چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟

فرمت کردن کامپیوتر
t چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟

بعضی از مواقع به علت خرابی سیستم عامل یا حجم بالای اطلاعات کهنه در سیستم، مجبور می‌شویم اطلاعات هارد را پاک کنیم. البته این عمل بسیار مفید است زیرا باعث آزاد شدن فضای هارد و پاک‌سازی آن می‌شود

معمولاً این کار را وقتی انجام می‌دهید که می‌خواهید ویندوز را عوض کنید. در واقع هارد را برای نصب ویندوز جدید فرمت می‌کنند. اما قبل از فرمت کردن هارد به این نکات توجه کنید:

t چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟

تهیه‌ی بک‌آپ

در قدم اول حتماً از اطلاعات هارد خود یک پشتیبان (back up) تهیه کنید که اگر به اشتباه هارد را فرمت کردید، اطلاعاتتان از دست نرود و بتوانید آن‌ها را بازگردانید.

t چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟

بعد از اینکه مطمئن شدید از تمام فایل‌های خود بک‌آپ گرفته‌اید، باید بایس را روی cd قرار بدهید تا بتوانید مراحل نصب ویندوز را شروع کنید. برای این کار باید از دکمه‌ی f2 یا f8 یا f12 استفاده کنید. معمولاً این دکمه‌ها برای مادربرد های مختلف کاردبرد دارد. با زدن متوالی این دکمه وارد بایس کامپیوتر خود می‌شوید.

t چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟

ریست‌شدن

بعد از اینکه تنظیمات را اعمال کردید سیستم ریست می‌شود و بعد از آمدن پیغامPress any key to boot from CD… با زدن هر دکمه‌ی روی کیبورد، عملیات نصب ویندوز شروع می‌شود.

t چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟

در اینجا با درایوی کار داریم که می‌خواهید ویندوز روی آن نصب شود. در اصل باید درایوی را که می‌خواهیم در آن ویندوز نصب کنیم فرمت کنیم اما در این قسمت خود درایو‌ها را هم پاک می‌کنیم. برای این کار روی درایو کلیک کنید و از گزینه‌ی delete استفاده کنید. توجه داشته باشید با این کار تمام اطلاعات درایو پاک می‌شود.

t چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟

در نهایت هارد شما فرمت شده و می‌توانید از نو ویندوز را روی یکی از درایو‌ها یا روی هارد نصب کنید.

t چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟

و در آخر، شما می‌توانید به راحتی ویندوزتان را روی هارد نصب کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید. اما این نکته را در نظر داشته باشید اگر شما هارد خود را پارتیشن‌بندی و درایو‌بندی کنید عملکرد بهتری خواهد داشت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تعیین مسیر با تی‌شرت هوشمند

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – امیرحسین رادفر

t چگونه کامپیوتر را فرمت کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *