هفت مورد که بهتر است از قلم نیفتد

t هفت مورد که بهتر است از قلم نیفتد

1

 

وقتی قراراست برنامه زمانی برای بچه ها نوشته شود، معمولا والدین به سراغ درس و تکالیف و کلاس های مختلف می روند. درواقع این باورنادرست که برنامه ریزی برای کارهای خاص است وجود دارد. این در حالی است که مدیریت و برنامه ریزی زمان، یعنی : استفاده مناسب از زمان طوری که به کارهایی که باید برسیم و از آن ها غافل نشویم . سلامت جسم و روان ، رشد کودک و مهارت هایی که باید به دست بیاورد هم باید، با هم در این برنامه جایی داشته باشد . پس قبل از این که هر برنامه ای ریخته شود این موارد را باید به خاطر داشته باشید :3

1-    وقت معاشرت با دیگران:  برای بهبود روابط اجتماعی فرزندان اوقاتی را به برنامه های خاصی مثل : دعوت از دوستان مدرسه ، برنامه پارک رفتن با اقوام و دوستان یا همسایه هایی که فرزندانی هم سن فرزند شما دارند، مهمانی های خانوادگی ، شهربازی نمایش های کودکانه ، بازی های گروهی و… اختصاص دهید.  

2-    فعالیت های بدنی برنامه هایی مثل : دوچرخه سواری ،اسکیت بازی ، دویدن ، شرکت در کلاس های ورزشی یا برنامه خرید را طوری تنظیم کنید که فرزندتان مجبور شود در فروشگاه راه برود یا بعضی مواقع مسیر خرید را پیاده روی کنید و…

3-    زمان من و بابا و مامان : گاهی لازم نیست شما لحظه به لحظه فرزندانتان را همراهی کنید بلکه  برای بازی های ساده ، درد دل کردن ، بیان احساس ها ، محبت کردن و در آغوش گرفتن و نوازش کردن وقت بگذارید .

4-    تکالیف مدرسه : زمان انجام تکالیف فرزندان بهتر است بعد از صرف غذا وقدری استراحت باشد ، قبل از کاری باشد که به آن علاقه دارد و در زمان بندی واقع بین باشید اورا وادار نکنید واگر زمان طولانی می شود آن را به بخش های کوتاه تری مثلا 45 دقیقه ای تقسیم کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تمرکز

5-    وقت گذرانی ویژه خانواده :این وقت گذرانی می تواند سینما، شهر بازی، رستوران ، پیک نیک دسته جمعی در طبیعت و… مهم این است که همه افراد خانواده درآن شرکت داشته باشند ، در نوشتن برنامه از نظرو پیشنهادات همه فرزندان استفاده کنید.

6-    برنامه های مربوط به استعداد و علاقه: برخی از فرزندان چشمان قوی دارند،2 حافظه بصری خوبی دارند، خوب حرف می زنند، خیلی ساکتند اما عاشق باز کردن وسایل و کشف کردن نحوه کار آن ها هستند و… مهم این است که شما تعصب خاصی به خرج ندهید . اجازه بدهید زمینه های جدید را هم امتحان کند .

7-    مسئولیت های شخصی من: اگر از آن دسته والدینی هستید که از انجام ندادن مسئولیت های فرزندتان گله دارید و در نهایت خودتان آن ها را انجام می دهید از همین الان برای این تغییر شرایطی را در نظر بگیرید . قرار نیست انقلابی کنید بلکه تمام کارهایی که تا به حال برای آن ها انجام می دادید متوقف کنید و پله پله جلو بروید . وقتی یک رفتار به شکل عادت روزمره درآمد یکی دیگر را به برنامه روزمره فرزندانتان اضافه کنید و حتما سن آن ها را به خاطر داشته باشید.

t هفت مورد که بهتر است از قلم نیفتد
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *