راهکارهایی برای تهیه کتاب بدون خریدن

راهکارهایی برای تهیه کتاب بدون خریدن
t راهکارهایی برای تهیه کتاب بدون خریدن

ممکن است شما عاشق مطالعه باشید اما به لحاظ مالی توانایی خریدن آخرین کتاب‌های منتشر‌شده را نداشته باشید. اما راه‌هایی وجود دارد تا بتوانید با هزینه‌ی بسیار کم به تهیه کتاب بدون خرید و پرداخت پول اقدام کنید.

برای تهیه کتاب به کتابخانه بروید

تهیه کتاب با هزینه اندک | خرید کتاب

به کتابخانه‌های نزدیک محل سکونت خود سر بزنید. بعضی از کتابخانه‌های عمومی کتاب‌های بسیار خوبی دارند. می‌توانید با عضو‌شدن در کتابخانه به راحتی به کتاب‌های مدنظرتان دسترسی پیدا کنید.

حراج عمومی کتابخانه‌ها

تهیه کتاب با هزینه اندک | خرید کتاب

گاهی اوقات بعضی از کتابخانه‌ها، برای تغییر و به‌روز رسانی کتاب‌هایشان، کتاب‌های قدیمی را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند. هوشیار باشید و اگر این فرصت فراهم شد حتماً از آن استفاده و اقدام به تهیه کتاب با قیمت مناسب بکنید.

مغازه‌های دست دوم فروشی

تهیه کتاب با هزینه اندک | خرید کتاب

مغازه‌های بسیاری وجود دارند که کتاب‌های درسی و غیر درسی دست دوم می‌فروشند. معمولاً این کتاب‌ها سالم و تمیز هستند و با قیمت پایین به فروش می‌رسند.

برای تهیه کتاب سراغ خیریه‌های فرهنگی بروید

تهیه کتاب با هزینه اندک | خرید کتاب

بعضی از خیریه‌ها کتاب‌های دست دوم یا حتی نو را با قیمتی پایین‌تر از کتاب‌فروشی‌ها در حراج قرار می‌دهند و مبلغ دریافتی را صرف امور خیریه می‌کنند. در این موقعیت شما نمی‌توانید سر قیمت کتاب چانه بزنید و درخواست قیمت پایین‌تری کنید. اما با یک تیر دو نشان می‌زنید: هم کتاب تهیه می‌کنید و هم در کار خیر شرکت می‌کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۱۴ حیوانی که به شخصیت های انمیشین شباهت دارند

برای تهیه کتاب به کتاب‌فروشی‌های قدیمی سر بزنید

تهیه کتاب با هزینه اندک | خرید کتاب

در قفسه‌های برخی از کتاب‌فروشی‌های قدیمی می‌توانید کتاب‌های ارزشمند و دارای قدمت پیدا کنید. بعضی از این کتاب‌ها هرگز به چاپ مجدد نرسیده‌اند و از معدود نسخه‌های باقی‌مانده هستند. شاید این نوع از کتاب‌ها ارزان نباشند اما حتماً برای عاشقان کتاب ارزشمند هستند. اما در میان این کتاب‌های گران قیمت، حتماً کتاب‌های قدیمی و درعین حال ارزان قیمت هم پیدا خواهید کرد. پس یکی از راه های تهیه کتاب سر زدن به کتاب فروشی های قدیمی است.

پس از خواندن کتاب‌ها، آن‌ها را رها کنید!

تهیه کتاب با هزینه اندک | خرید کتاب

در حال حاضر انجمن‌ها و گروه‌هایی وجود دارند که اعضای آن‌ها بعد از خواندن هرکتاب، آن را در یک مکان عمومی، مانند نیمکت پارک یا وسایل نقلیه رها می‌کنند تا افراد دیگری آن‌ها را مطالعه کنند. همچنین شما می‌توانید خودتان با دوستان یا همسایه‌های‌تان کتابخانه‌ی عمومی کوچکی راه بیندازید.

یک جعبه یا قفسه را در جایی از حیاط یا خیابان که در معرض باد و باران و حیوانات نباشد قرار دهید و کتاب‌هایی را که خوانده‌اید آن‌جا بگذارید. با این کار می‌توانید کتاب‌های دیگران را نیز مطالعه کنید و به رشد سرانه‌ی مطالعه در محیط اطراف خود کمک کنید.حتی می‌توانید راه حل ساده‌تری را انتخاب کنید و آن امانت گرفتن و امانت دادن کتاب است. می‌توانید به دوستان خود کتاب امانت دهید و از آن‌ها بخواهید که در ازای آن، یک کتاب به شما امانت دهند.

تهیه کتاب به وسیله دانلود، کتاب‌های آنلاین

تهیه کتاب با هزینه اندک | خرید کتاب

در اینترنت می‌توانید کتاب‌هایی را دانلود کنید که برای خواندن آن‌ها نیازی به پرداخت پول نیست. گاهی اوقات ناشران نسخه‌ی پی‌دی‌اف کتاب‌ها را در اینترنت منتشر می‌کنند. به راحتی می توانید به این روش اقدام به تهیه کتاب نمایید.همچنین دانلود بعضی از این کتاب‌ها نیاز به پرداخت مبلغ اندکی دارد که بسیار کمتر از هزینه‌ی خرید یک کتاب کاغذی است. فراموش نکنید که بعضی از کتاب‌ها دارای حق کپی رایت هستند و دانلود آن‌ها، بدون پرداخت هزینه، غیرقانونی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تزیین کاپ کیک تولد+ طرز تهیه ساده و آسان

به کتاب‌های صوتی گوش دهید

تهیه کتاب با هزینه اندک | خرید کتاب

برخی از کتاب‌ها نسخه‌ی صوتی دارند که با جستجو در اینترنت قابل دسترسی هستند. می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و یا آنلاین گوش دهید.

 مجتبی ناطقی

منبع :wikihow.com

t راهکارهایی برای تهیه کتاب بدون خریدن
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *