من تازگی ها خیلی بی حوصله شده ام. از نظر شما باید چه کار کنم؟

t من تازگی ها خیلی بی حوصله شده ام. از نظر شما باید چه کار کنم؟

پرسش:

ببخشید خانم مشاور. من تو مدرسه تیزهوشان کرمان ناحیه 2 در مقطع سوم راهنمایی محصل هستم. من تازگی ها خیلی بی حوصله شده ام.  نمیدونم چرا ولی دیگه حوصله هیچ کاری رو ندارم. از نظر شما باید چه کار کنم؟

پاسخ:

دوست خوبم

ممکن است این حالت در تو به دلیل دوران نوجوانی باشد که گاهی حس تلاش و تحرک نداری و خوب که فکر می کنی می بینی هیچ دلیل قانع کننده ای هم برای این احساست پیدا نمی کنی.

ممکن هم هست که این شرایط به این دلیل باشد که برای زندگی و راه آینده ات برنامه خاصی نداری و خودت را تنها به مدرسه سپرده ای و دیگر هدف و مقصود شخصی تعیین نکرده ای که بر اساس آن انرژی برای تحرک بیش تر داشته باشی.

در هر دو حالت توصیه این است که همین امروز دست به کار شو. بلند شو و ببین چه فعالیت هایی در روز انجام می دهی که از آن ها لذت می بری؟ چه کارهایی هستند که برای تو سودمند است و آن ها را در برنامه ات داری؟ چه فعالیت هایی داری که بر اساس اهداف شخصی خودت آن ها را دنبال می کنی؟ و اصلا چه اهداف معینی داری که می خواهی تا پایان این هفته، پایان ماه، پایان یک سال و یا طولانی تر و در آینده به آن ها برسی؟ اگر پاسخ به این سوالاتت محدود است لازم است در رابطه با آن ها اقدام کنی و پیشنهاد می کنم این کار را از اهداف شخصی آغاز کنی. برای این موضوع خوب است از بزرگترها مانند مشاور نیر کمک بگیری.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه کتاب درسی را مطالعه کنیم؟

 

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t من تازگی ها خیلی بی حوصله شده ام. از نظر شما باید چه کار کنم؟
امتیاز به این نوشته