نمی توانم هنگام درس خواندن تمرکز کنم؟ | راه های افزایش تمرکز

t نمی توانم هنگام درس خواندن تمرکز کنم؟ | راه های افزایش تمرکز
t نمی توانم هنگام درس خواندن تمرکز کنم؟ | راه های افزایش تمرکز

پرسش در خصوص افزایش تمرکز

من سال دوازدهم رشته تجربی هستم و سال ۹۹ کنکور دارم. با اینکه وضع مالیمون خیلی عالی نیست سه تا درس کلاس کنکور اسم نوشتم و میخوام بخونم ولی نمیدونم چرا یه هفته میخونم یه هفته نه. وقتی استرس میگیرم ناخودآگاه میرم تو گوشیم و یهو ۵ ساعت گذشته و من هیچ کاری نکردم و وقتمم تموم شده نمیدونم چیکار کنم.

همش استرس دارم شبا با گریه و عذاب وجدان میخوابم. صبح‌ها هم با گریه بیدار میشم. میدونم قابل درک نیست و الان میگید خب فازت چیه برو بخون ولی نمیشه. واقعا نمیدونم چیکار کنم.

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم
یکی از دلایل این اتفاق این است که هدف روشنی نداری و در ذهنت رویاپردازی و هدف گذاری نکرده ای. این خیلی مهم است که دقیقا بدانی چه چیزهایی میخواهی. بنابراین در مورد دانشگاه و رشته های مورد علاقه ات جدی تر فکر کن و تصمیم بگیر تا به عشق چیزهایی که دوست داری در آینده برایت رخ دهد عزمت را جزم کنی و بیشتر با لذت درس بخوانی و از ساعات مطالعه ات استفاه کنی.


در مورد گوشی هم نظرم این است که کلا گوشی را کنار بگذاری. میتوانی آن را خاموش کنی و نزد مادر یا یکی از اعضای خانواده بدهی یا اینکه آن را در یک کمد شخصی بگذاری. همین که قابل دسترس است مدام وسوسه میشوی سراغش بروی و ذهنت برای قانع کردن تو میگوید این کار را به خاطر غلبه بر استرس کرده ای در حالی که فقط یک توجیه است و واقعیت ندارد و تو در دام ذهنی خودت گیر کرده ای.


سوم اینکه برنامه ریزی دقیق تری داشته باش که انجام دادن کارهایت مطابق برنامه به زندگیت نظم بدهد اگر برنامه باشد در این صورت نمیتوانی چهار ساعت فقط مشعول گوشی باشی.
آخر ابنکه با خودت جدی باش و اراده ات را تقویت کن. فکر کن تو فرد دیگری هستی و حالا یک کنکوری که خودت هستی را به تو سپرده اند. اینطوری جدی تر و با اراده تر با خودت برخورد میکنی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درون خودم احساس حقارت میکنم


موفق باشی

کاربران عزیز

شما می‌توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

۱- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

۲- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

۳- ارسال پرسش به آیدی تلگرام @site_nojavanha

t نمی توانم هنگام درس خواندن تمرکز کنم؟ | راه های افزایش تمرکز
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *