کاردستی بافت مروارید و کریستال

کاردستی بافت مروارید و کریستال
t کاردستی بافت مروارید و کریستال

بافت مروارید یکی از هنرهای دستی و سنتی است که از گذشته در سواحل جنوب رواج داشته است .

وسایل لازم برای تل مروارید بافی شده 

مروارید
نخ ماهیگیری
تل موی فلزی
کریستال‌های منشوری

شیوه‌ی کار 

مرحله اول

برای بافت مروارید و کریستال می‌توانید از نخ ماهیگیری و یا از سیم‌های نازک مخصوص استفاده کنید. برای شروع روی تل موی فلزی ابتدا مقداری چسب گرم زده و چند مرتبه نخ یا سیم را دور دسته‌ی آن بپیچید. سیم جدیدی را مجدداً دور دسته‌ی تل بپیچید. در این مرحله باید دوسیم دریک طرف و دوسیم در طرف دیگر دسته‌ی تل آویزان باشد تا با هم بافت را شروع کنیم.

مرحله دوم

دو رشته از سیم‌ها را در دست بگیرید. یک مروارید درشت از سیم رد کنید و سر دیگر سیم را از سمت مقابل مجدداً از مروارید رد کنید و دو بار سیم را دور دسته بپیچید تا مروارید در جای خود ثابت شود. با رشته‌ی دیگر بافت دور مروارید را به این ترتیب شروع کنید:

بافت مروارید

مرحله سوم

در یکی از سیم‌ها 4 عدد مروارید رد کنید و در سیم طرف مقابل سه عدد کریستال رد کنید. مروارید‌ها و کریستال‌ها را دور مروارید وسط بچرخانید و سیم مروارید وسط را از زیر به جلو هدایت کنید. سپس دو رشته را با یک مروارید مشترک کنید طوری که مروارید درشت دقیقاً وسط قرار بگیرد.

بافت مروارید

مرحله چهارم

برای بافت گل دوم ابتدا یک عدد مروارید درشت از سیم مخصوص خودش رد کنید و مانند مروارید قبلی آن را روی دسته محکم کنید. بافت گل دوم مانند گل اول است، با این تفاوت که اگر مروارید‌ها را در گل قبل از سیم راست رد کرده بودید برای گل دوم از سیم چپ رد کنید تا ردیف مرواریدها و کریستال‌ها به شکل مارپیچ در بافت قرار گیرند.

تل مروارید

بافت را به همین ترتیب ادامه دهید تا 13 گل روی تل مو بافته شود. انتهای نخ یا سیم را چند مرتبه دور دسته بپیچید تا محکم شود و اضافه‌ی آن را جدا کنید. تل مروارید بافی شما آماده است. از این بافت روی گل سینه یا گیره‌ی مو هم می‌توانید استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

اکسسوری مرواریدی

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی مدیریت مزرعه Farm Frenzy 3

t کاردستی بافت مروارید و کریستال
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *