آموزش قدم به قدم گره های تزئینی

گره های تزئینی
t آموزش قدم به قدم گره های تزئینی

به زندگی روزمره‌ی خود دقت کنید. انواع و اقسام گره و یا گره های تزئینی را می‌بینید که هر کدام با توجه به نوع کاربردشان به شیوه‌ی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ساده‌ترین آن‌ها که برای محکم کردن کفش استفاده می‌کنیم گرفته تاگره‌های فرش، هرکدام کاربرد مخصوصی دارند. در واقع اگر این گره‌ها نباشند ما به مشکل می‌خوریم!

از گره‌هایی که با طناب یا الیاف می‌زنید می‌توانید در بسیاری از کارها مانند زندگی در طبیعت، کوهنوردی و بالارفتن از ارتفاعات، آتش‌نشانی و عملیات‌های نجات و همچنین ساخت اشیای تزئینی استفاده کنید.

در این بخش، گرهی خواهید آموخت که می‌توانید آن را با طناب‌های بسیار ضخیم بزنید و برای تزیین اتاقتان استفاده کنید. همیچنین می‌توانید این گره را با الیاف ابریشمی درست کنید و با آن گوشواره و گردنبند یا سرکلیدی بسازید.

شیوه‌ی کار کاردستی گره های تزئینی

بلندی طناب به طور تقریبی30 سانتی‌متر است که می‌تواند بنا بر استفاده‌های متفاوت تغییر کند. ابتدا طناب را از وسط نصف کنید و آن را به شکل یک پایه‌ی کوتاه‌تر و یک پایه‌ی بلندتر در دست بگیرید. پایه‌ی کوتاه بدون حرکت و پایه‌ی بلند در طی کار باید متحرک باشد.

ابتدا پایه‌ی بلندتر را از روی پایه‌ی کوتاه‌تر رد کنید. طوری که یک حلقه‌ی کوچک بالای الیاف تشکیل شود. الیاف را به شکل حلقه‌ای به پایین هدایت کنید و مجدداً سر الیاف را بالا بیاورید و از روی حلقه رد کنید. همان پایه را پشت حلقه‌ی کوچک ثابت برده و دوباره آن را جلو بیاورید. با این چرخش طناب، تا اکنون دو حلقه‌ی بزرگ در پایین زده شده و یک مرتبه الیاف دور حلقه‌ی کوچک‌تر پیچیده شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی بافت شال گردن با دست!

کار بافت را تا جایی ادامه دهیدکه تمام الیاف به شکل حلقه‌هایی منظم روی پایه‌ی کوتاه‌تر قرار گیرند. تصویر زیر را به دقت ملاحظه کنید.

گره های تزئینی
t آموزش قدم به قدم گره های تزئینی
گره های تزئینی

انتهای الیاف را به پشت کار ببرید و با الیاف ثابت اولیه هر دو را به هم بچسبانید. با این گره های تزئینی انواع اشیای زینتی زیبا را می‌توانید بسازید و از خلاقیت خود لذت ببرید.

گره های تزئینی
گره های تزئینی
گره های تزئینی

 

t آموزش قدم به قدم گره های تزئینی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *