معرفی کتاب «شیدایی»

کتاب شیدایی
t معرفی کتاب «شیدایی»

سرزمینی خالی از عشق

کتاب شیدایی

پورتلند سرزمینی عجیب است که در آن عشق خطرناک ترین بیماری به حساب می آید و مردم آن در 18 سالگی عمل دگردیسی انجام می دهند تا دیگر حس عشق را نداشته باشند. چون معتقدند تنها چیزی که مانع پیشرفت شان می شود جنون عشق است. عشق است که عقل را زایل می کند و انسان را به راه های پرپیچ و خم و خطرناک می کشاند.

لنا، شخصیت اصلی داستان، که چند ماه دیگر 18 ساله می شود داستان را روایت می کند. لنا دختر عاقلی است که همه قوانین پورتلند را مو به مو حفظ است و در تمام مدت زندگی اش مراقب بوده که به سرنوشت مادرش دچار نشود. مادر لنا یک سمپات بوده است. (سمپات کسی است که دچار جنون عاشقی است) و سال ها پیش مرده است. البته این چیزی است که به لنا گفته شده اما حقیقت چیز دیگری است…

سه گانه شیدایی شامل کتاب های جنون، هیاهو و مرثیه است که همگی در ادامه داستان لنا و سرزمین پورتلند اند.

پورتلند کجاست؟

نویسنده کتاب قلمی جذاب و داستان روایتی دل نشین دارد. لنا پس از مرگ مادرش زندگی جدیدش را با خاله اش شروع کرده و همیشه مطیع بوده تا این که برای جلسه ای به مرکز توان سنجی می رود و در آن جا شاهد اتفاقات عجیبی می شود. همان جا الکس را می بیند و پس از آن همه چیز عوض می شود.

نویسنده با تخیل سرشار خود سرزمین پورتلند را ساخته. سرزمینی که وجودی خارجی ندارد ولی همه قوانین و ساختاری را که یک سرزمین لازم دارد داراست. طوری که ممکن است شما در گوگل جست و جو کنید «پورتلند کجاست» تا مطمئن شوید چنین سرزمینی وجود ندارد! هرچند گوگل به شما پاسخ می دهد: «پورتلند، شهری در ایالات متحده آمریکای شمالی»

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جنگ، کودکان و کوله‌پشتی آبی با آرم یونیسف

اگر دنبال یک رمان جذاب برای تابستان هستید «شیدایی» را شروع کنید.

شیدایی
نوشته لورن الیور
ترجمه مریم مقدس و نسیم قیاسی
انتشارات شهر قلم

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – زهرا امیربیک

  • معرفی کتاب «بی صدایی»

t معرفی کتاب «شیدایی»
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *