رازهای یک دختر موفق بودن (۲) | دختران موفق

دختران موفق
t رازهای یک دختر موفق بودن (2) | دختران موفق

سال های نوجوانی و جوانی هر فرد طلایی ترین زمان برای کسب موفقیت و پیشرفت است. اگر در این دوره بر رشد خود در همه ی جهات تمرکز کنید در آینده مسیر پیشرفت برای شما هموارتر خواهد شد و قطعا جز دختران موفق خواهید بود.

با وجود این گفتیم که گاهی راه موفقیت و پیشرفت برای دختران سخت تر از پسران است. اما نکاتی وجود دارند که اگر به آنها توجه کنید مسیرتان هموار می شود. در قسمت دوم این مطلب نیز به ذکر تعدادی دیگر از ویژگی های دختران موفق می پردازیم.

از اوقات فراغت خود بیش ترین استفاده را کنید

دختران موفق

زمان فراغت شما بسیار ارزشمند است. فعالیت هایی را که به آن ها علاقه مند هستید انجام دهید، ورزش کنید، کتاب بخوانید و با کسانی که دوستشان دارید وقت بگذرانید. زمان خود را در میان دوستان، خانواده و علایق شخصی خود تقسیم کنید.

به ذهن خود اهمیت بدهید

دختران موفق

کتاب هایی را که مناسب روحیه ی شما هستند مطالعه کنید. سعی کنید در حوزه های متفاوت مطالعه داشته باشید تا به لحاظ فکری رشد کنید.

بپذیرید که گاهی اوقات ممکن است تحت فشار قرار بگیرید

دختران موفق

حتی مهربان ترین، موفق ترین و شادترین افراد هم روزهای بد و سخت را تجربه می کنند. احساس غم، عدم موفقیت در یک آزمون و شکست، طبیعی هستند. اگر حال روحی خوبی ندارید، با کسی که به او اعتماد دارید، صحبت کنید. اگر مرتکب اشتباه شدید، به جای سرزنش خود و یا دیگران، عذرخواهی کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با مهارت های زندگی؛ مهارت خودآگاهی (2)

به والدین خود احترام بگذارید

دختران موفق

والدین شما تجربه ی بیشتری در زندگی دارند. از آن ها در امور خود کمک و مشورت بگیرید. درباره ی کارهای خوبی که در حق شما انجام داده اند فکر کنید و سپاسگزار آن ها باشید. فراموش نکنید که والدین بدون ایراد نیستند و مانند همه ی انسان ها ضعف هایی دارند. به آن ها با تمام خصوصیاتشان احترام بگذارید. اگر نظری مخالف شما دارند بدون بحث و بی احترامی به آن ها گوش دهید و در نهایت تصمیم درست را بگیرید.

بیشتر پدر و مادرها مهربان هستند و به فرزندان خود توجه دارند اما گاهی اوقات برخی والدین نمی توانند ارتباط خوبی با فرزندانشان برقرار کنند و نیازهای روحی آن ها را برطرف کنند. در چنین شرایطی از یک بزرگ تر و یا مشاور قابل اعتماد کمک بگیرید و شرایط خود را با آن ها درمیان بگذارید.

محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید

دختران موفق

اولین جایی که باید به آن توجه داشته باشید اتاق و محل زندگی تان است. مسولئیت پذیر باشید و همیشه محل زندگی خود را تمیز کنید. این کار به آرامش روحی شما نیز کمک خواهد کرد. دختران موفق یادتان باشد که در امور خانه به والدین و یا خواهر و برادر خود نیز کمک کنید.

به اندام خود توجه داشته باشید

دختران موفق

ورزش کنید و از غذای ناسالم پرهیز کنید. با تغذیه ی مناسب و فعالیت روزانه می توانید اندامی زیبا و جسمی سالم داشته باشید.

نمرات بالا کسب کنید

دختران موفق

درس بخوانید و تکالیف مدرسه ی خود را به خوبی و به طور کامل انجام دهید. امتحانات خود را جدی بگیرید و برای آن ها مطالعه کنید. سعی کنید با معدل بالا مدرسه را به پایان برسانید.

با اطرافیان خود روابط دوستانه، مثبت و سازنده برقرار کنید

دختران موفق

در فعالیت های گروهی شرکت کنید و کار گروهی را تمرین کنید. همیشه در برابر دیگران رفتار مودبانه ای داشته باشید. شنونده ی خوبی باشید. اگر کسی به شما کمک کرد از او سپاسگزاری کنید. به یاد داشته باشید که همه ی افراد گاهی ممکن است دچار اشتباه شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رازهای یک دختر موفق بودن (۱)

افکار مثبت خود را با دیگران درمیان بگذارید و در افراد به دنبال نکات مثبت آن ها باشید

دختران موفق

اگر دوست شما لباس زیبایی پوشیده است نظر مثبت خود را به او بگویید. به اطرافیان خود ابراز علاقه کنید و به خصوصیات مثبت آن ها توجه کنید. سعی کنید انرژی مثبت را به اطرافیان خود منتقل کنید.

تفاوت ها را بپذیرید. به آن ها احترام بگذارید و فراموش نکنید که انسان ها شبیه یکدیگر نیستند. زمان خود را با کسانی بگذرانید که به شما احساس شادی و خوشبختی را منتقل می کنند. از افرادی که بر روحیه ی شما تاثیر منفی دارند دوری کنید.

اختصاصی نشریه ی اینترنتی نوجوان ها – مجتبی ناطقی

t رازهای یک دختر موفق بودن (2) | دختران موفق
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *