تفاوت اینترنت و اینترانت

t تفاوت اینترنت و اینترانت
t تفاوت اینترنت و اینترانت

اینترنت 1اینترنت یک شبکه بزرگ و جهانی است که در آن میلیون ها سیستم به هم وصل هستند و می توانند اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند. شما نیز به عنوان عضو کوچکی از این جامعه بزرگ هستید. بنابراین از طریق اینترنت همه می توانند در هر نقطه جهان که هستند با هم ارتباط برقرار کنند، آخرین و تازه ترین خبرها را جستجو کنند، نرم افزارهای گوناگون موجود را دانلود کنند، فایل های متفاوت صوتی و تصویری را استفاده کنند و همچنین می توانند عضو سرویس world wide web یا همان اینترنت باشند و در گستره گیتی نیز دیده شوند. همان گونه که می دانید شما می توانید از طریق اینترنت اطلاعات را از هر جای دنیا که بخواهید دریافت کنید. حال باید ببینیم که اینترانت چیست و چه تفاوتی با اینترنت دارد. شاید در ابتدا بد نباشد چند شباهت آن ها را با هم مرور کنیم. همان گونه که می دانید در اینترانت نیز قادر به جستجوی اطلاعات و همچنین ارسال ایمیل و به اشتراک گذاری مطالب می باشید اما اینترانت از یک سرور محلی برای تمام کارهای خود استفاده می کند و دیگر نیاز به وصل شدن به سرور جهانی ندارد.

اینترنت 2 به عبارتی این شبکه بیش تر برای اتصال افراد موجود در یک سازمان می باشد که در مکان های متفاوت کار مشترکی را انجام می دهند مانند بانک ها که از این طریق به تمام اطلاعات مشتری های خود دسترسی دارند. تفاوت اساسی میان شبکه اینترانت و سایر شبکه‌ها در آن است که این شبکه بر اساس پروتکل‌های اینترنت نظیر TCP/IP و HTTP شکل می‌گیرد.

استفاده از اینترانت در یک سازمان باعث سهولت در کارها می شود. به کمک اینترانت در سازمان می توان نظرات، شکایات و پیشنهادات را جمع آوری کرد و به راحتی در اختیار مدیران قرار داد. همچنین از این طریق می توان ارایه خدمات، فروش محصولات و تبلیغات کالا را به راحتی انجام داد. هماهنگی با مشتریان گزارش پیشرفت سفارش به مشتری و کارهایی از این قبیل نیز یکی از خدماتی است که اینترانت می تواند انجام دهد.

 

 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

 

 

t تفاوت اینترنت و اینترانت
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پیدا کردن نوع و طرز تهیه‌ انواع غذا با آپلود تصویر آن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *