود را از معلمان یا والدین خود بپرسید و از آن‌ها کمک بگیرید.

 

استراحت کافی

راه های باهوش شدن

سعی کنید به اندازه‌ی کافی استراحت کنید، اگر شما به اندازه‌ی کافی استراحت نکنید، باعث می‌شود خسته شوید و به سختی درس‌هایتان را بفهمید و یا حتی نتوانید چیزی را به درستی متوجه شوید. پس حتما استراحت کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سگ ها زبان انسان را می فهمند

آرامش

راه های باهوش شدن

سعی کنید استرس و نگرانی خود را کنترل کنید، استرس و نگرانی برای شما بسیار مضراست، به دلیل این‌که نمی‌گذارد به درستی فکر کنید و تصمیم بگیرید یا درس بخوانید، پس سعی کنید آن را کنترل کنید. برای مثال به کلاس‌های ورزشی بروید یا در خانه ورزش‌هایی مانند یوگا را انجام بدهید تا نگرانی‌های شما کاملا برطرف شود و بتوانید بهتر به کارتان برسید.

تغذیه‌ی سالم

راه های باهوش شدن

یکی از راه های باهوش شدن حوردن غذاهای مقوی و سالم است. غذاهای پرچرب و فست فودی می‌تواند بر روی عملکرد شما تاثیر بگذارد. تنبلی، بی‌حوصلگی و… از جمله مشکلاتی هستند که برای شما به وجود می آید، پس سعی کنید از لبنیات وغذاهای مقوی استفاده کنید.

امیدواری

راه های باهوش شدن

از اشتباهات خود درس بگیرید و سعی کنید آن‌ها را درست کنید. زمانی که اشتباه کردید، ناامید نشوید و دوباره کارهای خود را انجام دهید، با این شیوه‌ها شما به یک انسان موفق تبدیل می‌شوید. سعی کنید همیشه از اشتباهات خود درس بگیرید و آن‌ها را سر لوحه‌ی کارتان قرار بدهید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – امیرحسین رادفر

 

t چگونه یک نوجوان باهوش باشیم؟ | راه های باهوش شدن
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *