معرفی کتاب باغ کیانوش

باغ کیانوش
t معرفی کتاب باغ کیانوش

معرفی کتاب باغ کیانوش

ساقه ها مثل تارهای درهم تنیده ی عنکبوت بودندو او در پشت این بافت و پوشش نازک به کاری که کرده بود فکر می کرد . باورش نمی شد . هم ذوق کرده بود و هم تا حد مرگ ترسیده بود . خودش هم نمی دانست چه اتفاقی افتاده است که چنان تصمیمی گرفته است . شاید خواسته بود بااین کار شجاعتش رابه عباس نشان دهد ، شاید هم از ترس این که خلبان گیرش بیندازد، فکرش از کار افتاده بود و مثل دیوانه ها احمقانه ترین کار ممکن را کرده بود .

این بخشی از آغاز رمان باغ کیانوش است و ماجرای داستان از یک عروسی در روستایی آغاز می شود قهرمانان داستان عباس و حمزه نوجوانان اهل روستا هستند که تصمیم می گیرند در شب عروسی از باغ پدر داماد  که کیانوش نام دارد میوه بچینند  اما هنگامی که وارد باغ می شوند هواپیمایی عراقی که به قصد بمباران شهر آمده بود سقوط می کند و خلبان که با چتر نجات پایین آمده در میان درختان باغ گرفتار می شود بقیه ی ماجرای داستان درگیری بچه ها و کیانوش با خلبان عراقی است.

طرح داستان، ساده و ‌باورپذیر است. دو نوجوان از فرصت جشن ازدواج پسر کیانوش استفاده می‌کنند تا از باغ او میوه بچینند، اما کیانوش سر می‌رسد و نقشه‌های‌ آنها نقش بر آب می‌شود؛ اما ماجرا به همین‌جا نمی‌یابد و سر و کله‌ یک متجاوز دیگر هم از پیدا می‌شود. فضای باغ کیانوش و تپه مشرف به آن خاطرات پدربزرگ حمزه را زنده می‌کند‌ و قهرمان داستان با استفاده از همین خاطرات جریان حوادث را تغییر می‌دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود کتاب دن کیشوت (از مجموعه کتاب های طلایی)

«علی‌اصغر عزتی‌پاک» شخصیت‌های اصلی «باغ کیانوش» را به‌خوبی ساخته و پرداخته است. آدم‌های داستان او سیاه و سفید نیستند. آدم‌های خاکستری‌اند که نمونه‌شان را به‌راحتی می‌توان پیدا کرد. به عنوان مثال حتی شخصیت منفی داستان او که یک خلبان عراقی است، بد مطلق نیست. این ویژگی، اثر را ‌باورپذیر می‌کند.

اگر دوست دارید بدانید چه اتفاقی در پایان کتاب می افتاد خودتان کتاب را مطالعه کنید.

معرفی کتاب-باغ کیانوش

نام کتاب : باغ کیانوش

نویسنده : علی اصغر عزتی پاک

تاریخ چاپ :1389

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان

 امیر حسین رادفر 

 

بهترین کتاب های داستان کوتاه برای نوجوانان

t معرفی کتاب باغ کیانوش
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *