مهارت خود مراقبتی – معرفی کتاب آوا در آینه

آوا در آینه. سایت نوجوان ها
t مهارت خود مراقبتی - معرفی کتاب آوا در آینه
کتاب آوا در آینه. سایت نوجوان ها
مهارت خود مراقبتی در نوجوانان
آزار جنسی در نوجوانان

مهارت خود مراقبتی همه ی آن چیزی که آوا باید بیاموزد مهارت خود مراقبی است. او یک نوجوان پرشور و انرژی است .اما اتفاقی ناگوار او در موقعیتی تازه قرار می دهد. موقعیتی که آوا با مهارت خود مراقبتی آشنا می شود.

آوار… هیچ ‌وقت اینطور به اسمش نگاه نکرده بود. حالا زندگی روی سرش آوار شده بود. باورش نمی شد در عرض یک هفته همه چیز این طور تغییر کرده باشد. از وقتی که عمو کامرانش برای کارهای انحصار وراثت به ایران برگشته بود، از وقتی مامان و بابا گفته بودند این مدتی را که در ایران است پیش آنها بماند، از وقتی که او پایش را توی خانه شان گذاشته بود همه چیز عوض شده بود.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

آوا تغییر نکرده بود. عموکامرانش، دوست قدیمی خانوادگیشان، او بود که رفتارش با آوا تغییر کرده بود. از وقتی او آنطور نگاهش کرده بود و سعی کرده بود به آوا نزدیک شود دیگر خانه جای امنی نبود. آوا از خودش بدش می آمد. می خواست از خانه و حتی از خودش بیرون بزند. می خواست سرش را با تمرین تئاتر مدرسه گرم کند اما حرف های آن مرد هر لحظه در ذهنش تکرار می شد.

آوا باید به یک نفر می گفت. باید با کسی درد دل می کرد و همه چیز را برملا می کرد. اما چه کسی؟ جرات حرف زدن نداشت. حتما به او می گفتند تقصیر خودش بوده و رفتارهایش نامناسب بوده که این ماجرا برایش پیش آمده است.

کتابی برای مهارت خود مراقبتی

«آوا در آینه» با نگاه به یکی از مهم ترین مهارت هایی که نوجوانان و به خصوص دختران باید بیاموزند نوشته شده است: مهارت خودمراقبتی و جلوگیری از سوء استفاده جنسی. آوا که همیشه در دنیای خودش سیر می کرده و به این موضوعات توجهی نداشته حالا درگیر ماجرایی می شود که هیچ مهارتی برای حل آن ندارد. اما با کمک مشاور می آموزد چه رفتاری داشته باشد. در این میان نقش دوست صمیمی آوا را هم نباید نادیده گرفت. او در لحظه بحرانی به کمک آوا می آید و آن دو با هم فکری هم تصمیم های درستی می گیرند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب نوجوان؛ سه‌گانه‌‌ی جوهری

یکی از ویژگی های جالب کتاب شروع هر فصل با دیالوگی از نمایشنامه «آنتیگونه» سوفوکل است. کتاب آنتیگونه کتابی است که آوا با خواندن آن نکات کوچک غیرمستقیمی را برای حل بحرانش می آموزد. این دیالوگ ها با موضوع هر فصل ارتباط دارند و هوشمندانه انتخاب شده اند.

آوا در آینه را فائزه دائمی نوشته و شرکت انتشارات فنی ایران در 59 صفحه و با قیمت 7000 تومان منتشر کرده است.

اختصاصی نشریه ی اینترنتی نوجوان ها – یاسمن رضائیان

  • آوا در آینه؛ کتابی برای افزایش آگاهی نوجوانان

t مهارت خود مراقبتی - معرفی کتاب آوا در آینه
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *