آشنایی با سرطان و علت پیدایش آن

t آشنایی با سرطان و علت پیدایش آن

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

سرطان (1)بارها شده است که نام بیماری سرطان را شنیده اید و برایتان سوال پیش آمده است که سرطان چیست؟ در اینجا علت بیماری سرطان را برایتان توضیح می دهیم.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

هر گروهی از بیماری ها که با رشد غیر عادی و نامحدود سلول ها در بافت ها و اعضای بدن مشخص شده باشند سرطان نامیده می شود. غده های سرطانی در هر بافت بدن به وجود می آید ولی بیش تر در اعضای اصلی بدن مانند شش ها، سینه ها، دستگاه گوارش، پوست، معده یا پانکراس رشد می کند. این نوع غده ها در سینوس بینی، بیضه یا تخمدان، لب ها و زبان نیز رشد می کند. سرطان در بافت مغز استخوان (که سلول های خون را تشکیل می دهند) و در سیستم لنفاوی، ماهیچه ها یا استخوان ها نیز رشد می نماید.

انواع سرطان در نوع رشد با هم تفاوت دارند. این بیماری از بافتی که حامل بیماری است به بافت های سالم نفوذ کرده و گسترش می یابد. غده در اعضای تو خالی، مانند دستگاه گوارش موجب انسداد می شود. همچنین موجب خراب شدن اعصاب می گردد و استخوان را تخریب می کند. سلول سرطانی نیز می تواند از طریق رگ های خونی به سایر اعضا سرایت کند تا تومور ثانویه را ایجاد نماید.

علت های به وجود آورنده سرطان

سرطان (2)سلول تشکیل دهنده سرطان زمانی رشد می کند که ژن های کنترل کننده رشد و تکثیر سلول در یک سلول متحمل یک سری تغییرات می شوند. گروه کوچکی از سلول ها، به صورت غیر عادی و بسیار سریع تر از سلول های عادی رشد می کنند، بین سلول ها تفاوتی وجود ندارند و از کنترل طبیعی هورمون ها و عصب ها خارج می شوند. علت های احتمالی سرطان شامل عوامل محیطی (مانند نور خورشید و آلاینده ها)، مصرف الکل، رژیم بد غذایی و به خصوص، کشیدن سیگار است.

علایم

علایم سرطان به محل رشد، بافت محل غده و بزرگی غده بستگی دارد. ممکن است رشد مستقیم عضو یا از قطع عملکرد یک عضو حیاتی یا انسداد بخشی از بدن توسط غده ایجاد شده باشد. کاهش وزن غیر عادی می تواند یکی از دلایل انواع مختلف سرطان باشد.

تشخیص

آزمایش های غربالگری به طور گسترده ای برای کشف علایم اولیه سرطان استفاده می شود. تشخیص اولیه سرطان شانس درمان را افزایش می دهد. تشخیص سرطان بر اساس علایم ظاهر شده بر پایه آزمایش فیزیکی است و با برداشتن یک تکه از بافت غیر عادی برای آنالیز میکروسکوپی و تصویربرداری تایید می شود. 4 نوع روش برای تشخیص سرطان وجود دارد:

آزمایش سلولی، تصویربرداری، آزمایش شیمی و معاینه مستقیم.

t آشنایی با سرطان و علت پیدایش آن
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درمان خانگی مختص خشک شدن پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *