آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه

آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه
t آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه

این نوع دستبند مدل ساده و اصیل از دستبندهای بافت است که با روش نیم گره بافته می شود و اغلب از نخ های دمسه یا قلاب بافی و یا حتی کاموا استفاده می شود. در اینجا نیز ما به شما  مدل ساده آن را آموزش می دهیم. رنگ و نخ های دستبندتان را انتخاب کنید.

15

 

 وسایل مورد نیاز بافت دستبند:

نخ دمسه یا کاموا

تخته شاسی

 

آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه

 دقت کنید، همان طور که قبلا هم گفته شد بهتر است از نخ های گلدوزی یا دمسه برای این مدل استفاده کنید. تعداد نخ هایی که انتخاب می کنید بسته به سلیقه خود شماست. هر چه نخ های بیش تری بردارید دستبند پهن تری خواهید داشت.

آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه

در اینجا ۶ تا نخ انتخاب کردیم. بسته به سلیقه ی خودتان برای پهن تر یا نازک تر شدن آن می توانید از ۴ نخ یا ۶ نخ یا ۸ نخ یا حتی بیش تر استفاده کنید. همان طور که در عکس مشاهده می کنید از سمت چپ شروع به بافت می کنیم. اولین نخ سمت چپ که نخ نارنجی زرد هست را روی نخ کناری که بنفش رنگ هست قرار می دهیم.

آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه

حالا کار اصلی گره را انجام می دهیم؛ اولین نخ را که نارنجی زرد هست از زیر نخ دوم یعنی نخ بنفش بیرون می کشیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی رشته حسابداری بازرگانی هنرستان

آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه

حالا گره را محکم می کنیم.

IMG_4124

این هم یک گره.

نکته ای که نباید فراموش کنید این هست که برای هر نخ دوبار همین گره را باید بزنیم و بعد می رویم سراغ نخ بعدی.حالا نوبت نخ سومی است (دقت کنید اولین نخ ثابت هست یعنی ۵ تا نخ دیگر را با همین نخ (نخ نارنجی زرد) گره می زنیم.این نخ سومی را هم مانند نخ قبلی گره می زنیم، گفتیم هر نخ دوبار گره می خورد.

IMG_4127

و بعد از نخ سوم نخ چهارم (صورتی رنگ) را می گیریم و بعد نخ پنجم و ششم.همان طور که در شکل هم مشاهده می کنید، نخ اول ما که نارنجی زرد بود یک دور کامل روی تمام نخ ها گره خورد و حالا نوبت نخ بنفش است.به همین ترتیب ادامه می دهید. اینم یه روش ساده برای داشتن کلی دستبند رنگی که می تونین به دوستاتون هدیه بدین.

IMG_4132

 

کاردستی بافت شال گردن با دست!

t آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه
2.6/5 - (5 امتیاز)

‫10 نظر ارسال شده در “آموزش بافت دستبند ساده با نخ دمسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *