رازهای یک دختر موفق بودن (۱)

دختر موفق
t رازهای یک دختر موفق بودن (۱)

در این دنیای بزرگ بهترین بودن در همه ی ابعاد امکان پذیر نیست. زیرا هر انسانی مسیر زندگی، انتخاب ها، سلیقه ها و آرزوهای متفاوتی دارد. با این حال می توان برای بهترین بودن تلاش کرد.

هر دختری آرزوی موفقیت و پیروزی دارد، اما این حقیقت غیر قابل انکار است که گاهی اوقات در برخی جنبه ها، مسیر رشد و موفقیت برای دختران و زنان نسبت به مردان، دشوارتر و ناهموارتر است.

اما برای حرکت در مسیر موفقیت چه باید کرد؟

هدف گذاری کنید

t رازهای یک دختر موفق بودن (۱)

اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را تعیین کنید و آن ها را در جایی یادداشت کنید. هر از گاهی به لیست اهداف خود سر بزنید و آن ها را به روز رسانی کنید. اهداف غیرواقعی و محال را از لیست خود حذف کنید. این اهداف بیش از آنکه موجب پیشرفت شما شوند، باعث اضطراب و استرس شما می شوند.

اعتماد به نفس داشته باشید

t رازهای یک دختر موفق بودن (۱)

باید به این باور برسید که موفق خواهید شد. باید بدانید که حتی انسان های موفق هم گاهی اوقات با شکست روبه رو می شوند. بنابراین اجازه ندهید ضعف ها و شکست هایتان شما را ناامید کند بلکه از آن ها برای تلاش بیشتر انگیزه بگیرید.

اعتماد به نفس می تواند علت های مختلفی داشته باشد. ممکن است ناشی از داشتن ظاهر زیبا، ثروت، موقعیت اجتماعی مناسب، دوستان و خانواده خوب و یا داشتن یک مهارت، باشد. با این حال همیشه به یاد داشته باشید که آن چه موجب رضایت شما از زندگی و خودتان می شود، بیش از آنکه در مسائل بیرونی ریشه داشته باشد، ناشی از جهان بینی شما و دیدگاهتان نسبت به دنیا و زندگی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با مهارت های زندگی؛ مهارت خودآگاهی (2)

انتظار بی عیب و نقص بودن نداشته باشید

دختر موفق

هرگز از خودتان و اطرافیانتان انتظار فوق العاده بودن و بی عیب و نقص بودن نداشته باشید زیرا چنین چیزی امکان پذیر نیست.

به روح و جسم خود توجه کنید

دختر موفق

اگر روح و جسم سالمی نداشته باشید نمی توانید موفق شوید. ساعاتی از روز را به ورزش کردن اختصاص دهید. پیاده روی کنید. میزان استفاده از تلفن همراه، کامپیوتر و یا فضای مجازی خود را مدیریت کنید و چند ساعت از روز از آن ها فاصله بگیرید. به جای آن، با خانواده و دوستان خود وقت گذرانی کنید و به ذهن خود اجازه ی استراحت بدهید.

غذای سالم بخورید

t رازهای یک دختر موفق بودن (۱)

رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنید، از سبزیجات و میوه استفاده کنید، به مقدار کافی بخوابید و اگر امکان آن را داشتید گاهی شنا یا کوهنوردی کنید.

تحصیلات آکادمیک و کسب مهارت را فراموش نکنید

دختر موفق

در هر رشته ی درسی و یا حرفه ای که به آن علاقه مند هستید مطالعه داشته باشید و دوره های مربوط به آن را بگذرانید تا حرفه ای و متخصص شوید. این مساله نه تنها به آینده ی شغلی شما و موقعیت اجتماعی و اقتصادی تان کمک می کند، بلکه موجب افزایش اعتماد به نفس تان خواهد شد.

صبور باشید

دختر موفق

در مسیرتان و در راستای کاری که انجام می دهید صبور باشید. گاهی اوقات ممکن است کاری را انجام دهید که دوست ندارید، اما ناچار به انجام آن هستید. با صبر می توانید از این مرحله با موفقیت عبور کنید.

بهترین دوست خود باشید

دختر موفق

با خودتان آن طور رفتار کنید که با عزیزانتان رفتار می کنید. در آینه با افتخار به خود نگاه کنید. با خودتان مهربان باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خطرات دنیای مجازی برای نوجوانان و راه‌های جلوگیری از آسیب آن

لباس هایی بپوشید که در آن ها احساس راحتی می کنید

دختر موفق

نگران مد و قواعد نباشید. بیش از آن که نگران نظر اطرافیان باشید به دنبال لباس هایی باشید که در آن ها راحت هستید و به شما در افزایش اعتماد به نفس تان کمک می کنند. همیشه مجبور نیستید از لوازم آرایشی استفاده کنید. به زیبایی های طبیعی خود اهمیت دهید. پوشش و ظاهری را انتخاب کنید که موجب شادی شما شود.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – مجتبی ناطقی

 

t رازهای یک دختر موفق بودن (۱)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *