چگونه به توصیه ها و نصیحت های ناخواسته پاسخ بدهیم؟

چگونه به توصیه ها و نصیحت های ناخواسته پاسخ بدهیم؟
t چگونه به توصیه ها و نصیحت های ناخواسته پاسخ بدهیم؟

گاهی اوقات اطرافیان بدون آنکه شما از آن‌ها درخواست کنید و یا شناخت کافی نسبت به شما و شرایطتان داشته باشند، به شما در جهت آن‌که چگونه عمل کنید، توصیه‌ها و نصیحت‌هایی می‌کنند که ممکن است برایتان آزار‌دهنده باشد. بهترین واکنش در چنین موقعیتی آن است که مؤدبانه به آن‌ها گوش دهید و از کنارشان عبور کنید.

باید بدانید که اغلب اوقات این افراد قصد دارند به شما کمک کنند

چگونه به توصیه ها و نصیحت های ناخواسته پاسخ بدهیم؟

معمولاً چنین نصیحت‌ها و توصیه‌هایی از سوی کسانی است که نسبت به شما دلسوزی دارند. بدبین نباشید و اگر توصیه‌ى آن‌ها می‌تواند مفید باشد از آن استفاده کنید.

شوخ‌طبعی خود را حفظ کنید

t چگونه به توصیه ها و نصیحت های ناخواسته پاسخ بدهیم؟

بدون آن‌که شرایط را جدی بگیرید، سعی کنید با لبخند و شوخ‌طبعی از کنار چنین توصیه‌های ناخواسته و نامناسبی عبور کنید.می‌توانید با حفظ ادب درباره‌ى موضوع مورد بحث یک شوخی یا لطیفه (جوک) مطرح کنید.

آرامش خود را حفظ کنید

نصیحت

بعضی از افراد وقتی با چنین نصیحت و توصیه‌هایی رو به رو می‌شوند واکنش تندی نشان می‌دهند و احساس می‌کنند که در نگاه دیگران ضعیف و ناتوان دیده شده‌اند.چنین تصوری نداشته باشید. شما به توانایی‌های خود آگاه هستید و به آن‌ها اعتماد دارید. اگر این احساس به سراغتان آمد نفس عمیق بکشید. چند دقیقه سکوت و کمی فکر کنید. از واکنش‌های تند دوری کنید و به رابطه‌ى دوستانه‌ى خود با این افراد، که احتمالاً از روی محبت نسبت به شما دغدغه‌مند هستند، آسیب نزنید.

به آن‌ها گوش دهید

نصیحت

گاهی اوقات این افراد صرفاً نیاز به شنیده شدن دارند. حتی اگر راهنمایی آن‌ها اشتباه و نامناسب است اجازه دهید صحبت و نظرشان را به طور کامل بیان کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی های ترکیبی آبرنگ و مداد رنگی

آن‌ها را تأیید کنید

نصیحت

بهترین کار شنیدن توصیه‌ى آن‌ها، حفظ آرامش و تأیید نظرشان است. برای رها شدن از چنین موقعیتی می‌توانید از آن‌ها به خاطر توجه و راهنمایی‌شان سپاسگزاری کنید.

موضوع گفت‌و‌گو را تغییر دهید

نصیحت

سعی کنید موضوع بحث را تغییر دهید. برای این کار سراغ مسائلی بروید که به آن‌ها علاقه‌مند هستند. می‌توانید پس از سپاسگزاری از راهنمایی آن‌ها، نظرشان را درباره‌ى آخرین خبر روز دنیا، بازی فوتبال شب قبل و یا کتاب محبوبشان جویا شوید.

مؤدبانه پیشنهاد آن‌ها را رد کنید

نصیحت

با آرامش و به طور محترمانه دیدگاه مخالف خود را بیان کنید. به آن‌ها بگویید که هر چند پیشنهادشان مناسب شرایط شما نیست، اما در شرایط مشابه ممکن است برای دیگران مناسب باشد.

انگیزه و هدف آن‌ها را کشف کنید

نصیحت

افرادی که چنین توصیه‌هایی را مطرح می‌کنند، ممکن است انگیزه‌ى خاصی داشته باشند که شما هم از آن آگاه باشید. در چنین موقعیتی به انگیزه‌ى درونی آن‌ها اشاره کنید و نشان دهید که از افکار آن‌ها با‌خبر و آگاه هستید.

ناراحتی خود را بروز دهید

نصیحت

گاهی اوقات اطرافیان شما پا را از حد فراتر می‌گذارند و با رفتار بی‌ادبانه یا نیت بد، موجب ناراحتی شما می‌شوند. در این وضعیت می‌توانید آن‌ها را از ناراحتی خود آگاه کنید.می‌توانید برای بیان این مسأله، به جای استفاده از عباراتی که با سرزنش آن‌ها شروع شود، از عبارت و جمله‌ای استفاده کنید که ناراحتی شما و احساساتتان را بیان کند. برای مثال بگویید: «من احساس خوبی نسبت به گفت‌و‌گو درباره‌ى این موضوع ندارم.»

مرزها را تعیین کنید

نصیحت

اگر فردی دائماً در امور شما دخالت کرده و بدون درخواست شما درباره‌ مسائل‌تان نظر می‌دهد، با حفظ ادب با او روراست حرف بزنید و احساستان را بیان کنید.اگر با وجود تمام تلاش‌هایتان، فرد مقابل به گفت‌و‌گو و صحبت در حیطه‌ى مسائل شما ادامه داد با یک بهانه آن محل را ترک کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده هایی برای ژست های عکاسی پسرانه

 مجتبی ناطقی

لجبازی به نفع هیچ کس نیست

t چگونه به توصیه ها و نصیحت های ناخواسته پاسخ بدهیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *