روزنوشته‌های کلانتر پفک؛ کلانتر نامحسوس

کلانتر نامحسوس
t روزنوشته‌های کلانتر پفک؛ کلانتر نامحسوس
کلانتر نامحسوس

امروز که داشتم اینستاگرامم را چک می‌کردم دیدم چه بازخوردهایی از طرف بچه‌ها داشته‌ام. راستش دیروز که جمعه بود و کمی وقتم آزاد بود با خودم گفتم: «کلانتر چه طور است سری به صفحه‌های بچه‌های محله بزنی و پست‌های قشنگشان را لایک کنی.»

خب البته این کار خیلی سخت بود چون تعداد زیادی از بچه‌ها مرا فالو می‌کنند. اگر من فقط چندتایی را لایک می‌کردم و بقیه را نه، دلخوری پیش می‌آمد. بنابراین به خودم گفتم: «کلانتر، یا همه یا هیچ‌کس.»

و البته گزینه‌ی اول پیروز شد. سر فرصت به صفحه‌ی همه‌ی فالورهایم سر زدم و چندتایی از پست‌هایشان را لایک کردم. حالا امروز باران لایک و کامنت است که برایم می‌بارد.

می‌بینم که دارید به پست‌هایی که گذاشته‌اید فکر می‌کنید. حتی بعضی‌هایتان با خودتان می‌گویید: «بروم فلان پستم را پاک کنم. اگر کلانتر بیاید و ببیند می‌گوید عجب دیوانه‌بازی‌ای از خودش در آورده!» اما دوستان عزیزم، برای این کار دیر است. چون من پیش از دیروز هم صفحه‌های شما را دیده‌ام و حتی شاید برایتان نظر هم گذاشته‌ام

اما خب نمی‌توانید پیدایم کنید. چون یک اسم مستعار دارم و با آن یکی صفحه‌ام دنبالتان می‌کنم. به هر حال عصر، عصر فناوری و فضای مجازی است. کلانتر زرنگ هم کلانتری است که به‌روز باشد و آمار افراد محله را نه فقط در خود محله بلکه در فضای مجازی هم بگیرد.

می‌دانم که بهت‌زده شده‌اید. فکرش را نمی‌کردید در فضای مجازی هم فعالیت‌هایتان را دنبال کنم. ولی خب من اینجوری هستم. همیشه حرکتی می‌زنم که دیگران غافلگیر می‌شوند.

و اما اتفاقی که در جشن افتاد

راستی، چند نفر هم به من دایرکت زدند که جشن روز گربه چه شد؟ شرمنده دوستان. چون نمی‌توانستم پاسخگوی تک‌تکتان باشم این‌جا برایتان می‌نویسم: جشن خیلی خوبی بود و در واقع بهتر از آن بود که فکرش را می‌کردیم. غلطک هم طبق خواسته‌ی خودش مجری شد و به نظرم خیلی هم خوب از پس برنامه برآمد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روزنوشته های کلانتر پفک؛ به هم نوعانتان کمک کنید

اما یک اتفاق جالب و حتی عجیب در جشن افتاد. چه چیزی؟ خب این را باید مفصل تعریف کنم. برای همین امروز دیگر وقت نمی‌شود. می‌گذاریمش برای فردا. فعلاً امروز را حواستان به فعالیت‌های مجازی‌تان باشد که آمار غلط در کارنامه‌ای که پیش من دارید ثبت نکنید.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و کلانتر نامحسوس

درست است که من در فضای مجازی حواسم بهتان هست ولی خب شاید جاهای دیگر حواسم نباشد. من که نمی‌توانم بیست و چهارساعته دنبال تک‌تک افراد محله باشم و آمارشان را بگیرم. خب مگر چندتا کلانتر پفک داریم؟ یکی که بیشتر نیست. یکی هم نمی‌تواند دنبال چند صد نفر راه بیفتد.

پس خودتان حواستان به خودتان باشد. کسی که کارش درست باشد همه‌جا درست است. فضای مجازی و فضای واقعی ندارد. حالا می‌خواهد انسان باشد یا گربه.

توضیح عکس

پلیس نامحسوس شنیده بودید؟ بین گربه – کلانترها هم یک چیزی وجود دارد به اسم کلانتر نامحسوس. هرچند بهتر بود خودم را لو نمی‌دادم ولی من یک کلانتر معمولی نیستم، یک کلانتر نامحسوس هستم. این هم مدرکی که نشان می‌دهد پفک، کلانتر نامحسوس است. البته قسمتی از متن گواهینامه را پوشانده‌ام که اطلاعات سری داخل آن فاش نشود.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته‌های کلانتر پفک؛ کلانتر نامحسوس
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *