روزنوشته های کلانتر پفک؛ یک فرصت باارزش دیگر

یک فرصت باارزش دیگر
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ یک فرصت باارزش دیگر
یک فرصت باارزش دیگر

خب یک چهارشنبه‌ی دیگر از راه رسید و کلانتر پفک جانتان آمد. چندتایی از شما پیغام داده بودید و حال کپک را پرسیدید. حالش خیلی خوب است و مطمئنم خوشحال است که شما دوستان عزیز را دارد.

بچه‌های عزیزم، اگر از شما بپرسند امروز چه روزی است چه جواب می‌دهید؟ حتماً حالا دارید کلی فکر می‌کنید و در ذهنتان مناسبت‌ها را مرور می‌کنید. نه، خودتان را درگیر نکنید. امروز مناسبت خاصی ندارد. امروز یک فرصت دیگر برای زندگی کردن است.

شنیدم یکی از شما «پووووف» کرد! چی؟ اینکه چیز خاصی نیست؟ همه‌ی روزها یک فرصت تازه هستند؟ بله، بهتان حق می‌دهم. آمدن روزهای جدید این‌قدر برایمان تکراری شده که هیچ توجه نمی‌کنیم چقدر باارزش است.

شاید خیلی ناراحت‌کننده باشد ولی واقعیت این است که خیلی از آدم‌ها و گربه‌هایی که دیروز را دیدند امروز را ندیدند. نه، اصلاً نمی‌خواهم حالتان را بگیرم. می‌گویم از این زاویه به روز تازه نگاه کنید تا ببینید حقیقتاً چه فرصت ارزشمندی است.

خب حالا برای این فرصت باارزش چه برنامه‌ای دارید؟ نمی‌شود که آن را با بی‌برنامگی گذراند. 24 ساعت فرصتی کمی نیست که بخواهیم هدرش بدهیم.

یک برنامه‌ی پفکی برای آخر هفته

حالا چرا چشم‌هایتان را ریز می‌کنید و مرا این‌جوری نگاه می‌کنید؟ نه، واقعاً امروز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده. ولی من از اینکه امروز را دارم و می‌توانم به برنامه‌های همیشگی و همین‌طور برنامه‌های آینده‌ام بپردازم خوشحالم.

مثلاً امروز عصر می‌خواهم سری به کتابخانه بزنم و یک کتاب معمایی خوب امانت بگیرم تا آخر هفته بخوانم. بله، می‌دانم این کار یک کار خیلی عادی است و هیچ هم شگفت‌انگیز نیست. خب من هم که نگفتم هر روز باید شگفتی خلق کنید. هر‌چند اگر زاویه‌ی نگاهتان را تغییر بدهید متوجه می‌شوید که این شگفتی محض است که ما روی کره‌ی زمین زندگی می‌کنیم و می‌توانیم کتاب بخوانیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "یادت رفته" از شهرام شکوهی

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و یک فرصت باارزش دیگر

شاید امروز روز خیلی خاصی نباشد، یعنی اتفاق منحصر به‌فردی در آن نیفتد اما همین که یک فرصت 24 ساعته‌ی دیگر در اختیارمان است باید خوشحال باشیم.

امروز کارهایتان را انجام بدهید و یک برنامه برای آخر هفته بچینید. نه یک برنامه‌ی عجیب و غریب؛ همین برنامه‌های معمولی اما لذت‌بخش. اگر زندگی را از زاویه‌ای تازه ببینید مطمئن باشید از اینکه دنیا این همه جذاب و شگفت‌انگیز است سر شوق می‌آیید.

آخر هفته‌ی خوبی داشته باشید دوستان نوجوانم!

توضیح عکس

این هم یک مدل گذراندن تعطیلات آخر هفته است که در برخی مواقع به شدت می‌چسبد. البته من پیشنهاد می‌کنم حتی هفته‌هایی هم که خسته هستید کل زمان تعطیل را این‌طوری نگذرانید. راستی، این گربه از کدام محله آمده؟ من که تا حالا ندیدمش!

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ یک فرصت باارزش دیگر
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *