معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ من پنیرم

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ من پنیرم

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمن رضاییان:

کتاب من پنیرم.سایت نوجوان ها (1)دوچرخه از آن وسیله های عجیبی است که اگر یکی از آنها را داشته باشی ممکن است یک روز هم رویای سفر با آن به سرت بزند. شاید یک روز که از خواب بیدار شوی با خودت بگویی کاش کوله ای جمع کنم و سفری حتی کوتاه را شروع کنم. راستی چند بار این فکر به ذهنت رسیده؟ چند بار تا پای عملی کردن آن پیش رفته ای؟

«آدام» یک روز تصمیمش را گرفت و دل به سفر داد. سوار دوچرخه اش شد و به شهری دورتر از محل زندگی اش رفت. اما آدام برای گشتن سفر نکرد، او می خواست سراغ پدرش برود ولی در این جست و جو رازهای بسیاری برایش برملا شد. رازهایی که باعث شد دیگر همان آدام قبل نباشد.
آدام در این سفر تنها نیست. هر خواننده ای را که در خواندن داستان زندگی او، همراهش می شود با خود به سفر می برد. پا به پای آدام، ترس در جاده ای تاریک و دوچرخه سواری کنار دره را تجربه می کنیم، از چشم های سگی وحشی فرار می کنیم و با بچه های شر محله ای بین راهی رو در رو می شویم. حتی زیر باران خیس می شویم، در کابینی متروکه می مانیم و از خودمان می پرسیم چرا این شب صبح نمی شود؟
در کشف رازهای زندگی، یک دکتر آدام را همراهی می کند. او به ظاهر به آدام کمک می کند تا گذشته اش را پیدا کند اما کشف گذشته آدام برای او چه سودی دارد؟
«من پنیرم» با دو روایت موازی پیش می رود؛ یکی مکالمات آدام و دکتر و دیگری آنچه آدام در سفر تجربه می کند. از نیمه داستان به بعد با کشف هایی تازه رو به رو می شوید که شما را یک نفس تا آخر کتاب می کشاند اما پایان داستان طوری شگفت زده تان می کند که فکرش را هم نمی کردید.
نیویورک تایمز در مورد این کتاب نوشته: «اثری جذاب، حتی درخشان. این کتاب مثل یک پازل طراحی شده است: قطعه کوچکی اینجا، قطعه کوچکی آنجا. همه چیز به هم ارتباط دارد. همه چیز در کنار یکدیگر قرار می گیرد تا داستان به اوجی حیرت آور برسد. «کورمیه»، مانند تمام استادان صنعت تعلیق، این توانایی را دارد که از معمولی ترین اتفاقات، وحشت بیافریند.»
شاید اسم کتاب برایتان عجیب باشد و از خودتان بپرسید: «من پنیرم؟ یعنی چه؟» در صفحات پایانی، وجه تسمیه عنوان کتاب را پیدا می کنید و با خودتان می گویید: «این بهترین اسمی بود که می شد برای این کتاب انتخاب کرد.»
اگر کنجکاوید که بدانید «رابرت کورمیه» چه دنیایی را در داستانش خلق کرده است، اگر کنجکاوید بدانید که چه داستانی در این کتاب وجود دارد که توانسته نامزد «جایزه کتاب نوجوان کاج آبی کلرادو» شود و چند عنوان موفقیت آمیز دیگر به دست بیاورد، سراغ انتشارات «آفرینگان» بروید تا من پنیرم را با ترجمه «رویا زنده بودی» و با قیمت 17000 تومان تهیه کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ویترینی برای 20 هزار عنوان کتاب کودک در باغ کتاب تهران!

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ من پنیرم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *