می دانی از زندگی چه می خواهی؟

t می دانی از زندگی چه می خواهی؟

499375_5tHpOy5T

حتما ” تو هم جزء افرادی هستی که وقتی به تو می گویند: « رویاهایت را دنبال کن یا برو دنبال کارهای مورد علاقه ات »  حسابی اعصابت خرد می شود. نمی دانی که چه چیزی کاملا ” مورد علاقه ات است و یا چه خواسته ای داری! در بلاتکلیفی عجیبی هستی، هزاران دلیل و برهان یکی پس از دیگری در ذهنت رژه می روند. برای درآمدن از بلا تکلیفی دست به دامن مشاور ، کتاب و درد دل با دوستان می شوی ولی باز هم راضی نمی شوی.

حقیقت امر این است که قضیه آن قدرها هم سخت و پیچیده نیست بلکه ترس است که اجازه نمی دهد تصمیم درست را بگیری.

راستش این است که تو خودت هم هنوز نمی دانی می خواهی در زندگی چه بکنی و چه راهی را پیش بگیری و اما راه حل: قبل از هر چیر برو به سراغ علاقه ات، در زیر لیستی آمده است که به کمک آن می توانی موارد مورد علاقه و خواسته هایت را کشف کنی.

1 – دیدگاه پنج ساله را مدنظر قرار بده:

 تجسم کن که در مدت پنج سال گذشته به تمام خواسته هایت رسیدی، حالا مداد و کاغذی بردار و با تمام جزئیات سبک زندگی ات را شرح بده، به عنوان مثال، ساعت چند از خواب بیدار می شوی؟ چه فعالیت هایی را دنبال می کنی؟ با چه کسانی معاشرت می کنی؟ هر چه که به ذهنت رسید، یادداشت کن.

ravanshenasi2 – حتما” سراغ کتاب های خودشناسی برو

 کتاب خودشناسی مفیدی که فکر می کنید در زمینه رسیدن به خواسته هایت مفید است، مطالعه کن و کل کتاب را بخوان و روی موارد عمده آن تمرکز کن و سعی کن هر آنچه که یاد گرفتی و نسبت به آن احساس خوبی داری در زندگی ات پیاده کنی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکات مهم برای تقویت حافظه

 3 – در منطقه و محله خودت داوطلبانه کار کن 

 افراد تنبل و بی تفاوت دنبال کارهای مثبت داوطلبانه نمی روند. افرادی که داوطلبانه کار می کنند، افرادی پر از انگیزه و انرژی مثبت هستند،  بودن با چنین افرادی سبب می شود که توانایی هایت را بیش تر باور داشته باشی.

4 – همان سرگرمی و کاری را که همیشه دلت می خواست، شروع کن 

تو هم مثل دیگران حتما عاشق سرگرمی بودی که به خودت می گفتی؛ بالاخره یک روزی سراغ این سرگرمی و خواسته ام خواهم رفت اما سال های سال گذشت و تو سراغ چنین کاری نرفتی، پس همین حالا وقتش است. همین امروز دست به کار شو!!

5 – برای خودت سوال و جواب مطرح کن 

 آرام در گوشه ای بنشین و از خودت سوال کن: دلم می خواهد با زندگی ام چه کار کنم؟ به هیچ عنوان برای خودت بهانه ای نیاور و هر چه را که به ذهنت رسید فوری یادداشت کن.

6 – کارهایی را که از انجام آن ها وحشت داری انجام بده 

 کاری را که برای تو جنبه ترس و وحشت دارد، انتخاب کن و آن را انجام بده. وقتی تو با ترس های خودت مواجه شوی، موارد عالی در مورد خصلت هایت را تجربه می کنی و اعتماد به نفست هم بالاتر می رود. دلیل ترس تو از این کار این است:  « در واقع همان مورد برایت خیلی مهم است و این همان چیز مهمی است که برایت یک دنیا ارزش دارد. »

 Page-Data_StaticImages_88_12_1-15_12362 7 – با دوستان صمیمی خود مشورت کن 

 می توانی از طریق ایمیل با افرادی که در زندگی برایت مهم هستند مشورت کرده و چنین سوالی را مطرح کنی: در تلاش هستم که خودم پی ببرم که در زندگی ام چه کار کنم! اما نمی دانم از کجا شروع کنم، با توجه به شناختی که از من دارید، فکر می کنید من در چه زمینه ای استعداد دارم. لطفا مرا راهنمائی کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آرامش در محیط مطالعه (2)

مطمئن باش که از این طریق، توصیه های خوبی به تو می شود چون آن ها کاملا”  با مهارت های تو آشنایی دارند.

8 – هر اقدام و فعالیتی تو را هوشیار می کند 

 هر کاری که می کنی در واقع گامی به سوی شناخت بهتر خودت برداشته ای، با سبز شدن موانعی در سر راهت می توانی نقاط ضعف و مهارت های خود را محک بزنی و هر کدام برایت درس عبرتی می شوند.

9 – همیشه بر روی یادگیری تمرکز کن 

در هر وضعیتی مهم نیست چه پیش آید؛ این سوال را از خودت بپرس: این قضیه چه درس عبرتی به من می دهد؟ چطور در این مورد می توانم خود را محک بزنم؟ پس اگر از هر وضعیتی تجربه ای کسب کنی، ببین چقدر زندگی ات پر معنا می شود.

مجله موفقیت شماره 255

نفیسه معتکف

t می دانی از زندگی چه می خواهی؟
امتیاز به این نوشته

‫7 نظر ارسال شده در “می دانی از زندگی چه می خواهی؟

  1. محمد سمائی :

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    .:: سلام به همه ی نوجوانای ایرونی ::.

    اول از همه خدا را شاکرم که . . .
    دوم اینکه ممنون از بر و بچه های تیم مدیریتی (حالا چه نفر ، چه صد نفر) این سایت واقعاً عالی. من یک نوجوان ۱۵ ساله ام که در شهرستان ملارد (در استان تهران) زندگی می کنم. و خیلی هم خودمو دوست دارم. به شما هم توصیه می کنم که خودتون رو دوست داشته باشید. می خواستم یه نظر بهتون بدم؛ به نظرم بهتره که این سایت رو تبدیل به یه تالار گفتگو کنید و ارتباط بین نوجوونا رو بیشتر و پر رنگ تر کنید. هر روز مطالب نو تر و بهتر و بروز تر و مفید تر و خلاصه . . .
    خدا اجرتان بدهد، در این اوضاع جامعه ی جهانی و در این نسل واقعاً چنین راهنماهایی برای نوجوانان لازم و امری ضروری است.
    یه چیزی هم به دوستام بگم، شمایی که داری این مطلب رو می خوانی !!! همیشه سعی کنید هر جائی که می رید یه یادگاری یا یک اثر (حالا در هر زمینه )رو بجا بذارید.

    یامهدی – التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *